Ga naar inhoud

E Cuniculli bij Juul


C-Lot

Aanbevolen berichten

Vandaag heeft Juul de diagnose E Cuniculli gekregen.

Gisteravond ontdekte ik dat ze continu met haar kopje ging 'knikkebollen', leek dronken, heen en weer bewegen van de oogbol, geen eet- en drinklust.

D.m.v. de vele verhalen en ervaringen hier op BB over E Cuniculli ging er in de verte een lampje branden bij me. Zoals vele baasjes misschien wil je het liever niet geloven dat dit het misschien kan zijn...

Envin... vanmorgen gelijk naar de KKDA geweest en daar kwam de diagnose al snel uit.

Ze heeft 2 injecties gekregen: panacur en de ander weet ik zo niet.

Daarnaast heb ik een ontwormingskuur voor 3 weken meegekregen en dwangvoeding.

Veel zin in eten heeft ze nog niet. Wel heeft ze net een plas gedaan en keuteld ze gewoon.

Die E Cuniculli kan er ook wel bij op de lijst van ziektes en gebreken.... :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg er wel voor dat je konijn zo snel mogelijk gaat eten en anders help haar dmv dwangvoederen want het darmkanaal mag niet langer dan 24h stil komen te liggen anders overlijden ze!

I know, eergisteren kwam er echt totaal geen brokjes in. Ze weigerde alles! Gelukkig wel wat gedronken. O.a. door dit signalement ben ik naar de KKDA gegaan.

Gisteren, toen we thuis kwamen, zag ze er al iets beter uit. Toch voor de zekerheid dwangvoeding gegeven. Nou, en ze was zooooo gulzig! Zo'n honger! Zo fijn om te zien. Ze zat zelfs aan de spuit te knabbelen, het ging niet snel genoeg, hahaha!

Nou, toen maar geprobeert verse brokken te geven, en guess what; ze viel hier ook op aan!

Ik kon wel huilen van geluk!

Zonet Juul losgelaten in de woonkamer. Ze heeft goed en normaal gekeuteld, zag nog geen plas. We houden haar in de gaten. Zoals het er nu uitziet bouw ik af met dwangvoeding of zelfs helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, iets wat ik al eerder wilde wijzigen: ze heeft geen Panacur als injectie gehad, dat is het ontwormingsmiddel (goedemorgen Charlot, haha). De injecties die ze had was een stimulans om weer te beginnen met eten en een bestreidingsmiddel tegen E Cuniculli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat het goed komt! Niet te snel de hoop opgeven, soms is het net of je geen verbetering meer ziet en dan gaat het toch de goede kant op. Ik hier op de Bunny Bunch al e.e.a. weggezet over EC bij mijn nijn die er ook mee geconfronteerd is. Misschien heb je er wat aan. Veel beterschap gewenst!

aangepast door tumtum
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .