Ga naar inhoud

doplocilline


joepie

Aanbevolen berichten

Joepie heeft gisteren een injecktie duplocilline gekregen....en over 5 dagen dus as woendag weer een injecktie...

Nu las ik op het net dat het bij konijnen 2 dagen werkt.....dus ik heb de dierenarts gelijk net gemaild, reactie zal wel pas maandag komen, waarom hun 5 dagen adviseren en joepie het net ook vaker krijgt.....om de kans op overleven te vergroten.....

Wie heeft er ervaring mee? Met duplocilline en hoe vaak kregen jullie nijntjes het dan!?!?

Ben benieuwd wat ze zeggen....

Joep vind ik wel ietsjes minder vandaag....

Ligt meer op 1 plek en eet wel, net 27 cc biks op en een wortel maar ik moet hem het wel echt geven.........

:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij kan herinneren van penicilline bij konijnen is dat het om de dag per injectie gegeven moet worden. Vaker mag niet omdat dat schadelijk is. Heb ook geen idee van de dosering, omdat het voor mij 2,5 jaar geleden is dat ik bij de dierenarts stage liep en zelf geen konijn heb (gehad) die dat nodig had. Ik weet wel dat de dierenarts toen de goedkope versie van duplocilline had en dat was procaïne penicilline 30.

Verder kan ik er niks nuttigs over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .