Ga naar inhoud

Miep heeft last van haar uhm (hoe zeg je dat?) huid rond haar gaatje!


Boseetje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ga straks met Miep naar de da omdat ze een geirriteerde huid heeft rond haar gaatje. Er zat wat poep gekleefd wat ik heb weggehaald door haar te wassen maar daarvoor al zag ik irritatie en wat bloed.

Mw. eet nog steeds haar bdk niet op en dat ws de reden dat het blijft plakken daaronder. Ik snap alleen niet waarom ze de bdk nog steeds laat liggen?! Ze krijgen nu met zn tweeën 45 gram SS per dag. Heb opgelet en ze eten beide evenveel. Daarnaast krijgen ze samen 1 grote of 2 kleine witlofjes. Daarnaast onbeperkt hooi. Dat is het...... Dus ik niet snap? Doe ik iets verkeerd in het dieet?

Miep kan trouwens niet tegen andere groente zoals andijvie, spinazie en broccoli en heeft snel last van haar buik. Witlof heeft ze nooit problemen mee gehad en ze vinden het allebei erg lekker.

Gijs is aan de dunne kant volgens de da en hij wordt s' avonds bijgevoerd met de hand.

Misschien dat iemand van jullie dit snapt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan toch nog dat kleine beetje witlof zijn. Of misschien krijgen ze iets wat een van jullie gezinsleden nog even stiekem geeft? Geef je misschien konijnen snoepjes, knaagblokken, gedroogd brood, gemengd voer of knaagstengels als tussendoortje?

Mijn konijnen waren ook wild van groente, maar ineens trok mn ram het niet meer. Hij liet ook zijn bdk's liggen. Nu dat ik al een tijd gestopt ben kom ik steeds minder bdk's tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bij de da geweest en alles is nu goed gereinigd en er zit idd een ontsteking naast haar gaatje. Ik heb zalf meegekregen hiervoor: Dermapet 2x daags dun smeren. Daarnaast haar buik gevoeld en daar is niets raars te ontdekken, mw. is gewogen en goed afgevallen, dat was ook de planning, ze is nu 1,8 kg ipv 2 kg, en dat in een maand of 5. allemaal volgens planning. Miep is nooit zo'n enthousiaste bdk eter geweest en de da zegt dat er van die rare snuiters tussen zitten die dat natuurlijke gedrag gewoon niet meer hebben. Voeding is okee, hier kan niemand stiekem wat anders geven, krijgen geen tussendoortjes. Als de ontsteking weg is de wekelijkse check blijven doen zelf en direct wassen ook al is het maar weinig viezigheid. Dat is alles wat ik kan doen volgens de da.

Nog kort gevraagd iets over Gijs, hij slaapt erg vast de laatste tijd, dit ken ik niet van hem, meneer kan tegen de 7 zijn ongeveer en de da zegt dat het kan komen door zijn leeftijd dat ie meer slaap nodig heeft en dieper slaapt ook. Wel grappig gezicht zo voor pampus konijn maar het confronteert mij wel! Mijn lieve popje wordt ouder. bah! Ik heb hem helaas pas gekregen toen hij al 5 was en ik baal er wel van, was ie maar een jaar of 2.... Gijs is gewoon het liefste konijn ooit, zoooo'n lief karaktertje en lekker dreuge kup;) Maar heb een deal gemaakt met Gijs dat ie voor de 12 minimaal gaat ;) (*afkloppen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn kan inderdaad zijn bdk's laten liggen omdat hij te zwaar is. Ze kunnen dan niet goed bij hun achterkantje komen. Dus het is goed dat hij afvalt!

Als de huid weer intact is, kun je er dagelijks vaseline op smeren. Dan komt de ontlasting niet op de huid terecht. Toch moet je hem wel goed blijven controleren op maden..

Tja.. iedereen wordt ouder.. Helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .