Ga naar inhoud

wond neus, ontsmettingsmiddel?


NinaV

Aanbevolen berichten

hey! 2 van mijn konijntjes zijn aan het vechten geweest. Drago heeft nu een wond aan zijn neus en lip. Ik heb al gelezen op internet dat ik compressen of een spray met calendula kan gebruiken. Ik ga er morgen om naar de winkel. Maar ik vroeg me af ik dat nu al mag ontsmetten met desinfecterend middel. Hij gaat het sowieso oplikken want de wond loopt van zijn neusje naar zijn lip. Iemand die weet of dat een probleem is?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de neus schoonmaken met een wattenstaafje en betadine, en daarna ff droogdeppen!!

het beste kan je canendula zalf gebruiken en dit op de zelfde manier erop aanbrengen!!

als hij het veel oplikt kan je de betadine iets verdunnen met water!

probeer gelijk een snoepje te geven hierna dan is hij daarmee bezig ipv oplikken!!het oplikken is niet egt een probleem mijn vrowutje had ook een wond op dr lip en zo heb ik het ook gedaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt misschien stom, maar je kunt ook gewoon water een zeep gebruiken. Dat vergeet iedereen meestal, maar daarmee kan het

ook. Wattenbolletje met lauw water en zeep. Weet je zeker dat het niet gehecht moet worden? Zou ik wel even in de gaten houden.

Ik had laatst ook een voedster met een wond op haar kin van het vechten, die wilde meteen een paar dagen niet eten, ondanks

pijnstilling dus kijk uit dat hij alles nog blijft doen. Het kan flink pijn doen waardoor ze niet meer willen eten. Het kan ook gaan

ontsteken en een abces worden. Ik zou dus zelf naar de dierenarts gaan. Die kan je ook antibiotica en pijnstilling geven. Want het

kan erger worden. Maar ik weet niet hoe zijn conditie verder is en of je in de gelegenheid bent om naar een dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt bedankt van de reacties! IK had het gisteren al ontsmet want toen kon ik ervoor zorgen dat hij het niet oplikte, hij was namelijk zo geschrokken dat hij braaf bleef stilzitten. Vandaag is hij van de schrik bekomen en is het weer bijna onmogelijk om hem op te tillen (meneer wordt graag geaaid, maar zijn pootjes moeten op de grond blijven :P ) Nu weet ik dat ik zonder schrik ontsmettingsmiddelen kan gebruiken. Zeep is idd ook een goed idee :)

Gisteren heb ik hem hooithee gegeven, maar nu eet hij toch terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .