Ga naar inhoud

Niezen


Rebecca3sa

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een hangoor konijn, en deze niest al sinds ik hem gekregen heb (december 2010). Hij zit sinds januari buiten, heb het een tijdje aangekeken, het wordt minder maar gaat niet over.

Zijn neusje is helemaal schoon, is nooit vies geweest. Ik ben al naar de dierenwinkel gegaan en daar om advies gevraagd. Mijn konijn zat op zaagsel en sto, zei gaf aan dat dit misschien een irritant/kriebbelend gevoel was en hij daarom niest en natuurlijk door het stof in beide bedekkers. Toen heb ik als optie gekregen hem op een nieuw soort bodenbedekker te zetten, dat waren fijngepeste papier korrels geheel stof vrij. Dit mocht ook niet werken, hij nieste nog steeds.

Op internet heb ik ook gezocht en daar vond ik ook de informatie dat het misschien door de wisseling van naar binnen naar buiten kwam, maar mijn konijn nieste ook al binnen ( voordat hij ooit naar buiten was geweest ). Natuurlijk heb ik hem ook niet in 1 naar buiten gezet, heb dit in stukken gedaan.

Hij krijgt ook hooi in een hooinet, daar zit hij ook met zijn neus in, misschien is dat ook een oorzaak. Maar om hem nou geen hooi meer te laten eten is ook geen optie hij heeft dat toch nodig.

Ik ben niet echt een voorstander van de dierenarts, omdat ik mijn dieren liever geen medicatie geef en dit liever op een natuurlijke manier oplos, indien geen andere optie mogelijk ( in de natuur hebben ze ook geen dierenartsen ). En uit mijn ervaring blijkt dat dit ook helemaal niet nodig is, mijn vorige konijn is 11 geworden zonder ook maar 1 bezoek aan de dierenarts.

Kan iemand mij misschien hier meer informatie over geven? Of iemand die een speciafiek kruid weet?

Alvast bedankt.

aangepast door Rebecca3sa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een konijn dat altijd niesde. ze zat altijd buiten, geen zaagsel in het hok. Ze is best oud geworden met haar genies, maar het is nooit overgegaan. Net als bij jou was de neus wel proper en leek ze nooit ziek. Ik ben er ook niet mee naar de DA geweest.

Heb je de indruk dat ze last heeft van iets? Is het op sommige momenten ergen dan op andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is erg "stabiel" om het maar zo te zeggen. Het is niet meer overdreven veel, maar wel hard je kan het goed horen als hij niest. Hij zit verder ook niet op de wind buiten, dus dat kan ik ook uitsluiten.

Hij lijkt er ook geen last van te hebben, hij is even vrolijk en druk als altijd. Maar soms maar ik me er wel eens zorgen om, las dat sommige kruiden ook helpen maar weet niet precies welke.

aangepast door Rebecca3sa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet echt een voorstander van de dierenarts, omdat ik mijn dieren liever geen medicatie geef en dit liever op een natuurlijke manier oplos, indien geen andere optie mogelijk ( in de natuur hebben ze ook geen dierenartsen ). En uit mijn ervaring blijkt dat dit ook helemaal niet nodig is, mijn vorige konijn is 11 geworden zonder ook maar 1 bezoek aan de dierenarts.

Dit vind ik zo'n non-argument. Een konijn in een hok houden is ook niet natuurlijk, dan had je geen huisdieren moeten nemen. Een konijn in de natuur dat ziek wordt is geen lang leven beschoren en zal worden opgegeten door een roofdier. Ik neem aan dat je dat niet in gedachten had voor je eigen dier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gaf al aan, indien geen andere optie mogelijk ga ik niet, maar mochten er geen andere opties zijn ga ik wel mocht het bedreigend zijn.

Mijn konijn loopt zo vaak mogelijk buiten en zo min mogelijk in het hok. Ik gaf al aan dat dit persoonlijk is, ik ren niet om elk klein ding naar de dierenarts en dit is gebleken ook niet nodig, anders had mijn andere konijn de 11 jaar niet gehaald.

Het is persoonlijk dus snap deze reactie niet ;) En waarom naar gelijk naar de dierenarts, als er nog veel meer andere natuurlijke opties zijn.

aangepast door Rebecca3sa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er nou echt snot uit komt, en je merkt dat het beestje het niezen niet fijn vindt kan je toch beter even langs de DA om check te gaan en Antibiotica te halen.

Inderdaad dan is het een goede reden om langs te gaan. Maar dit is gelukkig niet het geval, zijn neusje is schoon en ik zie niet dat hij niet fijn vind, hij gaat daarna gewoon verder waarmee hij bezig is. Ik houd het wel in de gaten hopelijk wordt het minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .