Ga naar inhoud

Lilly stil in een hoekje.


brenniiej

Aanbevolen berichten

|Net toen ik de huiskamer in kwam zat Lilly stil in een hoekje, en ik pakte net als altijd het etens bakje maar ze bleef zitten normaal kan ze niet wachten om te eten, hangt ze over de rand van de kooi.. maar ze wil helemaal niks eten.. ze verwisseld van houding zitten, liggen. .ik denk dat ze weer gas in haar buik heeft, dat had ze toen ze 9 weken was ook al, toen deed ze precies hetzelfde.. ik pakte haar op en voelde aan haar buikje en toen piepte ze:( en sprong weer weg.. en het rottige is, ik moet zo aan het werk dus kan er ook niet in de gaten houden.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een konijn met gas niet uren alleen laten om te gaan werken. Jij kunt je dan niet concentreren op je werk, je konijntje lijdt pijn en als het tegenzit, is ze dood, als jij thuis komt. Persoonlijk zou ik mijn baas gebeld hebben om te zeggen, dat ik wat later kom, zodat ik het beestje nog naar de dierenarts zou kunnen brengen of om iemand te zoeken, die de zorg een paar uur op zich wil en kan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ze wilde nog steeds niet eten, ook niet wat ze heel erg lekker vind.

ik had ananas gegeven en een rozijntje wat ze heel erg lekker vind maar dat wilde ze ook niet. ze heeft ook nog niet gedronken. haar buikje gevoeld, die was wel wat opgezet beetje gemasseerd dat moest ik toen ze 9 weken was ook doen.. vanmiddag kan ik bij de DA terecht... het gekke is dat gister nog helemaal niks aan de hand was, had ze heel goed gegeten:S heel vreemd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ene konijn kan meer 'aanleg' hebben voor gas dan het andere helaas... Heeft ze gister iets geks gegeten? Dingen waaraan ze niet gewend is?

Ik weet niet of je nu thuis bent? Verstandig dat je vandaag nog naar de dierenarts gaat. Heb je duidelijk gemaakt dat er spoed bij is?

Tot je bij de DA terecht kunt: je kunt zelf iets doen als je konijn gas heeft, oa warm houden en de buik heel voorzichtig masseren: http://www.konijnen.nl/ziekten/gas.htm Misschien kun je er iets mee.. Succes vanmiddag en beterschap voor Lily!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad als gas! Daar moet je eigenlijk niet mee wachten, het kan snel fout gaan. Goed dat je naar de DA gaat, ik hoop voor jullie allebei dat het goed komt.

Een van onze nijnen heeft ook snel last van gasaanvallen. Afgelopen zaterdagavond had hij het nog.

Wat je zelf kunt doen als je het in de toekomst weer meemaakt, is zachtjes zijn buikje van onderop masseren.

Leg je hand onder zijn buik en masseer heel zachtjes met je vingertoppen het buikje van boven naar beneden, van maagje richting anus. Zorg ook dat je nijn voldoende vocht binnen krijgt. Probeer een klein spuitje vocht in zijn mondje te doen, meestal beginnen ze zelf al te likken als ze water in hun mondje voelen.

Bij mijn nijn helpt dit meestal, als ik na een paar uur geen verbetering zie dan weet ik dat ik meteen naar de DA moet. Je nijn zal pijnstilling (meestal Carprofen) krijgen en een darmstimulerend middel als Cisaral / Primperan. Let hier goed op bij je DA, wat je nijn toegediend krijgt!

Thuis aangekomen even laten bijkomen van alle stress. Leg lekkere stukjes groente of hooi voor zijn neusje neer, dit eten ze het eerst. In biks hebben ze meestal pas op het laatst trek.

Laat even weten hoe het ging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad als gas! Daar moet je eigenlijk niet mee wachten, het kan snel fout gaan. Goed dat je naar de DA gaat, ik hoop voor jullie allebei dat het goed komt.

Een van onze nijnen heeft ook snel last van gasaanvallen. Afgelopen zaterdagavond had hij het nog.

Wat je zelf kunt doen als je het in de toekomst weer meemaakt, is zachtjes zijn buikje van onderop masseren.

Leg je hand onder zijn buik en masseer heel zachtjes met je vingertoppen het buikje van boven naar beneden, van maagje richting anus. Zorg ook dat je nijn voldoende vocht binnen krijgt. Probeer een klein spuitje vocht in zijn mondje te doen, meestal beginnen ze zelf al te likken als ze water in hun mondje voelen.

Bij mijn nijn helpt dit meestal, als ik na een paar uur geen verbetering zie dan weet ik dat ik meteen naar de DA moet. Je nijn zal pijnstilling (meestal Carprofen) krijgen en een darmstimulerend middel als Cisaral / Primperan. Let hier goed op bij je DA, wat je nijn toegediend krijgt!

Thuis aangekomen even laten bijkomen van alle stress. Leg lekkere stukjes groente of hooi voor zijn neusje neer, dit eten ze het eerst. In biks hebben ze meestal pas op het laatst trek.

Laat even weten hoe het ging!

Heej dankje wel, ik heb het bij lilly al een keer meegemaakt En toen vond ze het erg prettig toen ik aan haar buikje zat maar nu wilde ze het echt niet hebben.. Uiteindlijk is het geen gasophoping, ze had zaterdag een appelschil op en dat is waarschijnlijk wat dwars zit/zat.. En de DA zei een konijn kan zich ook een keer niet lekker voelen net als wij.. Ik heb inderdaad darm stimulerende middel mee gekregen en ze voelde wel spanning/ pijn in haar buik dus kreeg ook een pijnstiller mee..

Nu ze weer thuis is bij Bentley, deed bentley niet zo leuk tegen dr. Grommen etc. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al bij de DA geweest? Hoe gaat het nu?

Ja ben weer terug.. Het was gelukkig geen gasophoping, ik heb wel darm stimuleerdnde middel en pijnstiller mee gekregen omdat ze wel wat spanning/pijn voelde en ik moet haar dwangvoeren tot dat ze weer zelf gaat etn.. Maar toen ik thuis kwam van werken at ze wel de ananas op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het weer goed gaat! Neem die tips van het masseren en vocht geven mee voor een volgende keer (die hopelijk niet komt) en zie je niet snel verbetering dan, meteen naar de DA! Denk er ook aan dat de medicatie die je nu meegekregen hebt niet lang houdbaar is nadat je het geopend hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superfijn om te horen dat het weer goed gaat met je nijn!

Met het gevaar in herhaling te vallen: de tips in dit topic voor gas zijn de moeite waard om te bewaren als bladwijzer op je computer of uitgeprint op papier, aangezien je een konijn hebt dat vaker last lijkt te hebben van gas. Ik schiet ook helemaal in de stress als er een dier ziek is en dan kan ik google-en tot ik een ons weeg, maar kan alle info dan opeens als bij toverslag niet meer vinden....

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja die hoop heb ik al opgegeven hihi, acht beter allert dan te laat toch? :wink2:

ja dat gaat mij ook niet lukken, je weet het gedrag van je beesie en als het dan ineens anders is dan raak je in de stress:D en de DA zei ook als ze pijn hebben willen ze niet eten en als ze niet eten is dat een groot probleem, dus het is niet gek van ons ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .