Ga naar inhoud

Borrelend geluid uit de buik???


Gijssie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Even een nieuw topic om wat meer antwoorden te krijgen. In het andere topic had ik al uitgelegd dat Bo niet meer at. 3 dagen achter elkaar naar de dierenarts geweest voor injecties ab, darmstimulans en pijnstillers. Daarnaast zelf ook nog ciseral en pijnstillers gegeven.

Bo eet nu alleen wat loof en 8 x per dag dwangvoeding. Hij keutelt wel, maar de keutels zijn heel klein.

Nu had ik van jullie de tip gekregen om zijn buik te masseren, maar als ik dat doe komt er een borrelend geluid uit zijn buik. Betekend dit dat hij gas heeft? Zo ja wat moet ik hier aan doen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ken ik, dat betekent volgens mij dat er iets vast zat, wat met het masseren een beetje los komt.

Ik had het bij Joël ook. Gewoon doorgaan, tenzij je konijn zelf aangeeft het niet prettig te vinden.

Ik heb op die manier een keer een verstopt konijn kunnen redden. Ze at niks, ik dwangvoerde haar, maar er kwam niks uit.

Ze kwam echt bij me liggen voor die buikmassage en uiteindelijk leek het wel of er iets losschoot, want er kwam een hele grote plas naar buiten, toen wat keutels en ze pakte direct een hooitje en begon het op te eten.

Bied je hem nog meer aan dan alleen loof? Ik neem aan ook hooi en brokjes, maar ook ander groen spul?

Dat eten ze vaak het langst nog als ze ziek zijn. Andijvie, witlof, gras, paardebloem, duizendblad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hem aangeboden heb is verschillende soorten hooi, brokjes, rozenblaadjes, peterselie, basilicum, witlof, andijvie, kruidenthui, appel, peen, zonnebloempitjes, gedroogde brandnetel, gedroogde paardebloem, erwtenvlokken, gedroogde korenbloemetjes, gedroogde goudsbloembloemen, echinacea kruiden, natuur struktuur meusli, wortelhapje..... en ik vergeet vast nog wel wat. Ik bedenk me suf wat hij wel zou willen eten, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik ga straks nog wilgentakken plukken, kijken of hij dat neemt.

Het masseren vind hij een tijdje goed, maar daarna wil hij het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .