Ga naar inhoud

Iemand een idee???


C-Lot

Aanbevolen berichten

In mijn a.s. nieuwe huis wil ik het hooi en stro beter maar vooral voor mij gemakkelijker opbergen.

Het idee is om bij een boer balen in te slaan en dat fatsoenlijk te bewaren.

Ik weet alleen niet of iemand dit ook praktisch bewaard? Zo ja, waarin?

Zelf zat ik te denken aan een kist/krat/bak, maar wat ik heb gevonden is niet groot genoeg. Op zich hebben we ruimte zat....

Dilemma, iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het in een kruiwagen in de schuur staan :P Zo blijft het lekker ademen :) Hooi hoeft niet persé luchtdicht te worden bewaard (ik zeg persé, ik zeg niet dat het geen effect heeft om misverstanden te voorkomen) Bij de boer ligt het ook open in de schuur zodat het kan luchten.

Maar zo'n tuinkussenopbergbox is een handige en mooie manier van opbergen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het in een kruiwagen in de schuur staan :P Zo blijft het lekker ademen :) Hooi hoeft niet persé luchtdicht te worden bewaard (ik zeg persé, ik zeg niet dat het geen effect heeft om misverstanden te voorkomen) Bij de boer ligt het ook open in de schuur zodat het kan luchten.

Maar zo'n tuinkussenopbergbox is een handige en mooie manier van opbergen!

Ik dacht ook dat het luchtdicht moest zijn. Maar wat jij zeg is ook waar over de boer.. Hoe bewaar jij het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dus gewoon in een kruiwagen staan open en bloot in de schuur.

Juist omdat het luchtig bewaard wordt, blijft het hooi 'fris'. Een boer heeft het hooi opgestapeld in een (open) schuur omdat het hooi anders gaat broeien. Dus een baal/balen hooi kan ventilatie best goed gebruiken :) Maar met kleinere hoeveelheden maakt het allemaal niet uit.

Zo'n tuinkussenopbergbox is niet luchtdicht, dus voor een hele baal hooi moet dat echt wel goed zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook een baal hooi binnen gekregen en ga deze ook in zo'n kussenbox opbergen. Moet ie wel eerst even leeg want daar zitten nu andere spulletjes in;) Het ligt nu gewoon in de garage. Ik ben ook van mening dat het niet luchtdicht hoeft maar die box is erg handig (staat wel zo netjes en opgeruimd) en niet helemaal luchtdicht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een extra kliko bak besteld bij de gemeente en daar bewaar ik mijn stro in (kun je ook makkelijk verrijden)...;)

Daar moet je elk jaar weer geld voor neertellen. Dan kun je beter een kliko bak bij de Welkoop kopen.. 40 euro geloof ik.. Nadeel is dat je niet goed bij de bodem kunt komen.. Bij een kussenbox wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .