Ga naar inhoud

Timo gecastreerd


docentje

Aanbevolen berichten

Vanochtend is Timo gecastreerd. Ik had me er goed op voorbereid. In het hok een zacht deken, warme kruik erbij, lekkere hapjes etc. Ik verwachtte een doodziek nijntje terug te krijgen (Rufus was altijd ziek van zijn gebitsbehandelingen), maar toen de reismand over de balie werd aangereikt, staarde een superlevendig, hyperactief nijnte me aan.

Het brokje dat ik in mijn jaszak had werd bijna met vinger en al opgegeten.

Timo heeft gasnarcose gehad en heeft twee hechtinkje die onder een geplakte huidflap verborgen liggen. Ze lossen vanzelf op. Volgens de DA was het deken niet nodig omdat alles netjes afgedekt zit. Timo heeft geen nazorg nodig en zo gingen we, 45 euri lichter, naar huis.

Bij thuiskomst trilde Timo heel erg toen ik hem optilde. Ik dacht dat hij zich toch niet zo lekker voelde, maar nee, de grootste plas allertijden kwam eruit. Volgens mij had hij die de hele ochtend opgehouden.

De lekkere hapjes waren binnen 30 seconden op en ook viel hij gretig op zijn voerbakje aan.

In plaats van lekker te gaan liggen snokte hij aan zijn tralies. Vanavond mag hij er pas uit.

Ik sta gewoon versteld over hoe goed alles is verlopen. Uiteraard hou ik hem goed in de gaten, maar ik geloof niet dat Timo heel veel last van de ingreep heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, die rammetjes doen daar niet zo moeilijk over.

Mijn rammetje had ook nergens last van.

Tegenwoordig gebeurt een castratie vaak onder plaatselijke verdoving en dan zijn ze vrij snel weer de oude.

Vorige week maandag mijn voedster opgehaald na slijpen van de kiezen. Ook volledig onder narcose geweest, maar ook gelijk weer eten en actief doen. Wel lekker dat ze er zo weinig last van hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog doet ie het prima!! Ik had hem binnen willen laten in zijn bench, maar meneer wilde met alle geweld gewoon in zijn hok, nouja, hij doet het goed, hij eet, drinkt, keuteld en plast en heeft z'n hele (net schoon en netjes gemaakte) hok alweer op de kop, dus volgens mij voelt ie zich konijnlekker:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamara: fijn dat ook jou nijn z'n ingreep goed doorstaan heeft. Als je het zo bekijkt stelt het eigenlijk niks voor. Twee kleine sneetjes, eruit peuteren, afbinden en afknippen, twee knoopjes et voila. Ik heb wel het idee dat Timo opeens drukker is. Maar dat kan ook aan mij liggen, ben zelf een beetje moeier dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo had ook eerst alleen aandacht voor groentjes en hooi. De biks volgden een halve dag later. Probeer eens iets "lekkers" door zijn biks te doen. TImo krijgt standaard SSjunior, maar als "lekkers" krijgt hij heel af en toe Beaphar Care+. Dat is ook het voer waar ik hem uiteindelijk bij 10 maanden naar toe wil krijgen. Hij ziet die biks als snoep en duikt daarna ook gretig op zijn andere standaard biks. Maar zolang jij beessie gewoon lekker hooi eet en drinkt en zijn rioleringstelsel goed functioneert zou ik me geen zorgen maken. Biks is eigenlijk ook geen hoofdvoer voor een nijn. Dat moet altijd hooi zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, ik weet het niet, hij heeft tot nog toe vanaf zijn operatie zo'n 100cc gedronken, heb hem vanochtend wel even vrij laten lopen, maar hij ontwijkt me, duikt dan snel z'n hok weer in.. Vanuit z'n hok zoekt ie wel contact met me, door zijn neus tegen de tralies te duwen. Ik mag hem echter niet aaien of oppakken, wel dus op zijn neus. De biks staat er nog, en hij eet me toch te weinig hooi.. Zou ik het nog even moeten aanzien, of toch de DA even bellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! Ik denk dat het hele gebeuren gewoon een fikse indruk op hem heeft achtergelaten. Het blijven gekke beesten. Misschien dat hij dacht dat je hem weer naar de DA zou brengen als je hem aanraakte.

Timo is volop wraak aan het nemen. De DA zei dat hij wat rustiger zou worden, maar vanochtend toen ik na het douchen de kamer in kwam (hij loopt dan in een afgezet gebiedje los) had hij zijn afzetting gewoon omgegooid (hoe weet ik nog steeds niet) en een groot fotoboek onder handen genomen. Meneer mag dus voorlopig niet meer zijn hok uit als ik eventjes uit de kamer ben.

Wel merk ik dat hij knuffeliger is. Komt lekker tegen me aanliggen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .