Ga naar inhoud

Het verhaal is nog niet ten einde helaas...


anke1985

Aanbevolen berichten

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/51043-hoeveel-pech-konijn-hebben.html

Inmiddels ging het goed... kom ik vanmorgen in het hok.. zie een pluk haren liggen in de ren vol met bloed... fout boel!

Dupke meteen opgepakt... en ja.. hele kontje en poten onder het bloed..

Dus haar in een emmer lauw water gedaan om haar schoon te maken en te kunnen zien waar het bloed vandaan komt.. zie ik dat haar hele plasgaatje dik en opgezwollen is.. net een grote blaar...

Dus meteen de dierenarts gebeld.. meteen kunnen gaan.. echt super dat dat kan bij ons op zondag!

Waarschijnlijk dus nog steeds een blaasontsteking, ze heeft veel pijn.. dus meteen pijnstilling gekregen en de dierenarts vertrouwde het helemaal niet omdat ze nu de laatste 2/ 3 maanden zoveel is langs geweest dat ze haar daar hebben gehouden.

Ze observeren haar vandaag en bellen me morgen op wat ze gaan doen.. dus of ze foto's gaan maken.. de dierenarts heeft van buitenaf aan haar blaas gevoeld maar kon geen blaassteentje etc vinden .. dus zelf ben ik bang dat ze misschien ergens een tumor heeft.. want of het echt een ontsteking is weet ik niet want ze had namelijk geen koorts..

Waarschijnlijk denk ik dus dat ze geen EC heeft gehad maar dat haar poten scheef trokken van de pijn..

poeh... je probeert het zo goed te doen.. maar toch dit...

Ik hoop dat het goed met haar gaat en ik morgen uitsluitsel krijg want dit is ook voor haar geen pretje.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

achos wat sneu.... Maar een blaar aan de buitenkant?? door blaasontsteking? Volgens mij krijgen ze van blaas ontsteking geen blaar aan de buitenkant.. en ook zitten ze daar niet helemaal van onder het bloed

als er bloed uit de plasopening komt, zou ik eens kijken naar baarmoederproblemen. en die blaar.... kan het geen syfilis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel beterschap gewenst met je konijn

Ja je doet je best en dan worden ze nog ziek

Dan voel je je zo onmachtig

En op zondag naar een dierenarts is toch volgens mij heel normaal

Je kan altijd naar een dierenarts 24 uur per dag 7 dagen in de week

Of het moet bij jullie zo anders geregeldt zijn

Hopelijk valt het mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

haar plasgaatje is opgezet... leek net een blaar (is geen blaar maar leek erop).. was dik en zag eruit alsof er vocht onder zit.

Of het aan de baarmoeder kan liggen.. weet ik niet.. want ze is geholpen..

nu weet ik niet 100% zeker of ze alleen de eierstokken weg hebben gehaald of toch ook de baarmoeder.. maar ze wordt iniedergeval goed in de gaten gehouden en hoop dat ze zelf snel weer beter wordt.

Die arme Prupke zit nu alleen in zijn hok en is niet zo blij als normaal... dus ook voor hem hoop ik dat zijn vriendinnetje snel gezond terug komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal heeft weer een andere wending gekregen...

De dierenarts belde op... hij wilde haar vanmorgen wassen en een foto maken omdat de problemen vaag waren; ze at goed, plaste normaal keutelde normaal..

Toen is ie zich rot geschrokken... blijkt Dupke op zijn linkerzijpoot een snee te hebben van een centimeter of 8 lang en dat is helemaal open (zeker 5 cm breed!) maar als ze zit en hupt zie je het niet.. hij vond het heel raar want had haar gisteren nog 3x opgepakt en niks gezien.. ik heb zelf ook niks gezien.. maar het zag er echt erg uit!

Het is licht een infecteerd dus ze moet daarblijven om schoon gemaakt te worden.. ben net daar geweest ze ziet er gelukkig goed uit en eet goed..

Nu moeten we in het hok gaan zoeken waar ze zich aan opengehaald heeft..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig ben je ondertussen achter de oorzaak van de bloeding gekomen.

Ergens kun je mss blij zijn dat het geen blaasontsteking of een ander inwendig probleem is...

Met zo'n snee zal Dupke idd wat moeilijker zijn gaan lopen.

Fijn dat het ondertussen ook weer beter met 'm gaat :)

Hopelijk kun je in het hok ergens vinden waar hij zijn pootje aan opgehaald heeft, dan kun je deze fijn wegwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hupt echt gewoon rond als of er niks gebeurd is..

ik ga dadelijk weer, ze moet zowieso tot morgen blijven en als ik het durf mag ze morgenavond mee naar huis en moet ik haar dan zelf iedere dag spoelen.. maar die wond is echt gigantisch!

Ze zal dan in een binnenkooi moeten met handdoeken.. en op een slaapkamer want mijn hond is een beetje te dol op konijnen... en moet even bespreken of prupke erbij mag.. helaas heb ik alleen een binnenkooi van 1 meter maar goed.. tis een noodkooi en tis ook goed dat ze nog neit zoveel rond kan huppen.

ben benieuwd hoe ze eruit ziet vanavond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is inmiddels thuis.. ik moet haar 2x per dag de wond onder de kraan spoelen en insmeren met speciale schampoo, ook moet ze 2x per dag antibiotica krijgen en heb pijnstillers mee.. ze hupt gewoon lekker rond, eet goed etc.. is net alsof der niks aan de hand is met der..

maar die achterpoot ziet er net uit alsof die helemaal gevilt is..

ik zal vanavond er een foto van maken.

tjah.. het zou lang duren wat helen betreft, dus hopelijk kan ze eind september/ begin oktober naar buiten bij prupke zitten dit ook ivm haar wintervacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vrijwel zeker van dat Prupke (ander konijn) die verwonding niet gemaakt heeft.. tis een zeer onderdanig konijn en dupke en prupke zijn vanaf dag 1 dat ik ze bijelkaar heb gezet de grootste maatjes van elkaar.. nog nooit gevochten of wat dan ook.. en ze had ook geen andere wondjes ofzo..

We denken het probleem gevonden te hebben.

Ze gaat geen schuur in ofzo.. en het hok ook niet dit ivm vliegen. ze moet echt binnen komen te staan.

Maar als ze eind september/ begin oktober naar buiten kan ben ik nog optijd.. dus hopen dat het snel geneesd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou da's wel schrikken! Wel een goed teken dat er nog een snee te zien is en dat er geen abces zit. Ik heb zelf een konijn gehad met

een grote wond, en dat duurde erg lang voor die dicht was. Maar het bleek dat het konijn al die tijd al slechte nieren had, daardoor

duurde het wel 5 weken, maar dat is dus erg lang. Waarschijnlijk doet jouw konijn er niet zo lang over om te genezen, als ze tenminste

antibiotica krijgt. Die zul je wel een tijdje moeten geven denk ik. Ik had het ook een keer met een ander konijn, die had al een abces

en toen bleek dat er een schroef uitstak in het hok. Dus sindsdien voel ik altijd met mijn handen alles af waar ze kunnen komen. Ze

laten ook niks merken he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk dat ze is blijven steken achet een aliminium stripje dat op het trapje zat..

tegen het knagen.. die er dus afgehaald meteen.. hoekjes vlak geschuurd en nu doen we het hele trapje bekleden met tapijt om ook snelheid eruit te halen met naar boven en beneden rennen... we hadden al tapijt op het achterste trapje maar nog niet op het 'balkonnetje' en kleine trapje

ik denk dat dat het probleem is.. want verder zie ik nergens iets uitsteken.. en zij si de enige die het lage trapje neemt.. die andere springt meteen op het 'balkonnetje'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .