Ga naar inhoud

Zomaar een tand weg?


Stampyy

Aanbevolen berichten

Doordat die ene ondertand ontbreekt, kunnen idd de boventanden ongelijk van lengte zijn.

Heel goed dat je geinformeerd hebt over het eventueel verwijderen van de snijtanden.

Tanden slijpen is vaak een regelmatig terugkomend iets, omdat ze constant doorgroeien.

Met het verwijderen van de snijtanden ben je meer geld kwijt in 1 x, maar op langere termijn zal dit goedkoper zijn.

Iedere keer de tanden laten slijpen kost ook geld & tel je maar eens uit hoeveel je dat zal kosten over bijv. 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn.. -.- M'n vader is weer lekker bezig. Ik kan gratis wel ergens anders een konijn weg krijgen, dan kon ik starlight laten inslapen of dood laten gaan en dan met Quentin koppelen. DACHT HET NIET!! sorry.. ik werd echt boos. Het is echt geen wegwerp speelgoed ofzo. En anders moest ik er maar een knaagsteen in leggen. Het hele verhaal voor de 100ste keer uitgelegd........ Hopelijk begrijpt hij het nog voor 't echt zo ver is.. En anders trek ik lekker m'n eigen plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mail terug!

Beste Diana,

Het is inderdaad lastig als 1 voortand verdwenen is. De andere slijt soms

niet goed af.

In heel veel gevallen slijpen we de tanden van een konijn kort, dit kan

zonder verdoving en hebben we een speciaal tariefje voor.

Indien een koniijn elke paar weken terug moet komen, is het soms verstandig

de groeiende tand te trekken.

Dit is best lastig, in de meeste gevallen gaat het goed, een heel enkele

keer breekt de tand tijdens het trekken en komt hij uiteindelijk weer terug.

Het trekken van een tand moet onder narcose.

KOsten ongeveel 40-65 euro, hangt er een beetje vanaf hoelang we ermee bezig

zijn.

1 dierenarts doet dit bij ons, dat ben ikzelf toevallig.

U kunt ook eerst een keer op controle komen, dan kijken we ernaar, we

slijpen de tand kort en kijken hoe lang het duurt voordat hij weer te lang

aangroeit.

Vriendelijke groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat slijpen heb ik bij mijn dame ook een paar keer moeten doen. Leverde bij haar niet zoveel stress op omdat ze haar in een bak met gas legden en daarna een minuut hadden om de tandjes te slijpen.

Ik heb wel geleerd van de da dat in elk geval kiezen een bepaalde tegendruk nodig hebben om door te groeien. Ik denk dus dat de ene boventand nog maar heel langzaam groeit, omdat die tegendruk mist.

Als je nu al zeker 4 maanden zonder slijpen hebt gedaan, lijkt het slijpen mij zeker een optie. Dat zou betekenen dat je 2-3 keer per jaar moet laten slijpen. Als ze daarmee nog lekker alls kan afknagen, zou ik zelf daarvoor gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er inderdaad nog heel netjes uit.

Jammer dat ik geen foto's van Saar d'r scheve tanden had gemaakt. Daar zat echt een schuine lijn in.

Ik verwacht eigenlijk niet dat ze er de komende maand last van gaat krijgen.

En mocht ze er last van gaan krijgen (dat kun je zien aan kwijlen, slecht afhappen, lang over het eten doen), dan zou ik zeker voor slijpen gaan. Dit gaat zo eigenlijk heel goed. Fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .