Ga naar inhoud

Ziek


blackscell

Aanbevolen berichten

Hey, volgens mij voel mijn konijn zich niet lekker. Vandaag lag hij heledag op zijn zij en toen ik hem eten gaf at hij niks..

Hij ging ook trillen dus ik denk dat hij veel pijn had, meteen naar de DA gebracht..

Hij zei dat het aan zijn darmen lag en gaf me cisaral drops ( €60 vond ik wel enorm prijzig voor 30ml) maar goed het moest maar..

Hij adviseerde me om elk 6 uur een spuitje te geven, is er nog iets wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen pijnstiller gehad? Een konijn met pijn eet nl. niet. 60 Euro is inderdaad erg veel voor Cisaral maar denk dat het consult erbij zat? Ook moet je het plekje in de nek goed in de gaten houden. Als die koud wordt is dat geen goed teken. Weet je wat de temperatuur was?

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ging voelen en zei dat het aan de darmen ligt, vond hem wel heel hardhandig omgaan met mijn konijn om eerlijk te zijn..

Hij zei dat deze druppels zijn darmen weer aan de gang laten gaan, hij heeft wel wat gedronken en heb hem genoeg hooi gegeven om te eten. Heb hem even apart gezet want nu wilt de vrouwtjes konijn alleen maaro p hem rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een verstopping gaat is vocht erg belangrijk. Kun je niet om Metacam of Carprofen gaan vragen? Pijnstiller is erg belangrijk omdat een konijn niet meer eet als het pijn heeft. En anders alsnog naar een andere dierenarts die wel verstand heeft van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan meneer wel eten? eet hij normaal ook groentes en brokjes?

Mssn deze ook aanbieden, waarsch is het belangrijk dat hij eet(konijn dat niet eet = ziek en de darmen op gang houden zonder eten lijkt mij lastig..)

Zelf zou ik me afvragen at hij niet door zn darmen, of zijn zn darmen nu van slag omdat hij niet eet door een andere factor?

Hoop dat je nog meer reacties krijgt. ik heb namelijk geen ervaring met een soortgelijke situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voel anders eens zelf aan de buik voorzichtig, voelt ze misschien wat hard aan? Vergelijken kan je doen adhv de buik van het andere gezonde konijn. Plaag je konijn ook met eten, vaak bijten ze vanzelf eventjes erin. Sterkte!

ps. het flesje cisaral hier kost 17.70, staat nog op het doosje.

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft net paar snoepjes gegeten.

Zijn buik voelt wel slapjes aan

Dan kan hij ook gas hebben. Heb je geen antigasmiddel zoals Equate of Infacol in huis? Dat gebruik ik zelf ook voor mijn konijn als hij gas heeft en nogmaals probeer aan pijnstiller te komen. Denk dat je konijn dat wel nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het topic even naar gezondheid verplaatst.

Wat heeft de DA precies als diagnose gesteld? Iets met de darmen kan natuurlijk heel veel zijn en het moet niet allemaal op dezelfde manier behandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertelde hem dat hij niet at en ook niet meer keutels, en hij had toen aan zijn buik hier en daar zitten voelen en zei dat het aan de darmen ligt die liggen stil en toen gaf hij deze medicijnen.. Konijnkundig is hij volgens mij niet, maar hij ging echt hard tekeer met mn konijntje, op een moment toen hij hem dat spuitje indiende in zijn mond hielt hij hem heel hard met zijn hand om zn hoofd vast terwijl als ik hem dat spuitje indien helemaal geen geweld hoef te gebruiken..

Hij eet nu hooi drinkt en huppelt weer rond in de tuin, heeft net bdk gegeten en gekeuteld dus dit moet wel goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .