Ga naar inhoud

panacur bij wormen


Pippa

Aanbevolen berichten

Vraagje over panacur. ik lees veel over de pasta en heb die nu ook gekregen van de dierenarts omdat Pippa wormen heeft. Er staat op voor honden en katten maar volgens de da kon het ook voor konijnen. nu las ik ergens op de site dat er ook speciaal panacur voor konijnen bestaat. Kan het toch geen kwaad dat ik deze heb??

Vraag 2: ik heb nu 3 dagen gegeven. wanneer moet ik herhalen?? Da zei over een maand maar dan is net de pasta verlopen. dat zou jammer zijn . weet iemend of ik dit ook na 3 weken kan herhalen......

Vraag 3: Ik heb 1 keuteltje gevonden met worpjes. daarna niets meer. hoe weet ik of de behandeling slaagt. ik heb nl begrepen dat de wormpjes normaal in de blinde darm keutels zitten maar die laat ze nooit liggen. hoe weet ik nu of ze geen worpjes meer heeft??

Bvd voor alle hulp..

Maud en Pippa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit of je de pasta hebt voor honden en katten. Het is allemaal hetzelfde als je maar de goede dosering geeft. Ik vrees dat je 14 dagen achter elkaar Panacur moet geven want met 3 dagen behandelen werkt het niet helaas... Je zou na die 2 weken de keutels kunnen laten onderzoeken op wormpjes zodat je zeker weet dat ze verdwenen zijn. Ook moet je iedere dag het hok goed ontsmetten en nieuwe bodembedekking erin doen en het liefst ook alle keuteltjes gelijk opruimen i.v.m. herbesmetting. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon 14 dagen de kuur volbrengen. De meeste wormen komen de eerste dagen na het gebruik van de panacur eruit.

Keutels zeer regelmatig in de kooi verwijderen, om her besmetting te voorkomen. De kooi iedere dag goed schoonmaken met royaal water.

De pinworm zit vaak diep in de blindedarm en daardoor zijn de wormen niet altijd zichtbaar. Hou de 14 daagse kuur gewoon aan.

Als het goed is, is je nijn er na die 14 dagen van af.....eventueel kun je de ontlasting laten onderzoeken.

Dat laatste heb ik niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .