Ga naar inhoud

Oog beschadigd


anitaaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had is een vraagje.

Ik werk in een verpleeghuis we hebben daar ook een konijntje zitten buiten in een hok.

Nu is er iets in zijn oog gekomen waardoor het oog zo is beschadigd dat hij niet meer door dat oog kan zien.

We denken dat het komt door een ekster die hebben we wel is bij zijn hok gezien in stro pikken enz maar we weten het niet zeker.

Naar de dierenarts geweest natuurlijk sta daar nu onder controle het is nu 3 weken geleden dat het gebeurd is.

Het oogje ziet nu wit maar dat witte moet weg gaanhet wit trekt nu langzaam weg.

Achter dat witte ziet het een beetje rood dat zijn waarschijnlijk nieuwe bloedvaatjes zijn.

In het ergste geval moet het oogje verwijderd worden.

We moeten 5 a 6 keer per dag het oog zalven.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?

Groetjes Anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffie van mij heeft nu ernstige problemen met het oog! Als die zalf aanslaat dan hoeft het oog er niet uit. Zou ze eraan blind worden maar er geen complicaties op treden dan zou het oog er ook niet uit hoeven. Behalve als het oog steeds ontstoken raakt of andere dingen dan zou het oog er wel uit moeten, maar zou het konijn er verder geen last van hebben kan het oog gewoon blijven zitten. (ik zit ook hier van moet het oog er wel of niet uit..)

Het oog laten verwijderen kost tussen de 300 en de 600 euro in werd mij verteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ook druk aan het zalven een aftekenlijst gemaakt enz.

Hij is zeker zijn zicht kwijt aan dat ook gelukkig eet hij goed en is hij gewoon fit.

Ik moet maandag weer terug dit gaat denk ik nog een lange weg worden voordat het goed is denk ik.

Hoelang ben jij al aan het zalven?

Doe jij dat ook 5 a 6 keer per dag?

Zo dat is een behoorlijk bedrag zeg had eigenlijk wel een wat lager bedrag verwacht.

Ja wij hebben ook zoiets van ja hoe het zal genezen enz wat er nog gaat komen.

Groetjes Anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou bij mij kwam het door een ontstoken 3e ooglid waarna ik Cavasan moest gebruiken en het helemaal uit de hand is gelopen die moest ik ook iets van 3-4 x per dag zalven. Maar dat zorgde voor een fixe ontsteking en een 3e ooglid dat niet meer viel te helpen. 3e ooglid laten weghalen 90 euro. Moest ik WEER Cavasan gebruiken dierenarts wilde niet luisteren dat het daar aan lag.. Dus mijn Fluffie kreeg uiteindelijk een flink abces, waarvan haar oogbol onder hoge druk stond waarna haar oog groter geworden is alles is op gaan zwellen en haar oog viel niet meer te redden! Witte waas erover heen en stuk weefsel dat aan het oog kleefde.. toen moest ik 3 x oogdruppels en 4x per dag Cavasan zalven. Inenen kwam er allemaal pus uit haar oogkas was wel 3x zo groot als normaal! Naar de dierenarts geweest, die zei tegen mij of in laten slapen of haar oog eruit laten halen waarvan we nog heeeel veel kans hadden dat ze het niet overleefde en dat zou ons 600 euro kosten! Ja dat heb ik als 18 jarige niet ...

Toch maar naar me eigen dierenarts, heb spuitjes mee gekregen en andere zalf en pijnstillers.

Ik heb een maand lang gezalfd, vandaag mog ik ermee stoppen.

Het ligt eraan wat voor zalf je hebt per zalf is het verschillend want die 2e zalf die ik kreeg hoefde maar 2x per dag

Ja dat dacht ik dus ook maar het is behoorlijk duur. Maar elke dierenarts is anders, zoals niet mijn eigen dierenarts zei 600 euro, maar mijn eigen dierenarts zei iets van 400 dus het verschilt.

Je hebt kans dat het wel gewoon gaat genezen in de zin dat er geen infectie of iets van komt want er zit natuurlijk ook ontstekingsremmende middelen in die zalf zoieso zit er antibioticum in dus dat zorg ervoor dat er geen infectie komt.

Als de kleur niet weggaat dan heb je kans dat ze gewoon blind is, maar daar kan ze makkelijk mee leven daar hoeft het oog er heus niet voor uit (Mensen die blind zijn moeten hun ogen er toch ook niet uit..? Dusja..)

Als Fluffie's oogbol zelf slinkt maar toch blind blijft (als het abces weggaat anders moet ik haar laten inslapen..)

Hoeft het oog er dus niet uit.

Heb je misschien een foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net is opgezocht wat een 3e ooglid was had ik nog nooit van gehoord namelijk.

Bij Rocky zit er ook een witte waas op zijn oog dat gaat er nu langzaam af dat is waarschijnlijk het hoornvlies wat los laat als ik het goed heb begrepen.

Ik moet maandag weer terug voor controle.

Ik weet niet uit mijn hoofd hoe de zalf heet dat ligt op mijn werk als ik weer moet werken zal ik is even kijken hoe die zalf heet.

Dat is dan ook raar dat de dierenarts zo denkt dan bij jouw dat het niet kan komen van Cavasan.

Best een heftig verhaal van jou hoor nou maar hopen dat het abces weg gaat want in laten slapen wil je ook niet.

Ik hoop dat het oog bij Rocky er ook niet uit moet we maken het vaak schoon en vaak zalven we doen ons best ervoor om het oogje te bewaren.

Wij balen wel dat we niet weten hoe het is gebeurd.

Ik heb er geen foto van ik moet zaterdagavond weer werken misschien ga ik morgen nog even kijken bij hem dan zal ik er een foto van maken.

Heb jij er wel een foto van?

De dierenarts heeft er zelf wel een foto van gemaakt die dat ze gestuurd naar een oog arts in Amerika en die adviseerde een antibiotica maar dat hebben we hier niet in Nederland dus ja het is even afwachten wat het gaat doen.

Zal maandag is vragen wat het ongeveer gaat kosten als het oogje er toch uit zou moeten.

Een konijn kan zeker goed leven met 1 oogje.

Rocky zit buiten heeft een hok met 2 verdiepingen en die rent nog net zo hard naar beneden en naar boven met oog.

Hij is zeker blind aan 1 oog dat is al bekend.

Wanneer moet jij weer terug voor controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef verder niet terug op controle ik moet eerst helemaal die spuitkuur afmaken. Want het is te veel stres voor haar en de dierenarts hou ik op de hoogte via de telefoon, zie ik wat raars bel ik hem op en dan kijken we of ik wel of niet moet komen, is er echt wat dan ga ik gewoon.

Nou je kan bij mijn topic kijken van het 3e ooglid niet meer weg. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/50044-de-3e-ooglid-niet-meer-weg.html

Daar staan wat foto's daar zie je ook de verbetering op. Evt zie je die witte vlek, bij Fluffie zat ie eerst bijna over haar hele oog maar nu nog alleen aan de onderkant. Fluffie loopt ook nog als een gek door het hok, af en toe knalt ze ergens tegen aan maar verder doet ze het prima!

Maar waarom zou het oog er eigenlijk uit moeten? Alleen omdat er een witte waas over zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef verder niet terug op controle ik moet eerst helemaal die spuitkuur afmaken. Want het is te veel stres voor haar en de dierenarts hou ik op de hoogte via de telefoon, zie ik wat raars bel ik hem op en dan kijken we of ik wel of niet moet komen, is er echt wat dan ga ik gewoon.

Nou je kan bij mijn topic kijken van het 3e ooglid niet meer weg. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/50044-de-3e-ooglid-niet-meer-weg.html

Daar staan wat foto's daar zie je ook de verbetering op. Evt zie je die witte vlek, bij Fluffie zat ie eerst bijna over haar hele oog maar nu nog alleen aan de onderkant. Fluffie loopt ook nog als een gek door het hok, af en toe knalt ze ergens tegen aan maar verder doet ze het prima!

Maar waarom zou het oog er eigenlijk uit moeten? Alleen omdat er een witte waas over zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat dan voor spuitkuur?

Ik heb zelf ook een konijn een vroutje en ze heet Nala ze word van in December 6 maar ik had nog nooit gehoord over het 3e ooglid heb me behoorlijk inglezen over konijnen enz.

Ik ga vanavond even sporten misschien rij ik daarna even door naar mijn werk dan maak ik er even wat foto's van en dan zal ik gelijk even kijken hoe die oogzalf heet.

Heb jij Franse hangoren?

Die vind ik zo stoer he.

Het oog bij Fluffie ziet er best vies uit hoor hoop voor je dat het goed komt hoor.

Het oog zou er misschien uit moeten als het niet goed geneest en steeds blijft ontsteken enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel bekend, Lina is dinsdag de schuur in geslopen , en is tegen de fiets aan gaan staan, die viel toen om met de trapper in haar oog.:eek::eek:

zij had natuurlijk pijn, dus ik de DA bellen, moest ik eerst 6 min wachten voor ik hen aan de telefoon kreeg en dan zeggen ze 'heeft u EVEN een momentje?' :grrrrrr:tja dus wij die zelfde dag naar de DA daar hadden ze kleurstof in haar oog gedaan zodat de beschadiging zou kleuren(groen..!) dus je zag duidelijk een ''kras'' dus ja, oogzalf gekregen, en dat moeten we nu 4x per dag doen, en volgende week moeten we weer naar de DA om te kijken of het heeft geholpen.. ze ziet er wel heel zielig uit...:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rondom het oog he van Rocky, was dat al kaal? En was het al zo dik? Want als ik dat zo zie rondom dan moet ik denken dat ik de Cavasan gebruikte en het er rondom zo uit kwam te zien terwijl het eerst er normaal uit zag. Want het ziet er bij jou konijn wel ontstoken uit ja. En die witte waas is wel erg goed te zien, bij Fluffie zag je hem ook zo ongeveer alleen dan wat meer alleen aan de onderkant van haar oogbol, later is zoals op die foto van mij te zien dan het een beetje versprijd is.

(Ja ik heb 2 fransjes, Fluffie is ook een fransje)

Heb je ook ontstekingsremmende medicijnen mee gekregen? Die je in haar mond moet spuiten? Of zit er in die zalf ontstekingsremmende medicijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is kaal geworden sinds hij dit aan het oog heeft en het was niet dik voordat hij dit letsel kreeg.

Die witte waas was eerst over het hele oog maar dat trekt nu langzaam weg en daar onder is het rood dat zijn weer nieuwe bloedvaatjes zei de DA.

De eerste 9 dagen had hij ook pijnstilling een soort antibiotica dat moesten we in zijn bek spuiten + de oogzalf en nu enkel de oog zalf nog.

Heb net is gekeken die zalf is ook een soort antibiotica het remt geloof ik bactiriele infecties.

De Franse hangoren vind ik echt super als Nala er ooit niet meer is komt er een Fransje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat ze het allemaal goed vind wat je doet.

Rocky maakt er ook geen probleem van die vind het ook allemaal goed en zo als ik hem zie heeft hij er weinig last van is gewoon fit en eet goed enz ik zie hem er ook niet echt aan zitten met zijn pootjes.

We gaan er zeker voor om het oogje te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffie vind het ook allemaal maar best, en ze doet het goed nu ben echt trots!

Ja want als het dus dikker en kaler word bij haar oog, heb je kans dat het rondom ontstoken is. (en bij mij is het tot abces uitgegroeit) Dus gewoon even opletten.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .