Ga naar inhoud

konijn eet kattenbakkorrels


funny_bunny

Aanbevolen berichten

het hangt inderdaad van de kattenbakkorrels af.

Van die klei-korrels voor in de kattenbak (die zoals Nicky al zegt samenklonteren) zijn HEEL erg gevaarlijk en die moet je zeker nooit bij konijnen gebruiken (want dat klonteren gebeurt dus ook in de maag/darmen van nijn en dan gaan ze dood)

Van die geperste houtkorrels voor in de kattenbak zijn okay, want die vallen juist uit elkaar als ze nat zijn.

Verder zijn beukensnippers, vlas en aubiose-minihemp ook prima en kunnen geen kwaad bij opeten.

Houtsnippers/zaagsel moet je niet gebruiken (ook niet als bodembedekking) want ze zijn te stoffig voor de longen van je konijn en kunnen giftige dampen afgeven als er naaldbomen voor gebruikt zijn. Bovendien worden er voor houtsnippers soms houtsoorten gebruikt die bij konijnen leverschade kunnen veroorzaken als ze ze opeten, dus dat sowieso niet doen.

Ik vraag me nu wel af in hoeverre dat laatste niet ook voor de geperste houtkorrels geldt... (*gaat eens kijken of er op de zak staat van welke houtsoorten ze gemaakt zijn*)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo'n zak, het zijn houtkorrels.

ik lees niet van welke houtsoorten ze gemaakt zijn, wel staat er

het is een 100% natuurlijk product gemaakt uit geperste houtvezel.

Wat vinden jullie, schadelijk of kan het er van eten geen kwaad ?

Ik heb Woody cat en daar staat ook nog op dat het geen schadelijke stoffen bevat, dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. Die van mij eten er ook af en toe van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo'n zak, het zijn houtkorrels.

751100.jpg

ik lees niet van welke houtsoorten ze gemaakt zijn, wel staat er

het is een 100% natuurlijk product gemaakt uit geperste houtvezel.

Wat vinden jullie, schadelijk of kan het er van eten geen kwaad ?

Ik gebruik die ook en volgens mij kan dat geen kwaad, deze vallen uit elkaar als het nat word..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Woody cat en daar staat ook nog op dat het geen schadelijke stoffen bevat, dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. Die van mij eten er ook af en toe van.

Woody cat werd volgens mij in NL gemaakt, volgens mij stond het adres op de achterkant van de zak. Je kunt hun bellen om te vragen van welke hout soorten het gemaakt is..

Ik twijfel nu wel of het dat merk was, maar je kunt altijd even op de achterkant kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .