Ga naar inhoud

Welke diksap?


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijnen zijn dus opknappende maar weigeren nog water te drinken (ook bronwater). Als ik er een klein beetje diksap (100% fruit) door doe dan drinken ze wel af en toe wat.. Maar nu heb ik dus nog 2 flessen diksap staan en zie dat er dingen in zitten die ze waarschijnlijk niet mogen. Ik zou dus graag advies willen welke ik zou geven of allebei juist niet..

Diksap Exotische mix: 87% appelsap, sinaasappel, ananas, abrikoos, passievrucht, citroen, banaan, mango en kiwi.

Ik twijfel over: abrikoos, passievrucht en mango.

Diksap appel rode vruchten: 94% appelsap, aardbeien, frambozen, bramen, rode bessen, zwarte bessen en vlierbessen.

Ik twijfel over: alle bessen, maar vooral de vlierbessen..

Beide diksappen bestaan uit geconcentreerde vruchtensap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohh ik zou het niet weten, en misschein hooithee maken? weet niet of dat goed is maar werkt welbij diarree.

of misschien een stukje appel erin laten trekken..? of iets van aardbei? gewoon in het water doen, misschien beetje fijn maken,

zou eigenlijk kiezen voor een sappig stuk fruit, uhmm meloen? sinaasappel?

of erin doen

maar heb je serieus bronwater geprobeerd wooo stel dat ze dat dronken... dat was een duur grapje:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn ook wat afgevallen met hun ziekte en ik voel hun ribben heel duidelijk, dus aankomen is geen punt!

Wij hebben een bronwater automaat, dus hebben flessen van 15 liter die niet zo heel duur zijn. ;)

Ik heb een paar keer een wortel geraspt en erdoor gedaan, maar op die smaak zijn ze nu uitgekeken geloof ik :P Maar kan idd ook een sinaasappel raspen.. Hooi thee zat ik idd ook al aan te denken, maar ben bang dat ze dan op hun hooi uitgekeken raken omdat ze nu meer hooi eten als ooit te voren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinaasappel niet raspen!!! op de schil zitten bestrijdingsmiddelen, en in de schil zitten toxines.

Van steenvruchten mogen ze wél het vruchtvlees maar NIET de pit. In de pit zitten toxines.

en van vlier mogen de rijpe bessen. Onrijpe bessen en andere delen van de vlier zijn giftig tot extreem giftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij reformwinkeltjes verkopen ze biologische diksappen. Bijv. van het merk Ekoland.

Deze heb je ook in de varianten peer of appel.

Sowieso zijn allemaal deze diksappen gemaakt op basis van appelsappen & natuurlijke suikers.

Er zijn verder geen suikers toegevoegd.

Die diksappen speciaal voor konijnen & cavia's zou ikzelf persoonlijk niet nemen.

Ik verwacht dat hier veel onnatuurlijke suikers inzitten.

Net zoals de zogenaamde "gezonde" konijnensnoepjes, zijn deze ook puur gemaakt voor de winst & niet voor het welzijn van de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige diksap die ik had was idd appel met peer, maar ik kan nu niet ff naar de supermarkt ;)

Die van konijnen is 4 euro voor 100ml. De diksap die ik gebruik (gewoon voor kids) is 1 euro voor 500ml.

De ingredienten van die konijnensap kan ik nergens vinden, behalve dat er extra vitamine C in zit. Konijnen maken zelf vitamine C aan en hebben dit dus niet extra nodig. Een te veel aan vitamine C is zelfs schadelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .