Ga naar inhoud

inscectenspray voor dieren


florien

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

mijn ouders haalden van de dierenarts een spray tegen insecten (muggen,teken,vliegen,mijten,vlooien en nog zo veel) er stond op dat dit vor alle huisdieren is toen dacht ik aan mijn konijnen dus die zouden dat ook goed kunnen gebruiken want 1 van mijn konijnen heeft al 2 keer schuft gehad en dat komt door mijten en die spray is daar ook tegen maar ondertussen heb ik jammer genoeg een oopsnest de jongen zijn nu 6 weken mag ik die spray ook bij hen gebruiken? en is dit goed voor konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het bij zulke jonge konijnen zeker niet uitproberen! Vaak zijn bij hun de kleinste beetjes van een anti vlooien pipet al dodelijk, laat staan van zo'n spray...

Als je geen jongen hebt kun je van beaphar Anti Myasis gebruiken op dat konijn dat er veel last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al 2keer op aanraden van de DA biokill gebruikt tegen vlooien.

Voor warmbloedige dieren doet het niets, maar voor koudbloedigen is het gif.

Uhm sorry maar daar ben ik het niet mee eens.. Ga maar eens googlen wat er in zit.. Er zit Permethrin in, wat zeer schadelijk is voor katten (tast de lever aan) en 'weinig toxisch voor de mens'. Oftewel: zo onschadelijk is dat goedje niet ;)

Voor honden en katten hebben ze CDvet. Dat is wel 100% natuurlijk. Maar ik weet niet of dit ook op konijnen kan/mag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .