Ga naar inhoud

Tondeuse?


Tatjana

Aanbevolen berichten

Ik zit ernorm te twijfelen,

Mijn konijnen verharen op het moment verschrikkelijk(zullen niet de enige zijn).

Maargoed de vlamen hier hebben bijna klitten op hun kont en er is gewoon niet doorheen te komen met een kam... Het lijkt wel of elke dag als ik kam er alweer klitvorming is door alle haren die uitvallen... Zit er serieus over na te denken of ik het niet korter moet maken.

Vind het ook gewoon zo eng met die gore vliegen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij honden is het bij dergelijke klitten het beste om ze met de hand uit elkaar te plukken ipv de kam. Anders met een schaar het aller- allerdikste er uit knippen. Daarnaast goed schoonhouden.

Misschien is dit bij je nijnen ook te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk hebben jou vlamen net zo'n verschrikkelijk dikke schapen vacht als brutus. Echt niet normaal hoe hij aan het verharen is. Ook totaal niet prettig voor hem. Ik gebruik een furminator om de onderwol als het ware mee uit te dunnen/snijden. Werkt opzich heel goed! Alleen vind brutus dat niet :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer een tondeuse geprobeerd bij mijn angora, maar dat werkte voor geen meter. De schaar doet het het beste.

Trekt die furminator niet heel erg aan de haren? Of valt dat wel mee? (ik heb werkelijk geen idee hoe dat precies werkt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik juist niet. Brutus zijn onderwol is zo dik dat een gewone borstel er niet goed doorheen komt en die dus juist trekt zegmaar. De furminator harkt alles er gemakkelijk uit zegmaar. Het werkt eigenlijk gewoon als een borstel maar de furmitor snijd alle los zittende haren er veel beter uit. Goh misschien heeft iemand anders een betere uitleg haha.

Maar ik kan dit niet bij mijn 3 andere konijnen gebruiken die hebben een veel dunnere vacht met veel minder onderwol daar is hij niet geschikt voor. Voor een angora weet ik niet of een furminator geschikt is, geen ervaring mee, maar lijkt me minder praktisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .