Ga naar inhoud

Stewie eet geen hooi


Jennelyn

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Hebben jullie misschien nog tips om een konijntje hooi te laten eten?

Onze Stewie is nu 5jaar en heeft echt om de zoveel tijd weer last van zijn darmen/diaree enz.

Stewie eet totaal geen hooi. Hij heeft al een hooitunnel gehad waar hij niks mee doet! Daarnaast kruiden hooi en waar hij zo goed als niks van eet. Hooi thee heb ik al een aantal keren geprobeerd alleen hier drinkt hij ook niet veel van.

Zijn tandjes zijn gelukkig wel gewoon goed smiley_lach.gif Alleen Stewie word om de zoveel tijd gewoon weer ziekig en krijgt hij diaree. We hebben hem nu al best vaak moeten wassen om alles van zijn kontje af te krijgen.

Ik heb Stewie eigenlijk nog nooit gras gegeven. Omdat ik bang ben dat het gras vervuild is. (door honden of auto's ect.) Kan ik het gras dan gewoon wassen of beter niet geven?

Iemand misschien een tip?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij aten ze ook opeens minder hope farms, toen ben ik een klein beetje van dat gemengde voer erdoor heen gaan doen, en toen kon het opeens allemaal wel op, blijven rare beestjes ;-) wat betreft het hooi zijn ze hier niet kieskeurig alleenals ze ziek zijn, dan eten ze alleen pepermunthooi of munthooi hoe je het ook noemt, dara zijn ze dan opeens wel gek op. Blijft dus even proberen waar jou nijntjes van houden, want geloof me er zal een smaakje zijn waar ze dol op zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze SS junior (ze zijn bijna 13 weken) en veel hooi. Toch hebben ze steeds naast de mooie ronde keuteltjes ook van die vieze kledders op de vloer. Ze krijgen nauwelijks groenvoer omdat ik bang ben dat het erger wordt.

Bij teveel bix eten ze de BDK niet op, dat weet ik, maar dat kan het volgens mij niet zijn.

Ik weet ook niet wat ik er nog aan kan doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hooithee gemaakt voor Stewie van paardenbloem hooi. en hij heeft daar gister 75ml van gedronken :)

We gaan nu bij houden of hij dit nu meer drinkt dat gewoon water. Daarnaast ga ik maandag even naar de discus in Uden ^^

Zal laten weten hoe het gaat ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Stewie eigenlijk nog nooit gras gegeven. Omdat ik bang ben dat het gras vervuild is. (door honden of auto's ect.) Kan ik het gras dan gewoon wassen of beter niet geven?

QUOTE]

Gras heeft niet hetzelfde effect als hooi. Gras veroorzaakt zelfs vaak diarree, als ze teveel in 1 keer krijgen. Dus zonder dat de darmen eraan gewend zijn.

Is Stewie gewend om groenvoer te eten? Anders Kan je eens proberen om een beetje groenvoer (wortel, witloof, paardbloemblad, peterselie,...) heel fijn te snijden/raspen en dat goed te vermengen met het hooi? Zo krijgt hij er wellicht toch een deel van binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .