Ga naar inhoud

Hoe giftig is klimop?


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Grr... Net hersteld van een giftige klaproos en nu blijken ze in mijn vakantie aan een klimop gesnoept te hebben.. Dit hebben ze al een keer eerder gedaan en gaf toen geen problemen. Ik wist daardoor ook niet dat het giftig zou zijn, maar nu staat het op de giftige planten lijst..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een stukje klimop in de tuin, dat de ren net iets overlapt.

Ik vroeg mij ook af of ik bezorgd moest zijn, goede vraag dus Bloem!!

Al met al; Joep heeft weleend in de klimop gehangen en een paar hapjes ervan gegeten. Maar; hij huppelt nog steeds rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar de vorige keer met de klimop ging het toch ook goed?

Zorgen dat ze het niet meer eten in ieder geval. Voor de rest zoals ik al zei, veel drinken

Dat het de vorige keer goed ging betekent niet dat het altijd goed gaat. Gif kan zich opbouwen in het lichaam en dit kan bij herhaling ernstige lichamelijke gevolgen hebben. Daarnaast maken tamme konijnen geen onderscheid tussen giftig en niet-giftig omdat ze dit instinct missen en niet van hun moeder hebben geleerd.

Bloem, ik zou zorgen dat ze niet meer bij de klimop kunnen komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben zitten te denken.. Ze kunnen bij de klimop als ze los zijn, maar sinds ze een ren hebben willen ze eigenlijk niet meer los in de tuin.. Blijkbaar krijgen ze nu overdag genoeg beweging. Dus we zitten erover na te denken dat als dit zo blijft, wij ze niet meer los in de tuin doen.

Maar de klimop gaat uit dat mandje vandaan en word verplaatst naar een andermandje die op de punt van de schuur hangt. Daar zit nu nog een sla krop in, maar die is al een tijdje rijp ;)

In het mandje waar de klimop nu nog in zit komt dan een aardbeienplantje met de citroenmelisse die er nu al in zit. Dat mogen ze wel onbeperkt eten, wat ik begrepen heb.

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige keer dat ze de klimop gegeten hebben is al zeker een jaar terug, dat gif zou dus allang al uit het lichaam moeten zijn.

Ze hebben heerlijke grote keutels en de BDK's kom ik ook niet meer tegen. Ze zijn niet meer overdreven moe, maar wel enorm actief en hongerig. Voor het eerst in hun leven eten ze heel veel hooi!! Maar de dingen die ik nu op noem waren slecht door die klaproos, niet door de klimop. Ik denk dat het wel mee valt, we zijn immers al weer een aantal dagen verder (ik ben afgelopen zondag thuis gekomen)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds waneer is een klap roos en een klim op? hedera giftig....te veel is niet goed, maar giftig zijn beide niet.Ik ben afgestudeerd bloemiste....

Er staan nog al veel onwaarheden op internet zeker...

Als voer zou ik het niet geven, daar het planten zijn die niet in hun dieet horen, maar ik zou er ook geen drama van maken. Coniferen zijn velen malen giftiger, en taxus vallen ze dood neer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds waneer is een klap roos en een klim op? hedera giftig....te veel is niet goed, maar giftig zijn beide niet.Ik ben afgestudeerd bloemiste....

Er staan nog al veel onwaarheden op internet zeker...

Als voer zou ik het niet geven, daar het planten zijn die niet in hun dieet horen, maar ik zou er ook geen drama van maken. Coniferen zijn velen malen giftiger, en taxus vallen ze dood neer.....

Mijn konijnen hebben een kleine klaproos bijna niet overleeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .