Ga naar inhoud

Rare keutels, lijkt op kattenvoer


Polomeisje

Aanbevolen berichten

Even een zeer smakelijk topicje openen.

Ben benieuwd of iemand dit al eens eerder heeft gezien in de keutels.

Het ziet eruit als kattenbrokjes in gelei. Dat witte kan ik al helemaal niet plaatsen.

Er moet even bij gezegd worden dat dit niet van een gezond konijn is.

Hij heeft vocht achter de longen en krijgt alleen dwangvoer en groen binnen.

(Topic: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?t=53225)

Naast dit liggen er ook blindedarmkeutels.

keutels_bb.jpg

Detail van het witte:

keutels_detail.jpg

Herkent iemand dit? Zo ja, wat is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze van de foto in een zakje gedaan. Moest de DA sowieso nog bellen en waarschijnlijk lansgkomen, dus ik neem ze gelijk mee.

Had al eerder foto's van keutels naar ze gemaild, maar ze wisten toen ook niet wat het was.

Is het wel een konijnkundige dierenarts waar je heen gaat? Misschien kun je de foto's ook even doorsturen naar E. J. de Boer van Dierenkliniek Wilhelminapark? Hij is een van de beste dierenartsen als het om konijntjes gaat. Als hij weet wat het is kun je het doorspelen naar je eigen DA. Het lijkt mij iets van een darmontsteking of dat er een verstopping heeft gezeten die nu los is gekomen of misschien wel wormen?? Veel succes!

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

De slijm komt hoogst waarschijnlijk uit de darmen. Vaak is de situatie dan inderdaad zeer ernstig (heb ik op meerdere sites en boeken gelezen), maar een kkda kan dit het beste inschatten.

Heeft je konijn onlangs antibiotica gehad? Dan is dit misschien een intressante pagina voor je: http://www.konijnen.nl/indextot2.htm

Heel veel sterkte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat er heel simpel en hard, ik kon net even niet meer typen...

Het gaat al meer dan een maand niet goed met hem, hij is nu 2,5 week aan de antibiotica.

Vorige week foto's laten maken en toen nog een laatste redmiddel geprobeerd, maar hij gaat zo achteruit, ik krijg hem er nooit bovenop. Hij wil gewoon niet meer eten eigenlijk.

Vorige week heeft hij 2 dagen bij de DA gezeten en hebben ze hem in de gaten gehouden. Vrijdag kreeg ik hem terug voor het weekend. Toen had ik zalf ook al het idee dat er geen mogelijkheden meer waren. Ik heb volgens mij echt alles geprobeerd...

Vocht achter longen kan 3 oorzaken hebben:

- hartproblemen (= einde verhaal)

- tumor (= einde verhaal)

- ontsteking

Als het een ontsteking was, had er inmiddels verbetering moeten zijn en het gaat alleen maar slechter...

@ Nicky: welk stukje bedoel je precies op die site? Kan het zo niet vinden.

Joƫls darmen werken nog maar op minimale kracht, ik denk dat het er daardoor zo raar uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus niet bekend wat hij heeft?

Als het een tumor is , kunnen ze dan geen rontgenfoto maken? oh je zei al fotos gemaakt, sorry .:$ Kwam daar dan niks uit?

Hartproblemen heb ik helaas geen kennis van, misschien andere bb-ers en ontsteking.....dan moeten ze wel weten wat er aan de hand is aangezien je ook verschillende antibiotica kunt krijgen voor verschillende problemen of zie ik dat verkeerd?.... kan best hoor.

Wat vervelend , je zult je wel machteloos voelen zeg.......in ieder geval heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, stom hij pakt de link niet!

In de zoekfunctie van konijnen.nl moet je even typen: 'Darmslijmvliesontsteking' en dan de 2e link klikken. Dat gaat over anti biotica, de darmen van het konijn en dus slijm bij de ontlasting. Ik denk dat als je probiotica gaat geven met medicijnen, het al een stuk zal helpen. Maar vocht achter de longen.. daar durf ik niets over te zeggen.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook nog darmimmobiliteit kunnen zijn, wat ook met medicijnen op te lossen is, maar dan zou je konijn echt pijn hebben en niet meer eten. Die info is ook op die site te vinden.

Het darm probleem kan mss wel opgelost worden, maar je blijft met het vocht zitten. Wat heeft je da gezegd? Kan je niet voor een second opinion gaan voordat je zo'n grote beslissing neemt? Mijn konijnen zijn ook erg ziek geweest, maar zijn er ook weer bovenop. Niet dat dit altijd kan natuurlijk.. Maar soms weet 1 da niet alles..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joƫl is inmiddels rustig ingeslapen.

De problemen begonnen al in juli, toen wilde hij ineens niks meer eten. Na een week had ik hem er weer bovenop, maar een paar weken later at hij alleen nog wat groen. Dat is zo gebleven.

Zoals ik het nu bekijk at hij nauwelijks omdat hij zich erg slecht voelde vanwege dat vocht. Ik heb zijn darmen wel weer aan de praat gekregen (met mini-keutels, dat kan die rare keutels ook verklaren), maar hij bleef te weinig eten.

Daarnaast werd hij ineens heel benauwd. Toen die foto's laten maken. Oorzaak achterhalen zou op zich mogelijk geweest zijn, maar er was maar voor 1 optie een behandelmethode. Volgens mij heeft mijn DA ook contact opgenomen met Wilhelminapark hierover, aan de hand van de foto's.

We zijn de behandeling gestart. De ademhaling werd beter, maar na 2,5 week dwangvoeren nog steeds geen verbetering met eten.

Toen ik hem gisteren en vanmorgen voerde, kwam hij na elk spuitje met zijn koppie tegen me aan zitten...

De DA had het ook goed gevonden als ik hem vorige week al in had laten slapen, maar dat kon ik zelf nog niet denk ik.

Hij was al zo vermagerd, ik wilde die lijdensweg niet te lang rekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .