Ga naar inhoud

clickertraining beloning


Biekee

Aanbevolen berichten

Hallo . Ik doe met mijn konijn Musti clickertraining . (binnekort ook met Freya maar eerst Musti ;) ) Hij kan al een trucje, ronddraaien (zoals een hond zo achter zijn staart rent) en toen gebruikte ik kleine stukjes appel als beloning . Maar nu wou ik een nieuw trucje aanleren maar hij lust geen appel meer dus probeerde ik peer uit. ook niet . Misschien een snoepje van de dierenwinkel . ook niet . Dus Weet er iemand nog lekkere beloningen. ?

Deze heb ik al geprobeerd :

Rozijntjes

peer

appel

druif

snoepjes dierenwinkel

wortel

Kusjes van Bieke x:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt alles geven als beloning, wat Musti maar lekker vindt. Als je weet dat hij van bijv. witlof houdt, geef je hem kleine stukjes witlof. Zolang je maar kleine stukjes geeft, het beste is ter grote van één hap, is alles bruikbaar. Ik kan voor jouw niet dé tip geven, aangezien ik de smaak van Musti niet ken. Geef je haar normaal groente? Probeer daarvan dan kleine stukjes als beloning te geven. Brokjes kunnen ook, bij mij werken de brokjes zelfs uitstekend. Experimenteer wat naar een goede beloning, en ontdek wat hij het lekkerst vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de biks die je normaal in een bakje geef gebruiken voor de training.

Als je nu dagelijks daar steeds fruit of snoepjes voor gaat gebruiken is dat ongezond en een echte dikmaker. Daarnaast zijn die snoepjes van de dierenwinkel sowieso niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit goed zo? :

7u30 : 2 scheppen biks

12u30 : 1 schep biks

20u : 2 scheppen biks

+ hooi (altijd aangevuld wanneer dit nodig is) & vers drinken

+ om de 2 dagen geef ik ze groenten.

[biks= die groene korrels]

Wel een uurtje à 2 uurtjes voor het avondeten (20u) doe ik clickertraining met gemengde biks (die zijn lekkerder veronderstel ik)

En dat lukt aardig :)

Blijf maar komen met die tips als hij dit weer beu wordt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af hoeveel een schepje biks is... En welk merk je geeft. Mijn konijntjes krijgen per konijn 25 gram per dag aan biks, onbeperkt hooi en dagelijks groenten (witlof meestel een half stronkje per konijn, andijvie een handje per konijn etc.). Als je teveel geeft kan het ook zijn dat je konijn daarom minder geintresseerd is in de beloninkjes. Ik train met mijn Harley meestal 2 uurtjes voor zijn etenstijd, en die doet dan echt alles voor zijn stukje biks :P

Je kunt trouwens het beste gewone 'saaie' biks geven als eten, dat bevat alles wat ze nodig hebben, en zo gaan ze niet sellectief eten. Maar misschien dat het als beloning wel goed werkt, geen ervaring mee.

Succes in ieder geval:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik mij afvraag: waarom wil hij ineens geen appel meer als hij daar eerst wel gok op was? eet hij verder zijn voer enzo nog wel goed?

Maar wat ik gebruik voor de clickertraining is hele kleine stukje wortel. ik heb ook zonnebloempitjes gebruikt, maar die roken niet sterk genoeg voor max:p hij volgde het snoepje dus neit echt:p ook gebruik ik wel eens gedroogde groente stukjes. dit vind hij ook erg lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .