Ga naar inhoud

Ziek..


Flips

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk bij een dierenwinkel..

Nu hadden wij daar een jong konijntje die al kleiner was dan de rest van het nest.

nu is het kleintje aan de diarree en is erg levenloos. hij/zij ademt langzaam en verstapt af en toe een beetje. ik probeer haar met een spuitje wat water te geven tegen uitdroging, maar dit gaat moeilijk.

Ik heb me over het beestje ontfermt en probeer hem/haar een beetje op te knappen alleen ben ik bang dat het ding coccidiose heeft of iets in die richting.

Ik denk dat ik hiermee naar de dierenarts moet? helaas heb ik niet zo veel geld en krijgt mijn andere konijn ook een operatie. en zou het zonde vinden als mijn centjes weg gaan naar een konijntje dat de volgende dag zou overlijden. en het is weekend dus dat zou overuren voor de dierenarts betekenen. ook zou ik mijn andere konijn niet kunnen laten opereren.

Mijn vraag is dus; is dit de moeite waard. want als dat wel zo is wil ik het graag proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe gaat het nu met het konijntje? Wat had zij/hij?

Wel een lastige situatie waar je in zit. Hopelijk lukt het ook om je andere konijn te laten opereren!

uh.. erg zwak.. dat getrek bij de dierenarts is natuurlijk ook niet fijn. ze heeft nu vocht in haar buikje en onder de huid gekregen. verder wat tegen de diarree en dat moet ik nu nog 2 dagen geven.. nu moet ik haar warm houden en zodra ze weer een beetje bij komt wat proberen te voeren wat ik ook mee kreeg bij de dierenarts.

We gaan het in ieder geval proberen.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarvoor moet je eigen konijn onder het mes dan?

En heel veel suc6 met dit kleintje

Een kleine operatie. castreren.

Ik wou een ander konijntje voor mijn Levi, want die is nu zo alleen.. maar hij zal dan nog even moeten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat naar. Maar ze is in ieder geval niet gestorven omdat ze aan haar lot werd overgelaten. In haar korte leventje was er in ieder geval iemand die om haar gaf. Misschien geeft dat wat troost? Sterkte xxx

ps: ach wat een lief klein snoepie was het :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijne baas... :bad: Wel willen verdienen aan dieren, maar er geen moeite of geld in willen steken :grrrrrr:

Gelukkig heb jij dit kleintje een boel ellende bespaard door ermee naar de dierenarts te gaan en te proberen om het op te lappen. Erg jammer dat het niet gelukt is.

Hopelijk was het niet iets besmettelijks wat nu de rest van de "koopwaar" ook krijgt, want dan wordt het wel een heel sneu verhaal (wat natuurlijk vrijwel altijd het geval is bij konijnen uit de dierenwinkel/broodfok).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijne baas... :bad: Wel willen verdienen aan dieren, maar er geen moeite of geld in willen steken :grrrrrr:

Gelukkig heb jij dit kleintje een boel ellende bespaard door ermee naar de dierenarts te gaan en te proberen om het op te lappen. Erg jammer dat het niet gelukt is.

Hopelijk was het niet iets besmettelijks wat nu de rest van de "koopwaar" ook krijgt, want dan wordt het wel een heel sneu verhaal (wat natuurlijk vrijwel altijd het geval is bij konijnen uit de dierenwinkel/broodfok).

We hebben de hokken goed schoon gemaakt en ontsmet. ook zou het zich moeten verspreiden via de ontlasting dus we hebben het hokje meteen schoon gemaakt. De andere konijntjes zien er nog wel gezond uit en dit konijntje was waarschijnlijk al ziek, aangezien ze veel kleiner was dan de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en deze zaterdag is de laatste zaterdag dat ik er werk. Aan de enne kant zonde, want wie zorgt er dan voor de dieren. maar we hebben een nieuw meisje in de winkel die ontzettend leuk is met de dieren, dus dat komt wel goed. (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt helaas bij konijnen heel vaak dat er eentje bij zit die kleiner en zwakker is, moeilijker bij de melk kan komen en daarom ook niet meer aansterkt en sterft. Kun je niet altijd iets aan doen. Daarom zou ik nooit een nestje willen (als ik er al niet tegen was) of fokker kunnen zijn.

Jij had er niet om gevraagd, dus super van je dat je het toch geprobeerd hebt, maar helaas lukt het dus niet altijd zo'n konijntje te redden. maar hopelijk is het dus niet iets besmettelijks, maar gewoon 'survival of the fittest'... :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel naar dit. Maar wel fijn dat jij er voor het nijntje was.

Maar wat een rare baas heb jij zeg! Mocht jij er nu ook niets aan gedaan hebben en het is dus besmettelijk dan had hij ws helemaal geen nijnen meer voor de verkoop. Misschien is er toch nog iets te halen betreft een vergoeding zodat jou nijn gecastreerd kan worden.

Ik wens je veel sterkte en succes met het geheel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel naar dit. Maar wel fijn dat jij er voor het nijntje was.

Maar wat een rare baas heb jij zeg! Mocht jij er nu ook niets aan gedaan hebben en het is dus besmettelijk dan had hij ws helemaal geen nijnen meer voor de verkoop. Misschien is er toch nog iets te halen betreft een vergoeding zodat jou nijn gecastreerd kan worden.

Ik wens je veel sterkte en succes met het geheel. :)

Hmm., ik denk niet dat het gaat lukken. ik weet nu al zeker dat hij nee zal zeggen.

hij had niet aan mij gevraagd of ik naar de dierenarts wou gaan dus zal hij zeggen dat het gewoon voor eigen rekening is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .