Ga naar inhoud

Lani heeft verstopping


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Gistermiddag reageerde Lani niet echt en at slecht. Ik dacht, dat ze last had van een oude blessure, dus heb ik haar gisteravond Carprofen Drops gegeven in de hoop, dat ze vanochtend opgeknapt zou zijn. Helaas was dat niet het geval. Ze kwam op het eten af, at een paar hapjes en was weer weg. Vanochtend mijn dierenarts gebeld (gelukkig heb ik een dierenarts, die 24/7 bereikbaar is) en we konden meteen naar de praktijk komen.

Hij heeft haar hele buikje gevoeld en kwam al snel tot de conclusie, dat het niet haar blessure was, maar dat haar maag erg vol zat. Hij heeft een foto gemaakt om er zeker van te zijn en ja hoor. Ze zit dus verstopt.

Hij heeft haar medicijnen toegediend per injectie en ik heb medicijnen meegekregen. Hij raadde aan haar na thuiskomst even goed tot rust te laten komen. Ik heb haar begin van de middag een blaadje basilicum voorgehouden en dat nam ze aan. Om 16.00uur was het etenstijd en heb ik verschillende kruiden voor haar in verschillende bakjes gedaan. In één bakje 10 gram weegbree (laatste gruis uit het zakje, later maar even nieuw geven, dan is het makkelijker pakken), in een ander bakje 5 gram paardebloem en in een derde bakje 3 gram hazelaarblad en 3 gram kervelsteeltjes. De bakjes één voor één voor haar neus gehouden en ze at van alles wat. Daarna is ze regelmatig kleine beetjes blijven eten, wat een opluchting is, omdat ik haar nu niet hoef te dwangvoeren. Ze eet wat ze kan en even later eet nog eens wat ze kan.

Ze wilde alleen helemaal niet drinken en dat vond ik toch wel zorgwekkend, zeker met een verstopping. Toen kwam ik op het idee van water met een geurtje/smaakje. Ik heb gedroogde rozenblaadjes in huis, die ze erg lekker vindt, en daar heb ik kokend water overheen gegoten en laten afkoelen en trekken. Toen ik dat later voor haar neus zette, dronk ze meteen wat gelukkig. Later had ik het idee, dat ze nog wat gedronken had, maar dat weet ik helaas niet zeker. Ik hoop, dat ze nu blijft drinken, want dan hoef ik haar dat ook niet op te dringen. Ze moet al 4x daags het darmstimulerende middel en dan ook nog de pijnstiller. Als ik dus kan voorkomen, dat ik haar moet dwingen om te drinken, dan graag, want dat scheelt weer een hoop stress-momenten.

Ik wil zo graag meer voor haar doen, maar weet niet wat. Ik lees verschillende verhalen over ananassap, werkt wel, werkt niet. Ik lees, dat groene bladgroentes erg goed zijn, zeker als je ze nat geeft, maar dat is ze niet gewend. Morgen is de C1000 open en moeten we nog wat boodschappen halen. Ik zou dan andijvie mee kunnen nemen, maar omdat ze dit niet gewend is, kan ik haar toch ook niet zomaar even bv. een heel blad in één keer geven?

Ik heb ook nog potjes Olvarit wortel staan en zit eraan te denken om hier wat van te mengen met een hoop water. Dan wordt het een natte slobberhap en als ze het lekker zou vinden, krijgt ze op die manier wat voeding en zeker ook vocht binnen. Ik ben blij, dat ze de gedroogde kruiden eet, al is het beetje voor beetje, maar misschien is zo'n extra slobberhap wel een goede aanvulling. Iemand een mening/idee hierover?

Nou, ik ga weer eens even kijken bij mijn meissie. Even proberen, of ze wat drinken wil en een lekker, nat takje peterselie aanbieden. Ik hoop toch zo, dat ze snel opknapt. Ze is nu 7 jaar en 9 maanden en ik wil toch graag nog veel langer van haar genieten. Vanavond rond 23.30uur in ieder geval nog eens medicijnen en dan de wekker op 5.30uur om haar weer medicijnen te geven. Ik heb vannacht al een slaaptekort opgelopen door de stress en dat gaat de komende dagen mogelijk alleen maar groter worden. Ik loop ook alweer met een pijnlijke spier in de regio nek/schouderblad, dat is mijn stress-spier, dus dat wordt weer een paar dagen pijn lijden. Maar ik vind het allemaal best, als mijn meissie maar weer beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijn heeft ook een verstopping gehad en op aanraden van de DA heb ik zijn buikje heel zachtjes gemasseerd. Hij vond dat toen heerlijk. Misschien dat jouw nijn dat ook wel prettig vindt. Ik heb hem toen ook geprobeerd olvarit wortel te geven maar dat vond hij echt niet lekker. Het schijnt wel voedzaam voor ze te zijn. Verder zou ik je nijn niet teveel dingen geven die hij niet gewend is.

Heel veel succes en beterschap voor jullie allebei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, maar toen ik gisteravond checkte op reacties om 21.20uur had ik niks en daarna ben ik eigenlijk alleen nog maar met Lani bezig geweest. Was zelfs vergeten, dat de pc nog aanstond. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Gisteravond is Lani weer begonnen met keutelen, dat was een grote opluchting. :cool: En ze had ook redelijk wat gedroogde kruiden op en de verse peterselie ging er net zo enthousiast in als normaal. De medicijnen krijg ik er gelukkig ook goed in. Gisteravond toch maar een Olvarit-drankje gemaakt (was echt oranje water) en daar viel ze op aan. Ze dronk, keutelde en at, dus durfde ik toch even te gaan slapen. :sleep:

Vanochtend om 5.30uur heb ik haar weer medicijnen gegeven en toen had ze flink wat kruiden op en het Olvarit-drankje was op. :yes:

Aan de ene kant ben ik dus erg opgelucht, hoewel ze er natuurlijk nog lang niet is, maar aan de andere kant ben ik nog steeds bang, dat ik haar toch ga verliezen. Dit omdat ik ervan overtuigd begin te raken, dat toch haar oude blessure de verstopping heeft veroorzaakt. Ik heb niet genoeg tijd om uit te leggen, waarom ik dat denk, want ik loop echt heen en weer te vliegen. Straks in ieder geval nog even naar C1000 en dan neem ik wel even andijvie en witlof voor haar mee. Ze is het niet (meer) gewend, dus ik begin voorzichtig, maar elk klein beetje kan helpen. Later vanmiddag nog even de DA bellen (wilde hij graag) en dan even met hem overleggen. Als ik blijf denken, dat het haar oude blessure is, ga ik morgen weer met Lani naar de praktijk. Voorlopig ziet ze er wel iets alerter en beweeglijker uit dan gisteren. :D

Bedankt voor jullie interesse. Ik moet nu weer gaan vliegen!!! Hopelijk nog tot later, maar of het lukt, weet ik nog niet. Heb zoveel te doen en zoveel om op te letten, dat ik vandaag nog amper een moment stil heb gezeten :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .