Ga naar inhoud

Konijnkundige DA?


Gijssie

Aanbevolen berichten

Weet iemand een konijnkundige da in de buurt van of in maassluis? Dus bijvoorbeeld in Vlaardingen, Schiedam, Maasdijk, Maasland of Hoek van holland.

Mijn konijnen zijn op het moment niet ziek hoor. Maar ik wil dit graag weten voor in het vervolg. Met Bo ben ik namelijk naar een kkda in delft geweest, maar ik vind dat toch te ver rijden met een ziek dier, dit geeft teveel stress.

In het lijstje hier op BB staan ze alleen in delft, den haag en nog een paar plaatsen in zuid-holland, maar dit is toch nog best ver rijden.

Ik hoop dat iemand er een weet.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders kun je zelf wat onderzoek doen. Eens rondbellen en bijvoorbeeld vragen hoe of wat met een castratie, en hoe ze dat aanpakken. Wat voor narcose enzo. Of je konijn eten mee moet of van te voren wel mag eten (belangrijke vraag trouwens! Omdat sommige dierenartsen nog steeds volhouden dat een konijn moet vasten wat absoluut NIET mag)

En zo zijn er wel meer vragen te bedenken waaruit je een beetje kan opmaken of ze wel wat van konijnen weten. En anders gewoon vragen of ze veel konijnen per jaar hebben en hoe hun kennis daarover is.

Zo heb ik pas een konijn aan haakjes laten helpen... ik voer en alles meegegeven... (was bij een andere dierenarts als dat ik normaal ga.) Hij was 's morgens gebracht en ik haal hem aan het einde van de middag op, ik vraag of ie al heeft gegeten.. Nee nog niet... hij had ook helemaal niks gehad!! Geen water!! Geen voer!! Echt! Dat vond ik zo zielig!! Daar ga ik dus NIET Meer heen, ik moet zeker weten welke dierenarts er dan is, dit was een nieuwe die daar net werkte... nou ik weet genoeg dus.

Maar goed, ik dwaal af. Maar dat is wel een manier om erachter te komen of ze een beetje kundig zijn. Veel vragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bij 2 dierenartsen geweest in Maassluis en ik weet gewoon echt niet of die konijnkundig zijn. Bij alletwee mogen de konijnen niet vasten voor de castratie. Ik ga even in het lijstje met vragen kijken, wat ik nog meer kan vragen.

Maar ik dacht misschien zijn er hier mensen die bij mij in de buurt wonen en die zeker weten dat ze bij een kkda zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bij 2 dierenartsen geweest in Maassluis en ik weet gewoon echt niet of die konijnkundig zijn. Bij alletwee mogen de konijnen niet vasten voor de castratie.

Ik neem aan, dat Ron één van die 2 dierenartsen is. Hij heeft naar mijn idee wel aardig wat verstand van konijnen, maar geeft zelf wel aan, dat hij niet konijnkundig is.

Ik ga je topic wel even in de gaten houden, want ik ben wel benieuwd. We hebben het gewoon niet echt goed getroffen hier qua dierenartsen. Misschien dat De Delta in Maasland een DA heeft rondlopen, die verstand van konijnen heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan, dat Ron één van die 2 dierenartsen is. Hij heeft naar mijn idee wel aardig wat verstand van konijnen, maar geeft zelf wel aan, dat hij niet konijnkundig is.

Ik ga je topic wel even in de gaten houden, want ik ben wel benieuwd. We hebben het gewoon niet echt goed getroffen hier qua dierenartsen. Misschien dat De Delta in Maasland een DA heeft rondlopen, die verstand van konijnen heeft?

Ja ik Ron is daar inderdaad 1 van. Die andere zit hier vlakbij. Daar had jij het toen ook over. Ik heb met Bourbon niet zo'n goeie ervaring met hem, maar hij gaf zelf wel aan konijnkundig te zijn (en het is aan te lopen). Maarja dat kan hij wel zeggen.....maar wil ik eerst zelf ondervinden hihi. En Maasdelta hebben we inderdaad ook nog ja, maar daar kon ik verder ook niets over vinden of die konijnkundig zijn, dus die zou ik dan ook moeten bellen of ff langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een dierenarts kan wel zeggen, dat hij konijnkundig is, maar ik zou zo iemand niet zomaar op zijn woord vertrouwen. Zeker niet na wat hij met Bourbon heeft geflikt (wist trouwens niet, dat het Bourbon was geweest, toen had je het alleen over de pup). Na zo'n ervaring zou ik hem al helemaal geen konijn meer toe durven vertrouwen.

De delta heeft in ieder geval één puntje voor op Ron: Daar verkopen ze SS en de Digestive Health Formula, terwijl Ron en de assistentes geen flauw idee hadden, wat SS is.

Je zit hier gewoon niet echt lekker qua KKDA. Mijn vriend en ik willen zo snel mogelijk (binnen een paar jaar) waarschijnlijk verhuizen naar Barendrecht en dan wordt het een stuk makkelijker, want daar schijnt (volgens diverse lijsten met KKDA) een goede dierenarts te zitten. Is dan toch een zorg minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens. Hij heeft met bourbon toen wel zijn excuses aangeboden een aantal keren door de telefoon. Hij gaf zijn fout ook wel toe. Met Gijs zijn we wel bij hem geweest en die heeft hij wel goed behandeld. Maargoed dat betekend niet dat ik niet mijn twijfels bij hem heb. Ron zei bij Bo dat als we iets verbetering zagen dat Bo geen ab meer nodig had terwijl die kkda zei dat hij 10 dagen ab nodig had. Dat zit me ook niet helemaal lekker. Mijn vertrouwen in Ron wat konijnen betreft is ook wel gezakt hierdoor. Het is hier gewoon heel moeilijk om een kkda te vinden, waar je niet een heel stuk voor moet rijden.

Dat delta SS verkoopt is in ieder geval al een pluspunt. Ik denk dat ik daar eens ga informeren. Ik ga denk ik liever ff langs, dan kan ik ook meteen zien hoe het eruit ziet (niet dat dat veel zegt).

Tja, een dierenarts kan wel zeggen, dat hij konijnkundig is, maar ik zou zo iemand niet zomaar op zijn woord vertrouwen. Zeker niet na wat hij met Bourbon heeft geflikt (wist trouwens niet, dat het Bourbon was geweest, toen had je het alleen over de pup). Na zo'n ervaring zou ik hem al helemaal geen konijn meer toe durven vertrouwen.

De delta heeft in ieder geval één puntje voor op Ron: Daar verkopen ze SS en de Digestive Health Formula, terwijl Ron en de assistentes geen flauw idee hadden, wat SS is.

Je zit hier gewoon niet echt lekker qua KKDA. Mijn vriend en ik willen zo snel mogelijk (binnen een paar jaar) waarschijnlijk verhuizen naar Barendrecht en dan wordt het een stuk makkelijker, want daar schijnt (volgens diverse lijsten met KKDA) een goede dierenarts te zitten. Is dan toch een zorg minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, moet je een AB-kuur altijd afmaken. Volgens mij is dat bij mens en dier zo.

Wel fijn, dat die DA zijn excuses heeft aangeboden en zijn fout heeft erkend. Maar ik denk, dat je altijd wat dubbele gevoelens bij die man zal houden.

De Delta is echt een groot pand en best mooi (voor zover ik weet, want ik ben niet verder dan de receptie geweest).

Ron heeft echt mijn volste vertrouwen wat betreft hond en katten, maar mijn vertrouwen in hem qua konijnen is ook gezakt. Bij mij door de manier, waarop hij Nala checkte op haakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .