Ga naar inhoud

Kale plekjes jong konijntje


Loesss

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijntje Billy nu twee weken. Het is een rex konijntje.

Vorige week ontdekte ik een kaal plekje met wondjes onder zijn kinnetje, in zijn hals. Ik dus meteen naar de DA. Daar heb ik zalf gekregen met antibiotica. Het plekje begint nu te genezen gelukkig.

Nu zag ik een paar dagen geleden ook een klein kaal plekje op zijn rug. Ik was hem namelijk helemaal aan het nakijken ivm het andere plekje. Het kan dus zijn dat dat plekje er al langer zat, maar me nu pas opviel.

Kan dit plekje op zijn rug komen van het inenten? Het zit namelijk wel ongeveer op dezelfde plek als waar hij geënt is.

Op het plekje op zijn rug is trouwens geen wondje te zien.

Verder lijkt hij niet echt last te hebben van de plekjes. Wel moet natuurlijk de zalf er vanaf gewassen worden als ik die erop heb gesmeerd maar dat kon volgens de DA geen kwaad. Als het deze week nog niet over is, moet ik terug naar de DA. Hoop alleen dat de plekjes niet met elkaar samenhangen. Wil niet de eerste worden met een nieuw ras; Limburgs Naaktkonijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat kale plekje ook een wondje of ziet het er normaal uit?

Weet wel van mijn hond dat ze na haar prikpil ook een kale plek overhield.

Maar aangezien jou konijntje al een kaal plekje had..kan het samen hangend zijn.

Als het er nu mooi uitziet gewoon even wachten tot je weer bij de DA moet zijn voor de check up en dan kan je het altijd nog aan hem of haar vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat plekje op zijn rug is geen wondje. Dat onder zijn kin was wel een wondje. Vandaar dat ik ook meteen naar de DA ben gaan rennen :). Wel is op dat kale plekje op zijn rug een soort zwart klein cirkeltje te zijn waar zijn haar begint terug te groeien. In het midden van dat cirkeltje is het nog steeds kaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aiii... Heb net Billy nog eens goed nagekeken. Zijn oude wondjes zijn genezen en er groeit al weer haar terug maar onder zijn oude wondjes is een nieuwe wond ontstaan. Volgens mij kan hij daar net bij met likken. Morgen dus maar weer eens de DA bellen...

Zielig voor zo'n jong konijntje. Elke keer weer die stress. Het aanbrengen van de wondzalf vindt hij ook niet echt leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .