Ga naar inhoud

vlokje is aan de diaree en eet niet


anouk

Aanbevolen berichten

hallo

kom net thui van mijn werk zie ik dat vlokje aan de diaree is en heb ik hem wat vers stro willen geven maar wil hijook niet

zit maar wat in een hoekje van zijn kooisnuffelt wel aan zijn stro maar eet het niet brokjes heeft hij ook niet gehad,mijn vriend heeft hem niks anders gegeven e zijn stukje wortel heeft hij niet aangeraaakt

maak me beetje zorgen want hier lees je dat dat echt niet goed is ,weet niet wat ik moet doen nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hm, volgens mij heb jij je konijntje nog niet lang en is het nog jong...

Vind het echt moeilijk om hierop te antwoorden. Heb je nieuwe of teveel groenten gegeven vanmorgen? Of is het idd van de stress en is die diaree voorbode van iets ergers?

Ik zou in elk geval, als het niet de groentes zijn, morgenvroeg een beetje vroeger opstaan. Als ze nog steeds diaree heeft en niet eet, zou ik naar de da gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik het nog niet zo lang en alles is nog erg nieuw ,schrik hier ook een beetje van :$

heb vanmiddag nog vers hooi gegeven voor ik ging werken,en heeft zijn eerste wandeling door de keuken gehad ,maar niks raars gegeten want ben er natuurlijk continu bij geweest ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoe oud is je konijn.

als ze niet eet komen haar darmen stil te liggen.

wat zeker niet goed is.

als haar ontlasting erg stinkt kan het ook een ziekte zijn zoals cocidiose.

dus morgen even kijken hoe ze is en naar da gaan.

Daar dacht ik dus ook meteen aan... :(

Als het niet aan de groenten ligt, dan moet je je idd klaarmaken voor een da-bezoek morgenvroeg. Als het idd coccidiose is, bestaat daar medicatie voor, maar dan moet je er op tijd bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel voor jullie hulp ff

ze is nu lekker aan het drinken en heb de brokjes weg genomen

ze heeft wel ers hooi om te eten als ze wil.

zal een handoek half over de kooi leggen en dan morgen vroeg kijken hoe het gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja goed kijken of er ook goede drollen in het hok liggen dan.Als het trosjes zijn zijn het blinde darm keutels die nog wel eens aan de kont in de vacht blijven hangen

zijn de keutels goed morgen gewoon weer bix geven.

mocht je morgen toch naar da moeten ivm de plak poep doe haar thuis in de kooi op een handoek kun je haar beter in de gaten houden met hooi er bij en water natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogmaals bedankt voor julie snelle reactie ff

ik had hier gelezen dat diaree het begin kan zijn van vele ziektes vandaar dat ik schrok

maar er liggen wel ok normale keutels in het hok ,dus meschien valt het mee

nog ff vlokje zou nu rond de negen weken zijn meschien tien,maar we hebben haar zelf pas een weekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, idd wat Cindy zegt. Daarom dat ik zeker wou zijn. Als het trosjes waren, ni erg, waarschijnlijk blinde darmkeutels. Als het waterig is, zal het waarschijnlijk idd van de stress zijn, dus goed in de gaten houden, eventueel water bijgeven, zodat ze niet uitdroogd en als het morgenvroeg ni over is, met spoed naar de da.

Succes hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeden morgen

ik geloof dat het na een nachtje russt met vlokje weer wat beter gaat

heb gewone keuteltjes gevonden en geen diaree,heeft vanacht hooi gegeten en goed gedronken,is wel nog wat stilletjes ,maar ook allert,dus dat is denk ik wel een goed teken,heb vanmorgen wel zijn kooi grindig schoon gemaakt

en we houden de honden ff weg uit de keuken,zodat vlokje ff rust heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben pas een week en staat nu 1 dag ondere

dan laat ik hem in de keuken staan zonder dat de honden erbij kunnen ,heeft hij wat rust ,

hij is niet erg actief nog zit maar in een hoekje ,maar als ik op de grond voor hem ga liggen komt hij wel snuffelen ,verder laat ik hem maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat hem dan idd maar wat bekomen. Misschien moet hij idd nog wennen en blijft daarom in een hoekje. Hij toont zich blijkbaar nog wel nieuwsgierig naar jou toe, dus dat is positief. Bij hem op de grond gaan liggen is een goed idee hoor. Zachtjes tegen hem praten, zodat hij je leert kennen enzo.

Als hij echt suf begint te worden en niets meer aanneemt, dan is het tijd vr de da.

Ik ben vandaag ook thuis, dus ik volg je verhaal wel, als je nog vragen hebt, of twijfeld, laat mr horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .