Ga naar inhoud

Ontstoken oog Jinty


Margot

Aanbevolen berichten

Haa bb'ers!

Zo na een lange tijd ben ik er weer! Ik ben net sinds een paar dagen terug van vakantie en ik zag dat Jinty vandaag een ontstoken oog heeft. Mijn moeder wil niet allá minuut naar de DA en die zegt dat we het wel even aankijken... Ik heb het al schoon gemaakt met afgekoeld gekookt water.

Nou is mijn vraag, wat zou ik er thuis nog meer aan kunnen doen? En als het morgen niet beter is geworden wil ik wel naar de DA gaan, alleen dan zou ik moeten fietsen. Het is naar de DA met de fiets zo'n 24 minuten, zou Jinty dat kunnen volhouden of is dit echt te lang en te stress vol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon goed schoonhouden met het gekookte water(afgekoeld) en je moeder duidelijk maken dat het wel nodig is om langs de DA tegaan.

Onstoken oogje kan namelijk ook op haakjes wijzen.

en ik zal Jinty niet meenemen op de fiets,al dat gehobbel en gebobbel op een fiets.

waar wou je haar aan vast maken dan..dat het stevig genoeg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu net ook weer schoongemaakt, het zag er gelukkig niet zo erg uit als vanmiddag.

Jinty is een Teddy dwerg en haar lange haren gaan vaak in haar oogjes zitten en die blijven dan plakken. Ik denk dat dit de irritatie heeft veroorzaakt (ik knip wel regelmatig het koppie). Ze eet gelukkig nog wel goed (als een bouwvakker :)) en ze is ook nog gewoon heel actief, ik denk zelf niet dat het haakjes zijn maar wie weet. Je kan het beter laten controleren dan er te laat achter komen. Denk ik zo.

Ze zou in haar vervoersbox komen te zitten en dan achter op de fiets oid (dat zou ik dan nog even moeten construeren zodat het stevig is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je voor je verjaardag een vervoersbox met schouderstrap kunt vragen (of misschien bij je huidige vervoersbox kunt maken).

Dat lijkt mij prettiger voor het konijn gezien jouw lichaam dan als schrokbreker functioneert.

Kijk goed uit met de oogjes....neem geen enkel risico....ze hebben er maar twee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh dat is ook handig ja, ik heb er zo'n schouderband bij!

En begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga het liefst ook niet met de fiets hoor ;). Volgens mij gaat het trouwens al een stuk beter, ik heb het vanochten weer helemaal schoongemaakt en er zat maar een klein wit bolletje (leek op slaap bij mensen) in haar ooghoek. Ik heb ook nog een keer het haar wat korter geknipt rond haar oogjes. Ze heeft wel vaker irritatie door de haren die in haar ogen groeien, ik kam en knip het altijd weg maar tijdens de vakantie is dat niet gebeurd dus ik gok dat het daarom zo is geworden.

Ook is de oogrand weer normaal van kleur, gisteren was die iets roder. Ik denk dat ik het nog even aankijk, als het zo beter wordt dan zal het wel aan de haren liggen. Als het zo blijft of weer erger wordt ga ik naar de DA. Je merkt niks aan haar gedrag, ze is even druk/nieuwschierig als altijd en ze eet perfect. Ik zie ook niks in/aan haar oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook een ontstoken oog. Check eerst even of je nijn nog goed eet, en als je het durft kan je het hoofdje zo (liggend) draaien dat de pupil naar beneden is (wel voorzichtig), en dan kan je met je handen de oogleden optillen (srry beetje moeilijk uit te leggen), maar als je ergens (vaak bij traanbuisje) een opgezwollen soort opgeblazen gedeelte met witte deeltjes ziet, betekent dat een ontstoken oog. Ooh ja, komen er dus witte deeltjes uit het oog? Dat is vaak een slecht teken. als het waterachtig is, gaat het meestal snel weer weg. Wij zijn met ons konijn na een maand naar de da gegaan, en we hebben medicijnen gekregen. ook is ons verteld dat er kans is dat het niet meer wegtrekt, omdat een ontstoken oog zeer hardnekkig is! over de medicijnen: wij kregen CAF oogdruppels (zalf) die we 3x per dag eerst 2 weken lang zelf moeten aanbrengen, en daar zijn we nog mee bezig! Het word vaak veroorzaakt door irriterende strootjes, zaagsel, bodembedeking of haartjes, want dan krijgen ze daardoor een bacterie binnen die niet makkelijk te bestrijden is. Veel succes en ik raad je aan wel naar de da te gaan, want bij ons dachten we ook dat het beter ging en toen kwam het terug. x

aangepast door Kristi G
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jinty eet nog helemaal perfect. Ik heb het oog al helemaal bekeken en ook heel voorzichtig de oogleden opgetild en alles ziet er weer normaal uit. Er kwam een helder vocht uit, met een klein puntje wit (soort slaap). Ik zal zo weer eens kijken en ik zal dan wel even een foto maken, misschien is het dan beter te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .