Ga naar inhoud

Botontkalking bij konijnen?


Janet0209

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

6 weken geleden heeft mijn konijn (8 jaar) haar rechtervoorpootje gebroken, waarschijnlijk door een ongelukkige landing tijdens een sprong. Na 5 weken rust houden ben ik rustig aan weer begonnen met haar buiten te zetten zodat ze weer kon graven en wat meer lopen. Na de eerste volle dag in het buitenhok liep ze 's avonds van het een op het andere moment ineens niet meer op haar rechterachterpoot. De dierenarts heeft geadviseerd het eerst even 5 dagen aan te kijken en pijnstilling te geven omdat ze zich ook na de lange periode van rust verstapt kan hebben.

Ik denk zelf echter dat ze weer een poot gebroken heeft maar hoe dit is gebeurd is me echt een raadsel. Ik heb op internet het een en ander over botontkalking gelezen bij fout voeren maar 3/4 van het voer dat ik mijn konijnen geef is Science selective (alleen brokken) dus ik kan me niet voorstellen dat dat het is.

Herkent iemand dit verhaal of heeft misschien iemand een idee wat de reden kan zijn dat een konijn in 5 weken tijd twee keer een poot breekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoe... lastige vraag. Ik weet wel dat het bij paarden kan. (heb zo m'n verzorgpaard helaas verloren omdat ze botontkalking had in een botje waar een pees overheen loopt)

Dus ik kan me voorstellen dat het bij konijnen ook kan, maar je hoort er weinig over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouder konijn dus dan zijn de botten al wat brozer.

Maar het kan eigenlijk van alles zijn...maybe bot niet goed terug gegroeid dat die weer gebroken is, maybe toch iets te enthausiast gesprongen dat die weer gebroken is.

Denk ook dat het de eerste tijd nog wel een gevoelige plek zal zijn.

En als je het niet vetrouwd dan laat je gewoon toch nog een keer onderzoeken door een DA!

aangepast door JOEPENKOOS
Ik had dokter ipv DA:$
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .