Ga naar inhoud

sterk vermagerd


Aanbevolen berichten

In korte tijd is mijn Nijn sterk vermagerd, binnen een aantal weken.

Nu heeft Nijn altijd erg last van het verharen, dit duurt bij haar erg lang en met dit rare is dat ook niet zo raar, ze haard in iedergeval veel meer en langer als Pino en haar vacht is helemaal onrustig. Nu was ik haar even aan het knuffelen en viel mij op dat ze heel mager is geworden, voel echt haar ruggegraad en botten, buikje is ook niet lekker vol. Ze eet goed, drinkt goed (met z'n 2 een halve liter pd) 2 weken terug tijdens de knuffel/borstelbeurd was ze ook aan het knarsetanden, dacht dat ze het niet fijn vond om vastgehouden te worden(is ze geen fan van) maar nu denk ik dat het haar echt pijn deed. Hebben jullie een idee waarom ze sterk vermagerd, ga morgen zeker naar de DA maar misschien hebben jullie al wat ideetjes. zat zelf ook aan EC te denken. Probeer haar ook al 2 weken bij te voeren met lekkers, wortel, appel granensticks en rozijnen. Pino haar vriendje is wel lekker dik missc zelfs te dik, :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet meteen aan EC te denken hoor. Keutelt ze nog wel goed? Het kan ook zijn dat ze wat teveel haren heeft binnengekregen. Ik zit zelf te denken dat mijn nijnen wormen hebben, één van mn nijnen eet gewoon goed haar biks, hooi e.d en drinkt normaal, maar is toch dunner geworden. Net zoals als jouw voel ik duidelijk haar ruggengraat en heupen. Misschien is dit bij jou ook het geval?

Maar ja inderdaad, als je het niet vertrouwd, morgen mooi naar de DA gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had in het begin van dit jaar ook. Ze lag veel, wilde niet meer eten en was veel aan het knarsentanden. En ze werd ook erg mager. De oorzaak was onbekend maar ik moest zeker wat doen want anders had ze niet lang meer.

Ik begon toen met pijnstiller (Carprofen) maar dat hielp niks. Ik heb zelfs een keer de dubbele dosis gegeven maar dat haalde niks uit. Toen bij de dierenarts een injectie met pijnstiller gehaald en dat leek wel te helpen. Maar om nou iedere dag met haar naar de dierenarts te sjouwen was ook zo'n opgave voor haar. Ik ben toen overgestapt op Novacam en dat werkte als een tierelier. Ze had geen pijn meer en begon te eten als een bootwerker.

Nog steeds doet ze alsof ze in dagen niet heeft gegeten en gaat het erg goed met haar. Ze krijgt allang geen pijnstiller meer maar ik weet de echte oorzaak ook nog steeds niet. Ze heeft in die tijd ook wel last gehad van haar pootje, ik denk dat ze hem verrekt had ofzo want haar duimnageltje was erg krom, die heb ik ook meteen afgeknipt toen ik het ontdekte. Maar dat kwam niet tegelijk met dat ze stopte met eten en pijn had.

Dus het kan best dat je konijn ergens pijn aan heeft en daarom niet goed meer eet. Het hoeft niet meteen EC te zijn hoor. Ik zou ook even naar de dierenarts gaan morgen als ik jou was, misschien kan die een oorzaak ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook even idd naar de DA gaan. Ze kan ook iets met haar kiezen/ tanden hebben. Je kan dat niet zien. Het kan prikken in haar wang bijv. waardoor ze niet zo goed kan eten, en ook pijn heeft. Je zegt wel dat ze goed eet en drinkt.

Hoe oud is zij, een konijn kan je ook de ruggengraat goed van voelen als ze oud zijn.....

Ook kan zij door het verharen een verstopping hebben, ze keutelt wel goed? En als je dat niet optijd ontdekt dan kan ze ook evt. gas erbij krijgen. Goed je in iedergeval even langs de DA gaat!! Ik ben benieuwd! Sterkte morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal,

wat een reacties, fijn. Nijn is nu 4 jaar oud.. hoop dat ze toch nog wel wat ouder wordt ben heel gek met dr.

Ga om 4 uur even naar de DA, verstopping zou ook goed kunnen er zitten soms wel haren in de keutels. Misschien dat ik ze morgen ff een dagje ga scheiden en allebij een WC geef kan ik die van Nijn even in de gaten houden. Ze weten al dat er wat gaat gebeuren heb de kattenkoffer van de buurtjes al voor het hok staan Pino ging net direct stampen....alleen hij hoeft nie mee! Zal jullie wel even op de hoogte houden wat de DA zegt.

Zat ook te denken om ze even een Echinaforce kuurtje te geven las hierover op een andere tropic zal t ff overleggen met DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben terug van de DA, ze vond Nijn niet echt vermagerd weegt nu 2 kilo precies en 2.5 jaar terug 2.3 kilo. Maar toen ik vertelde dat ze samen 500ml water per 24uur drinken en vooral Nijn veel drinkt heeft ze toch Panacuur 28dgn gegeven en Bacterine 10dgn. Ze dacht ook aan EC. ze vertelde dat ze in Engeland dit preventief geven voor EC dus kan geen kwaad. Moet over 10dgn even terug komen om te wegen en moet Pino dan ook even meenemen om te wegen. Denk dat hij wel en kilo zwaarder is ga morgen ff kijken of ik hem op de weegschaal krijg:duivel: evil bunny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .