Ga naar inhoud

Saartje wil geen knaagmateriaal


oskar

Aanbevolen berichten

Hoi

Mijn konijn Saartje van 14 weken oud wil nergens op knagen behalve op de tralies van haar kooi :(.

Ze is pas door een dierenarts gezien met haar eerste enting en haar tandjes groeien ietsje scheef dus het is belangrijk dat ze goed knaagmateriaal krijgt. Maar ze hoeft niks, appeltakken en hazelnoottakken hoeft ze niet. Wat kan ik nog meer proberen? Ook wil ze de SS voeding niet, eet alleen boerenbond voer. Ze knaagt helaas wel af en toe aan de tralies...maar dat is nou net niet de bedoeling.

Wie heeft er tips voor superlekkere knaagdingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wilgenballen met hooi aan de binnenkant vinden ze hier top! Of een rieten/wilgen tunnel en dan in het midden iets super lekkers leggen en de rest van de tunnel aanvullen met hooi.. Die 2 dingen krijgen ze om de week om hun tanden goed af te laten slijten.

Als ze het niet moeten, kun je misschien een klein beetje honing eraan smeren..

Misschien wil je konijn wel Hope Farm Super Trio? Dat is beter als de korrels van de boerenbond..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel vaker gehoord dat konijnen SS niet willen eten.

Je zou inderdaad Hope Farms Super kunnen proberen.

En anders heb je nog beaphar Care+ (staat vrijwel gelijk aan SS)

En als ze dat niet wil, dan weet ik het ook niet meer.

Knagen aan tralies kan ook verveling zijn.

Ik heb het hier ook gehad, heb er toen een vriendje bij gezet en het was meteen afgelopen :)

En houten huisjes?

Wilgentakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken voor wilgenspeeltjes!

Ja, verveling, dat kan ja....ze is nu 14 weken en moet nog even apart in de traliekooi, ze mag wel een paar keer per dag los hoor! Over 4 weekjes wordt ze gekoppeld aan mijn FH Snuffel, en dan krijgt ze ook een grote buitenkooi met ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas bij dekonijnenwinkel.nl zo'n nieuw soort brokjes gekocht van een duits merk. Echt, die brokken vallen gewoon uit elkaar zo vol van vezels en luchtig. Echt super spul!! Ze knagen er ook best een tijdje op, dus lijkt me erg goed voor de tanden.

Als je wilt kan ik er een paar naar je sturen? Want anders moet je meteen een zak kopen..

Toevallig.. Mijn ram heet ook Snuffel en sommigen beweren dat hij een FH is.. Ik heb hem gekocht als een NHD, maar hij is 2,2 kilo..

Dan is het geen FH. Die worden rond de 6+ kilo.

Gewoon lekker groot uitgevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .