Ga naar inhoud

Konijn met zware ademhaling


Witchy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

even een vraagje. In februari heb ik een nestje konijntjes gekregen. Eén van de konijntjes daarvan is naar een andere eigenaar gegaan, maar woont nu even weer tijdelijk hier. Het konijn (een rammetje) is supergezond, maar éen ding valt me op: zijn zware ademhaling. Je hoort hem op een afstand van enkele meters snuiven, alsof hij extra moeite moet doen om lucht naar binnen te zuigen. Ook lijkt hij snel moe als hij losloopt. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat dit kan zijn of waardoor dit veroorzaakt wordt? Helemaal met het oog op zijn castratie, waarvoor ik binnenkort een afspraak wil maken, zou het fijn zijn als ik wist of het gevaarlijk is of niet. Zodat hij weer goed uit de narcose wakker wordt.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn konijntje Bo.

de dierenarts dacht eerst aan astma, maar na een rontgenfoto was duidelijk dat het een heftige ontseking was.

40% van haar longen zat vol pus.

dit ging met geen een anti-biotica weg, maar Duplocilline hielp wel. daarna is ze helemaal opgeknapt.

ze heeft chronisch snot dus ik moet er wel op letten dat ze geen terugval krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn gehad wat zwaar ging ademen. Zag zijn kopje steeds naar achteren gaan (bekje open) en hij ademde "pompend".

Laat de DA even naar het hart luisteren, of dat goed te horen is.

Bij de mijne kwam ik er ook na een röntgenfoto achter dat er vocht achter de longen zat. Ik hoop dat het bij jou iets simpelers is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .