Ga naar inhoud

Joepie is ziek


joepie

Aanbevolen berichten

Vrijdag nacht zijn we naar de dierenarts gegaan....ik kwam tegen 11 uur thuis savonds en me man zei dat joep al die tijd in zijn poep/plas bak had gelegen. Toen ik ging kijken zag ik dat het niet goed was...snelle ademhaling, hangerig.....

Dus de da gebeld en we konden terecht in de praktijk. Bleek dat joepie 40,5 had en hij constateerde een luchtweginfectie....rode oogjes, snotterig.....

Joepie heeft 3 prikken gehad. Darmstimulans....hij at al een paar uurtjes niet meer....pijnstilling......en ab!

Snacht nog een keer gaan kijken en toen zag het er al beter uit en had ook gegten.

zaterdag overdag ook redelijk...

Maar nu,.......zijn oogjes zijn nog roder likt het wel......ligt de hele dag.....eet wel wat......krijgt dus wel al ab kuur en ook zijn temp was net nog 40.6!

Ik maak me zorgjes en heb de da weer gebeld. Iemand anders helaas aan de tel en die zij dat het goed was wat we zo deden en dat het wel een paar dagen duurt eer de kuur aanslaat.

Wat vinden jullie? Is dit normaal gedrag bij ziek zijn?Mag koorts zo lang aanhouden?

En mijn belangrijste vraag.......moet ik hem even nbinnen houden ipv in zijn buitenhok???

Hoop op antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem binnenhouden.

Het is nu niet koud, maar binnen kan je hem beter in de gaten houden en heb je geen lagere temperatuur in de nacht.

Dus dat zou ik eerst doen.

Ik zou nog een keer de da bellen. 40,6 lijkt me voor een konijn heel hoog.

Ab moet aanslaan en dat kan wel even duren, maar als je orgaanschade krijgt door een te hoge temperatuur is het gedaan.

Drinkt hij genoeg? Anders zou je hem aan het infuus kunnen laten leggen, wat mijn voorkeur zou hebben.

Bij twijfel gewoon die dierenarts weer bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zieke konijnen moet je altijd naar binnen halen. Het kan 's nachts al koud zijn en zieke konijnen kunnen hun temperatuur niet goed reguleren.

Ik weet verder niets over koorts, maar als jij je zorgen maakt zou ik proberen een andere dierenarts te pakken te krijgen. Mijn ervaring is dat je gevoel meestal juist is.

Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .