Ga naar inhoud

sissy een kruising van voskonijntje/cavia?


sissy

Aanbevolen berichten

ik heb daarnet een heel lange vraag gesteld. ondertussen konijnefluisteraar gebeld, was niet aanwezig, dus nogmaals hier; mijn konijntje is ziek verleden week zaterdag naar da in de avond geweest, die dacht een parasiet in de hersenen, gisteren naar speciaal konijnen da die dacht oorontsteking, foto maken van hersens kon niet. ze heeft nooit graag hooi gegeten, nu krijgt ze dwangvoeding van mijn dochter maar het gaat volgens mij toch

niet helemaal goed, nu mag ze alleen nog hooi en water, maar ho maar. van mij kreeg ze wel eens kartonnen rolletjes en daar was ze gek mee, maar nu durf ik haar dat niet te geven.

ze accepteert de dwangvoeding wel en zelf drinken, ook venkelthee maar eten nog steeds niet, een enkel keuteltje, wel plast ze. gewoon licht van kleur. weet iemand iets hiervoor.

ik denk wel dat ze een kruising is van een voskonijntje en een cavia, omdat ze vaak dat geluid maakte.

nu ze ziek is niet meer.

gr.sissy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet uiting van pijn? Konijnen krijsen bij doospijn en doodangst, misschien dat je dat op het geluid van een cavia vindt lijken?

En konijnen met enorme pijn, eten normaal gezien ook niet.

Over het niet willen eten van hooi: al minder biks gekregen? Hooi wordt vaak genegeerd als konijnen teveel biks krijgen. Andere soorten hooi geprobeerd die ze wél lust? Er zijn hier genoeg konijnen die maar één soort hooi willen eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, bedankt voor jullie reacties,ze heeft al panacur vanaf verl.week zondag.en ja, ze maakte dat geluidje (ik heb vroeger een cavia gehad) als ik haar uit het rennetje haalde. dus kan onvrede zijn idd.nu mag ik haar optillen zoveel als ik wil. ze staat hier bij mij binnen(het is een huiskonijntje) op een hoge tafel en dus op gelijk hoogte met ons.

op aanraden van de konijn.fluist. heb ik haar gisteren een bosviooltje en wat geplukt gras gegeven, en dat heeft ze gegeten.

morgen ga ik weer naar een da om haar opnieuw te laten onderzoeken. ze wordt nu echt verwend. ze is ook zo lief. gr.sissy (pien)

aangepast door sissy
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar ik bedoel als ik haar uit haar rennetje haal om in de bak te zetten. of om even op de bank te mogen rennen, vind ze prachtig op de leuning van de leuning, wel alle snoeren uit de buurt houden haha en papier is ze gek op. mag niet meer dus. nog bedankt en gr.pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, ik ben naar 3 opinion geweest. blijkt dat ze een verstening in haar maagje had, nu heeft ze nieuwe medicijnen en masseer ik haar regelmatig, en ze eet nu en heeft al gekeuteld. drinken doet ze wel en af en toe als afwisseling basilicum blaadje of geplukt gras, vind ze heerlijk. hoop dat ze snel weer oude sissy is. gr.pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nicky het is heel serieus, als ik het verkeerde topic heb, sorry, ik ben hier voor het eerst, dus weet niet hoe ik het anders moest vragen, maar enfin, sissy knapt nu aardig op. ik laat haar af en toe buiten in het grasveld lopen, denkend; dan heeft ze meer beweging dan in haar rennetje en jawel, nu keutelt ze.

was een enig gezicht, en de poes en zij in het tuintje.

gr.pien (bedankt voor reactie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sissy gelukkig gaat het beter met je nijn :smile:

Misschien is de titel dan wat raar maar als je het verhaal leest dan snap je het...

Het diertje was gewoon ziek en wou niet eten. Omdat het konijn een raar geluidje maakt met het oppakken dacht Sissy dus dat ze een cavia nadeed...

Als ik het mis heb met mijn samenvatting mag je het vertellen hoor hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sissy gelukkig gaat het beter met je nijn :smile:

Misschien is de titel dan wat raar maar als je het verhaal leest dan snap je het...

Het diertje was gewoon ziek en wou niet eten. Omdat het konijn een raar geluidje maakt met het oppakken dacht Sissy dus dat ze een cavia nadeed...

Als ik het mis heb met mijn samenvatting mag je het vertellen hoor hahahaha

heel goed, zo was het ook. sissy was echt heel ziek, ik wist me geen raad. nu gaat het met de dag beter. ze moet eerst weer aansterken en dan mag ze over drie wkn. haar prik weer hebben die ze 2 keer per jaar krijgt. nogmaals bedankt voor alle reacties. gr.pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nicky het is heel serieus, als ik het verkeerde topic heb, sorry, ik ben hier voor het eerst, dus weet niet hoe ik het anders moest vragen, maar enfin, sissy knapt nu aardig op. ik laat haar af en toe buiten in het grasveld lopen, denkend; dan heeft ze meer beweging dan in haar rennetje en jawel, nu keutelt ze.

was een enig gezicht, en de poes en zij in het tuintje.

gr.pien (bedankt voor reactie)

Kijk uit met het temperatuur verschil, het is binnen warmer dan buiten daaar kan je konijntje ziek van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt Sissy een geluidje?

Flap maakt nooit geluidjes, maar die zit ook niet binnen, zit buiten n een hele grote ren met daarnaast een hele grote kooi van hout met sla enzo.

Heb je een foto van Sissy?

ja ik heb wel een foto van haar, maar weet niet hoe te plaatsen.

moet ik nog leren. gr.pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 manier. Als je een reactie plaatst kun je klikken op 'uitgebreide editor'. Je ziet dan een rij knopjes boven het invoerveld, 1 daarvan is 'afbeelding invoegen'. Daar kun je het adres van een plaatje geven.

Moet je wel eerst het plaatje uploaden bij bv imageshack (google ff), want het adres van van het plaatje op je eigen computer werkt niet (niet lachen, ik heb dit mensen zien doen - "C:\bla\bla\bla\plaatje ik snap niet waarom ik het plaatje niet zie")

Volgens mij kan je ook rechtstreeks plaatjes naar je profiel uploaden en dan op bovenstaande manier het adres van zo'n plaatje ingeven. Kijk eens in "jouw profiel" bovenaan de pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peterselie is goed voor de darmen en voorkomt gas volgens mij. De caviageluiden van een konijn herken ik wel :-) mijn voedster doet dit ook als ze gekant wordt aan de flanken van haar lijfje. Ze geeft dus een waarschuwing dat ze het niet leuk vindt... Soms doen voedsters dit ook als ze schijnzwanger zijn. Misschien is dit wat er wordt bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog even voor je gekeken.

- Klik bovenin de pagina op 'jouw profiel'

- scroll naar beneden en klik links naast 'Fotoalbums' op 'Meer'

- nu ben je in je fotoalbum en kun je klikken op de knop 'nieuw fotoalbum aanmaken' (redelijk rechtsbovenin)

- geef een titel voor je album, eventueel een beschrijving en kies voor wie de foto's zichtbaar zijn

- wijzigingen opslaan

- nu zie je een leeg fotoalbum. Rechts zit een knop 'afbeeldingen uploaden' klik daar op

- de 'file upload manager' die in een nieuw venster opent kun je vast wel wijs uit worden. De knop 'bestanden toevoegen'.

- de knop 'selecteer bestanden'. Als je wat bestanden geselecteerd hebt maar je krijgt een foutmelding, probeer dan eens de knop naast 'selecteer bestanden': de 'basis uploader'. Daarmee kun je maar 1 foto per keer maar het werkt wel.

- sleep de pas geuploade bestanden naar het veld er onder (staat ook vermeld in dat veld), doe dat binnen een uur anders worden ze verwijderd.

- klaar? klik 'done' rechtsonderin de hoek.

- nu staat de foto in je album!

- klik op de foto, uiteindelijk vind je een pagina met daarop de url en de vb code van de afbeelding. Die vb code kun je in z'n geheel invoeren als je een reactie aan het typen bent, ongeacht of dat de snelle editor of de uitgebreide editor is. De vb code kan je ook zelf maken door de link naar een afbeelding te selecteren en dan in de uitgebreide editor op de IMG knop te klikken, net zoals in m'n vorige post.

hmz misschien deze reactie verplaatsen naar een algemene plaats? Of bestaat dit al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo woudje, ik heb nu enige foto's in mijn fotoalbum staan, ik weet niet of die te zien zijn. het lukt me niet als afbeelding in het logo te zetten., misschien nog een tip? gr.pien

ik heb nog even voor je gekeken.

- Klik bovenin de pagina op 'jouw profiel'

- scroll naar beneden en klik links naast 'Fotoalbums' op 'Meer'

- nu ben je in je fotoalbum en kun je klikken op de knop 'nieuw fotoalbum aanmaken' (redelijk rechtsbovenin)

- geef een titel voor je album, eventueel een beschrijving en kies voor wie de foto's zichtbaar zijn

- wijzigingen opslaan

- nu zie je een leeg fotoalbum. Rechts zit een knop 'afbeeldingen uploaden' klik daar op

- de 'file upload manager' die in een nieuw venster opent kun je vast wel wijs uit worden. De knop 'bestanden toevoegen'.

- de knop 'selecteer bestanden'. Als je wat bestanden geselecteerd hebt maar je krijgt een foutmelding, probeer dan eens de knop naast 'selecteer bestanden': de 'basis uploader'. Daarmee kun je maar 1 foto per keer maar het werkt wel.

- sleep de pas geuploade bestanden naar het veld er onder (staat ook vermeld in dat veld), doe dat binnen een uur anders worden ze verwijderd.

- klaar? klik 'done' rechtsonderin de hoek.

- nu staat de foto in je album!

- klik op de foto, uiteindelijk vind je een pagina met daarop de url en de vb code van de afbeelding. Die vb code kun je in z'n geheel invoeren als je een reactie aan het typen bent, ongeacht of dat de snelle editor of de uitgebreide editor is. De vb code kan je ook zelf maken door de link naar een afbeelding te selecteren en dan in de uitgebreide editor op de IMG knop te klikken, net zoals in m'n vorige post.

hmz misschien deze reactie verplaatsen naar een algemene plaats? Of bestaat dit al?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .