Ga naar inhoud

Stronghold; hoe toe te dienen?


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Beste BB,

Gisteren heb ik stronghold meegekregen. Die moet ik toedienen bij beide konijnen in het nekje. Maar: ze mogen het niet oplikken en/of elkaar wassen.

Ze moeten 6 uur gescheiden worden; maar hoe werkbaar is dat? Ik kan mijn voedster wel in het hok zetten. En mijn ram er buiten met een andere plasbak. Hopelijk begrijpt ie dat :$ Anders kun je lachen...

Nu is mijn vraag: Bij het poetsen, krijgen ze het dan niet binnen via de pootjes?

Ik heb bij mijn voorgaande DA dus ivomec injecties gehad (3x - gedurende 3 weken). Deze second opinion DA schrijft 1x stronghold voor. Is dat voldoende? Dan snap ik niet waarom de een injecties hanteert.... Stronghold is dan toch veel konijn-vriendelijker?

Ik ben bang dat ze het toch binnen krijgen bij het wassen...

daarnaast kreeg ik te horen dat sommige konijnen een allergische reactie kunnen krijgen (1 op de 1000) en dat ze dan opzwellen, en ik ze gelijk moet douche... :s

Pffff geruststellend zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je knijpt als het goed is het pipetje leeg tussen de schouderbladen. Het is niet voor niets dat dat op die plek moet, konijnen kunnen daar zelf namelijk niet of nauwelijks bij. Dat ze het oplikken tijdens het wassen hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Verder gewoon luisteren naar je DA en braaf de stronghold gaan toedienen;) Ze moeten het vast niet voor niks krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fleurtje werd helemaal gek! Ik scheidde haar een half uur van haar Ollie en ze plaste voor straf overal in het hok.

Gooide met haar waterbak, sloopte der plasbak... dus toen besloten ze maar weer samen te zetten....

Ze zitten nu elk aan een kant van de kamer, maar Fleur wilde er gewoon uit. Ze is gelijk aaan het poetsen geslagen.

Wellicht krijgt ze het een beetje binnen met haar achterpoot. Die krabbelt ze namelijk daar wel in de buurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .