Ga naar inhoud

Plastic weekend.


Petraatje

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag ochtend werd ik zoals gewoonlijk weer gewekt door de wekker.

Toen ik beneden kwam, zag ik mijn koppel met en hele rand plastic verpakking in hun hok en bek zitten!

En een afgekloven plastic verpakking hooi ertegenaan (buitenkant).

gedachte 1: HEUH! Watskebeurt hier. *Haalt razendsnel het plastic weg

gedachte 2: Hoe komt dat hooi tegen het hok aan?

gedachte 3: Hoe krijgen ze er ooit een (hele) rand afgekauwt door de kleine gaatjes van het gaas heen? (er lag een afgevreten rand van dik 8 cm in het hok..)

Nu kan ik me herinneren dat mijn vriend me gister geholpen heeft met het hooi aangezien het enorm vast zat in het pak. Hij hield het pak vast, ik trok :P Ik denk dat hij het hooi 'terug' heeft gezet, tegen het hok aan.. Waarom ik dat niet gezien heb, ik heb geen idee. Ik snap het niet helemaal.

Ik moet zaterdags altijd oppassen, dus ik was vertrokken. Aangekomen bij mijn oppasadres heb ik gebeld naar de DA. Omdat het weekend was, konden er alleen voor spoedgevallen worden gebeld, maar ik vond dit een aardig spoedgeval. Gelukkig was de DA het hiermee eens en adviseerde me om ze (zonnebloem)olie te geven zodat het plastic zich niet kan hechten en het makkelijker de uitgang vind. Het beste was om een laxerende olie op te halen in de DA praktijk omdat dit wat milder is voor de darmen. Hij zou de instructies doorgeven aan de aanwezige assistent.

Ontbijten en de kids omkleden en gaan met die banaan. Met zn alle in de auto op weg naar de DA (ligt niet helemaal naast de deur voor me) Ik heb 'laxatract' meegekregen en moet dit 1x daags toedienen, voor 2-3 dagen.

Ik heb dit spul 2 dagen gegeven, Timmie en Isabelle eten heel goed en zijn net zo levendig als altijd. Ik heb eigenlijk helemaal niks aan ze gemerkt.. De dosering was ook heel goed, want ze hebben geen diarree gekregen.

Ik heb alleen nog geen plastic in de ontlasting kunnen vinden? Isabelle heeft wel wat grotere, ovalere keutels dan normaal. Zal de plastic hierin verwerkt zitten?

Ik weet natuurlijk niet of ze het écht hebben opgegeten, of alleen hebben geknaagt..

Wat denken jullie, zal het (eventueel opgegeten) plastic nog vast zitten in hun maagjes/darmpjes of kan ik zeggen dat ze 'beter zijn/gezond zijn'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntjes net zo levendig zijn als altijd, denk ik dat je (je konijntjes) veel geluk hebben gehad. Voor de zekerheid zou ik even (indien mogelijk telefonisch) met je DA overleggen.

Houd ze maar goed in de gaten en succes verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik denk ook dat ze veel geluk hebben gehad..

Ik heb met het afhalen afgesproken contact op te nemen als ze zih anders gedragen (minder levendig, minder/niet meer eten, diarree etc.) Ook had ik het met de DA over dat het inderdaad ook mogelijk is dat ze het niet hebben opgegeten, maar alleen aan hebben geknaagd..

Ik ga vanavond de keutels eens goed nader onderzoeken of ik plastic kan vinden. Zo niet, denk ik dat ze het niet hebben opgegeten en dus mag juichen van geluk. Ondeugende mormels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .