Ga naar inhoud

Zachte Drolletjes?


Colleke

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen

ik zit met een vraagje want ben toch een beetje ongerust

1 van mijn 2 konijntjes (vraag me niet welke :D) laat de laatste tijd regelmatig een blindedarm drolletje liggen

ik had al op het internet gelezen dat ze deze normaal gezien terug op eten en dat ze de vitamine nodig hebben,

ik heb er al met mijn dierenarts over gehad

en die zegt mij van zolang dat ze nog levendig zijn en goed eten is er niets aan de hand en kan het niet kwaad dat er af en toe zo een drolletje blijft liggen

nu maak ik mij dus zorgen omdat een paar weken geleden ze best ziek zijn geweest

ik heb ze nog kunnen redden dankzij mijn snelle actie en de antibiotica van de dierenarts

anders vrees ik dat ik ze kwijt was geweest..

ik hoor graag eens jullie mening zodat ik me echt geen zorgen hoef te maken :)

Groetjes Nicole

Lobbe en Lotje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het er slechts een paar drolletjes zijn hoef je je volgens mij niet direct zorgen te maken.

Goed in de gaten houden, dat ze genoeg hooi eten en niet te veel biks krijgen. Het teveel geven van biks kan ook leiden tot het niet eten van BDK's. Zie je echter een verandering in gedrag, dan is er wat anders aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies

Ik ben het met Wabbit eens. Maar mijn konijnen zitten ook al een tijdje aan de antibiotica en sindsdien eten ze hun BDK's ook niet. Het kan zijn dat er een smerig smaakje aan zit ivm medicijnen (die tip gaf iemand hier mij omdat haar konijnen dit ook hadden) ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is niet te zeggen

Ik zie ze hier een paar keer per dag bd keutels eten

Ze duiken dan met hun hoofd tussen hun benen en dan zie je ze smakelijk kauwen

Hoeveel wegen je konijnen en hoeveel biks krijgebn ze

Het is meestal 20 a 25 gram per kilo dat ze wegen

Als ze jonger zijn dan 7 maanden mogen ze meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is helemaal normaal hoor

Konijnen doen alsof ze nooit wat krijgen :$

Hooi is het belangrijkste

Met groente moet je langzaam aan wennen

Ik zet een digitale weegschaal in de ren hou een biksje boven hun neus en lok ze er zo op

Het is even uitvogelen hoeveel biks je moet geven en zijn richtlijnen maar voor het ene konijn is het teveel en voor het ander te weinig

Daarom is het belangrijk regelmatig wegen

Succes zijn leuke konijnen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .