Ga naar inhoud

E.cuniculi


petraennijnen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Ik ging daarnet mijn konijnenvoeren

en 1 van mijn konijnen droeg haar hoofd scheef

heb ik de oren gekeken niks te zien dus geen oorontstekking ja of het moet dieper zitten?

Nu denk ik dat het e.cuniculi is het haar uit de schuur gehaald bij mijn andere konijnen vandaan en ze staan nu binnen in de kamer weg van alle andere dieren.

Ik heb haar al panacur gegeven maar hoeveel weken moet ik haar dit geven?

En hoe zit dat met mijn andere dieren? Ze zaten niet bij elkaar in het hok? ben zo bang voor mijn diertjes bah maar ik weet echt niet wat ik verder moet doen!

Ik hoop dat er iemand reageert

Groetjes petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, ik hoop dat het geen EC is..

Mss moet je best toch even checken bij de DA?

Als het EC is, dan moet je de medicatie toch wel een lange tijd geven hoor. Ik had 3 soorten medicatie gekregen van de DA, lange tijd en het duurt toch wel even voor je verbetering ziet.

Het is besmettelijk via de uitwerpselen, maar of je je andere konijnen ook preventief moet behandelen weet ik niet. Toen ik het bij één van mijn nijnen had, moest ik de andere niet behandelen. Maar ik zou toch even informeren bij je DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ vlien

Bedankt voor je reactie

ik heb nog 30 konijnen in de schuur zitten

Ze komen nooit in contact met elkaar

Maar hoe kan dit? hoe komt het in de schuur

Ik ga morgen naar de dierenarts dan gaat er een kennis met mij mee ik kan nu niemand vinden en met mijn konijn op de fiets is ook niet echt geslaagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoe dit kan weet ik ook helemaal niet.

Hier was het ook plotseling.. Het kon door teveel stress of door een attackje in de hersenen..

Goed dat je morgen gaat :) idd met de fiets zou wss nogal moeilijk gaan.

Ik duim allesinds mee morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke rassen als ik zo nieuwsgierig mag zijn? En van waar ben je? (om maar even off-topic) te gaan :P

Ja, ik had mijn konijntje 8jaar en had ook nog nooit van EC gehoord. Maar hij heeft het spijtig genoeg niet gehaald... hij was er te erg aan toe, en verlamd aan de pootjes. Maar er zijn er wel die ervan genezen hoor!!!

Succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Petra, ik heb dat vroeger ook bij een van mijn konijntjes gehad. Bleek een afwijking aan het evenwichtsorgaan. Snoetje had toen het koppie een kwartslag gedraaid staan, was de weg kwijt, kon vooral nog rondjes lopen. Snoet heeft het niet overleefd toen... Misschien kan je dierenarts je er mee helpen. Denk dat dat sowieso wel een aanrader is. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel konijnen zijn drager van EC, dit kunnen ze ook via de moeder meekrijgen, en dit kan bij verslechterde conditie de kop op steken. Als het EC is zul je inderdaad met panacur moeten behandelen. Meestal wordt er gelijk ook voor middenoorontsteking behandeld omdat de symptomen erg op elkaar lijken.

Succes en beterschap met je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje heeft ook EC. Nadat ik hem panacur (1 maal daags, 5 weken lang) heb gegeven met antibiotica en pijnstillers, knapte hij helemaal op. Hij was weer veel actiever en had geen verlammingsverschijnselen meer. Dat is ongeveer ruim een half jaar geleden. Nu had ik weer een vermoeden dat hij de verschijnselen kreeg, en heb ik hem weer gelijk de panacur gegeven. Het is een soort oppep middel want hij is weer helemaal actief en heeft er geen last van.

Je moet het dus wel in de gaten houden want dat EC blijft in hun lichaam zitten!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Vlien

Vandaag ben ik met haar naar de dierenarts geweest

Er was iets tussengekomen dus ik had geen vervoer vervelend is dat maargoed

de dierenarts weet niet of het e cuniculi is maar ze dacht eerder aan een hersenvlies ontsteking

ze heeft antibiotica en pijnstillers gehad en nou moet ik dit ook 3 dagen zelf doen wel eng hoor bah moet ik het erin spuiten

maargoed als ze er beter van wordt geeft het niet

maar als het morgen nou veel slechter met haar gaat moet ik terug komen

dus het is allemaal gewoon nog even afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vervelend, maar goed dat je toch vandaag bent geweest he.

Ok, Hopelijk wordt het nou niet slechter met haar, maar helpt de medicatie!

Ja, das niet altijd plezant he die medicatie toedienen ;) maar dat lukt je wel.

Veel beterschap aan je lieve nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .