Ga naar inhoud

Hoeveel pech kan je konijn hebben...?


anke1985

Aanbevolen berichten

Poehh.. ik heb het effkes niet meer..

2,5 maand geleden kreeg mijn lieve Dupke Coccidiose... na een dubbele behandeling was dit over...

Een maand geleden een blaasontsteking... na een dubbele antibiotica was dit ook over..

Vanmorgen ben ik ze aan het verzorgen.. zie ik haar achterhand wegglijden.. slepen van haar achterpoten.. ik wist meteen hoelaat het was; E- cuniculli

Dit heeft mijn eerste konijntje ook gehad en heeft het niet overleefd.. dus ik was totaal van de kaart... Dupke meteen in de bench gedaan en naar de Dierenarts geweest.. en ja de heeft e-cuniculli.. ze heeft 50% kans dit te overleven..

Ze is ook afgevallen maar eet wel en drinkt veel (syptomen ervan) .. dus ben ze nu maar meer brokken aan het geven in de hoop dat ze mee eet en hopen dat de panacure gaat aanslaan...

Het was al te zien dat het in haar zenuwstelsel zat.. haar linkerpupil reageerde nauwelijks.. rechts wel...

Het idee.. dat ik haar moet laten inslapen vind ik afschuwelijk..

Hoeveel pech kan je konijn hebben?

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hupt gewoon rond gelukkig.. eet ook.. maar bah.. buiten het feit dat ik de laatste 3 maanden zo'n 150-200 euro aan haar kwijt ben.. vind ik dit gewoon zo'n zielig voor haar..

Tis absoluut niet zo'n heel sterk konijntje.. en heb het beste voor met haar..

Maar heb wel besloten dat ik met haar niet zo ver ga als met mijn eerste konijntje want dat was op het laatste echt niet prettig..

misschien dat zij het beter heeft getroffen omdat ze wat ouder is (mijn eerste konijntje was pas 9 weken toen ie het kreeg) en ze een maatje heeft en opzicht nog levendig is en lekker rond hupt..

Dus ik hoop op het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan het ook nog helpen als ik extra vitamines ga kopen voor bijv in het water te doen.. zodat ze nog extra vitamines binnenkrijgt?

Extra vitamines durf ik zo niet te zeggen.

Als ondersteuning voor de weerstand zou je Echinacea-druppels in het drinkwater kunnen doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb sinds maart al e.e.a. getypt op Bunnybunch over EC omdat mijn nijn Rintje sinds begin maart hier ook mee is geconfronteerd. Het is een kwestie van doorzetten hoor. Als je nijn wil overleven moet je doorgaan! Kijk ook even op de site van Wilhelmina kliniek over de behandeling, dit heeft de DA van mijn nijn ook voorgesteld. Ook ervoor zorgen dat je nijn niet teveel afvalt. EC vreet energie; SS voer, SS Rabbit junior, hooi, wortel met loof, andyvie, witlof, appel, bruin brood. Ook geef ik hem iedere dag een takje rozemarijn, maar of dit helpt weet ik niet... Wat ik ook met hem mee had gemaakt is dat je soms denkt dat hij het niet haalt. Je moet er op letten dat hij/zij tijdens het herstel niet terugvalt. De ene dag is de andere niet, maar je moet vooruitgang blijven zien. Let ook op zij poten; deze kunnen kaal worden en beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is wat afgevallen en ze krijgen nu ook meer te eten... eigenlijk bijna het dubbele aan brokjes.. en ik merk dat zij kruiden heerlijk vind dus heb weer 2 bosjes peterselie en selderij gekocht. En verder ik zie haar meteen eten als ik het neerzet..

Ze krijgen nu met zijn tweetjes per dag dus;

- 2 ijslepels kennervoer

- 2 eetlepels SS

- 200 gram groente

Verdeelt over 2x per dag... maar vanmorgen hadden ze niet alle SS op dus heb ik niet extra bijgevuld.. maar ze krijgen dus gewoon nu veel meer zodat ze ook bij kan komen.

Ze hupt nog steeds goed rond..

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooow!

Ik heb zelf ook zo'n pechkonijn, maar inmiddels is het weer omgeslagen in goede gezondheid!! Dus niet opgeven.

De reden dat jou (maar ook mijn nijn) zoveel ziek worden is verminderde weerstand door wat voor reden dan ook. Bij mij was die reden koppelstress en na een maand kwamen alle ziektes op gang (snot, EC, vachtmijt...).

Ik geef je hoop: EC konijnen overleven vaker dan 50% mits je juiste medicatie geeft!

Daarnaast heb ik homeopatische middelen gebruikt (multivitame van Beaphar & via huisarts - mocht je interesse hebben dan zend ik je het linkje per PB). Daarnaast heb ik kruiden gekocht via Dierenkruiden.nl (aardbeienblad, kaasjeskruid, bramenblad & paardenbloem voor ontstekingremmende werking)....

Geef niet op! ;) ik ben een ervaringsdeskundige!!! Helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .