Ga naar inhoud

Wel regenwater, maar geen normaal water...


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Wat moet ik hier nu weer mee.....?!

Het regende net even en madam zit de regendruppels van de tralies af te likken.. Ze stat met haar pootjes tegen de tralies, haar snuit zo ver mogelijk door de tralies en haar tong eruit.. Maar water uit het waterflesje of waterbakje? Nee... Daar doen we niet meer aan!!

Zelfs bronwater is niet goed, maar ook mijn geraspte wortel door het water hoeft ze niet meer.. Diksap lijkt ze ook niets meer te vinden..

Pfff...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Beestjes vinden vaak regenwater lekkerder dan kraanwater, en volgens mij is het niet ongezond, mits het natuurlijk niet dagen stil in de zon staat, maar gewoon vers lijkt het mij geen probleem, en brondwater voor konijnen gaat dat niet wat ver????? Wil niemand tegen de schenen stoten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze gewoon kraanwater (vind bronwater zelf ook niet te drinken, dus ga dat mijn konijntjes ook niet geven)... mijn nieuwe rammetje is alleen dwars. Drinken uit drinkflesje wil hij gewoon echt niet, dus dan maar een waterbakje (wat hij vervolgens standaard zo'n keer per dag half omstoot, haha).

@Bloem: eet ze wel groente enzo om water binnen te krijgen of vindt ze dat ook niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees met verbazing dit topic.

Bronwater en kraanwater is precies hetzelfde, zeker in Nederland. Het komt gewoon uit dezelfde bronnen. Het enige verschil is dat je voor bronwater de hoofdprijs betaald en het in een fles zit, en ik denk dat het door het stilstaan die vreemde bijsmaak heeft gekregen. En daarnaast is het super slecht voor het milieu, al dat verpakkingsmateriaal en vervoer.

There's no way dat mijn konijnen regenwater krijgen. Met al dat fijnstof etc. in de lucht.

Wat goed genoeg is voor het baasje, is goed genoeg voor de konijnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet wel eens de flesjes water te verversen en het lijkt wel alsof mijn konijnen het water dat al een dag hangt, lekkerder vinden dan vers water. Vers water drinken ze nooit, maar aan een flesje dat al een dag hangt, lopen ze te lurken alsof hun leven er van af hangt.

Geen idee waarom ze dat doen...

Als je de konijnen groenvoer geeft, krijgen ze via groente ook vocht binnen. Ik zou me er niet al te druk over maken. En anders gewoon een regenton neerzetten en daar water uitscheppen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik controleer aldoor even of er wel water uit komt door mijn vinger tegen de nippel aan te zetten. Ze zijn nog nooit verstopt geweest. Ik heb de flessen nu iets lager gehangen, even kijken of dat effect heeft.

Zou ik anders voor een paar dagen de groenten weg kunnen laten om te kijken ofze dan de weg naar hun flesjes weer vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet wel eens de flesjes water te verversen en het lijkt wel alsof mijn konijnen het water dat al een dag hangt, lekkerder vinden dan vers water. Vers water drinken ze nooit, maar aan een flesje dat al een dag hangt, lopen ze te lurken alsof hun leven er van af hangt.

Geen idee waarom ze dat doen...

Misschien omdat ze dan dorst hebben :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het kraanwater redelijk zacht.... het doet geen pijn als ik het laat lopen over mn handen enzo:P

Nee bedoel natuurlijk dat er weinig kalk in zit... hoef ook nooit calgon ofzo te gebruiken want de Veluwe heeft weinig kalk in het water:D

Hier zijn ze verzot op "vers" water en vallen ze direct aan als ik ververst heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .