Ga naar inhoud

De allerlaatste poging...


Sibelle

Aanbevolen berichten

Ik zit er een beetje doorheen. De laatse 2 en halve week intensief geprobeerd om mijn konijn Woody beter te krijgen en een aantal keer naar verschillende dierenartsen geweest. even de tijdlijn:

1. Woody minder enthousiast op eten en beetje suffig

2. Woody beetje scheef en verminderd gebruik van zijn achterpootjes

3. DA. waarschijnlijk Ec. Panacur en Enrofloxoral. Ook dwangvoer

4. Woody eet nog steeds minimaal en heeft weinig en kleine keutels

5. Weer Da. Geen verstopping te voelen.

6. Woody Klinkt als een verstopte gootsteen. kan hem op meters afstand horen borrelen. nog steeds weinig eetlust en kleine keutels

7. andere DA. Gas en darmimmobiliteit. Metacam, cisaral en metocloral.

8. nadat woody inde eerste instantie beter ging eten en ook wat meer ging keutelen (iets groter, ovaal en stinkend), is hij sinds gisteren aan de diarree. weer minder eten. gestopt met cisaral en metocloral.

Nu zit ik dus nog steeds met een konijn wat nauwelijks eet en poept. Drinken doet hij gelukkig wel goed. Hij is afgevallen, weinig actief (wat ook niet zo raar is want hij eet nauwelijks), maar verder lijkt er weinig mis met hem te zijn. zijn buikje is soepel en als ik er aan luister hoor ik zachtjes geborrel. Als ik hem eten voorhou lijkt hij in de eerste instantie enthousiast, maar daarna went hij zijn kop af. oortjes zijn wel vaak iets aan de koude kant. Hij lijkt geen pijn te hebben, en dat kan ook niet, want hij krijgt nog steeds pijnstilling. Hij wast zichzelf ook nog veelvuldig.

Zoals ik al zei zit ik er zelf behoorlijk doorheen. Het is niet leuk om je kleine vriendje zo te zien, medicijnen geven word een steeds groter gevecht, en elke ochtend als ik wakker word en 's avonds als ik thuis kom ben ik bang om de deur van de konijnenkamer open te doen omdat ik niet weet wat ik mogelijk aantref. Ik ben er letterlijk dag en nacht mee bezig. Dat zou ik trouwens helemaal niet erg vinden als er maar vooruitgang in zat.

Ik heb als laatste poging vanmiddag een afspraak gemaakt bij dk Wilhelminapark. Als ze het daar niet weten of hem weer aan de praat krijgen dan ben ik echt door al mijn opties heen en zit er niet veel meer op dan het allerlaatste voor hem te doen wat ik ooit voor hem zal kunnen doen. Bij de gedachte daaraan stromen de tranen al over mn wangen.

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even ergens kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat je een bloedwerkje moet laten maken. Dus alle organen checken op funktionaliteit. Die ovale stinkende keutels komen me

bekend voor, die had Mickey ook voordat hij diarree kreeg. Hij had last van nierfalen en is overleden. Het zou kunnen dat jouw konijn

ook last heeft van zijn nieren, aangezien hij goed drinkt. Dan zal hij wel dorst hebben. Meestal als konijnen niet meer eten, drinken ze

ook niet meer. Heel erg voor je, maar ik denk dat ze je bij wilhelminapark wel kunnen vertellen wat er aan de hand is en of er nog

hoop is. Dus ik denk wel dat vanmiddag een einde komt aan je onzekerheid, ik duim voor je kleine vriendje dat hij genezen kan

worden! Sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop zo dat ze gaan zeggen dat het iets simpels is, haakjes op zn kiezen ofzo!

nierfalen lijkt me vreselijk, dat heeft mijn kat ook gehad en die hebben we moeten laten inslapen... De ovale stink keutels kreeg hij trouwens pas toen hij aan de cisaral zat, ik hoop maar dat het daardoor kwam...

van mij mogen ze hem vanmiddag helemaal binnenste buiten keren, ik wil zo graag weten wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen excuus maken voor je verhaal hoor, is toch helder dat je dit soort dingen even kwijt moet en gelukkig kan dat hier en kun je hier ook steun krijgen :)

Ik wens jullie veel succes en hoop dat er snel een oplossing komt, voor jullie beiden. Onzekerheid is het vervelendste wat er is in zo'n situatie. Uitputtend ook zoals je zelf al zegt.

Hoop dat Woody snel weer beter gaat worden en jullie weer lekker van elkaar kunnen gaan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net terug van het Wilhelminapark. Ze hebben Woody opgenomen. Hij dacht aan een soort darmbacterie, maar ik ben de naam vergeten. Hij kon daarop testen maar dan had hij verse keutels nodig.

Hij is daar in goede handen, ik hoop dat ze hem weer op kunnen lappen! Hij vond zijn tijdelijke onderkomen wel interessant, gelijk overal aan snuffelen en zo. Wel een beetje zielig voor Lola, want die zit nu alleen. Maar beter even alleen dan voor altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb toen straks even gebeld, hij heeft al wel iets minder diarree, maar nog steeds geen fatsoenlijk keutels. Hij eet ook nog weinig, hij had wel een stukje gedroogd brood op. Ze hebben hem ook iets gedwangvoerd. Verder krijgt hij medicijnen, dus nu is het even afwachten. Ik had ook geen wonderen verwacht in minder dan een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .