Ga naar inhoud

Snot


BorLot

Aanbevolen berichten

Hallo:mdr:

Vanochtend keek ik even bij mijn konijn, en zijn neusje zag er uit zoals een konijn met snot. Ik heb even op google gezocht op konijn met snot, en zijn neusje leek er veel op. Gisteren dacht ik het al te zien, maar toen niesde/hoeste hij nog niet, en dat moet wel (volgens mij). Vanochtend begon hij opeens te niezen. Toen dat voorbij was, zat er wit slijm rond zijn neus. Moet ik met snot naar de DA?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op internet zie ik ook dat konijnen met snot een aardig kale neus hebben en korstjes onder de neus. Dat heeft mijn konijn niet. Ik heb net geprobeerd om een goede foto te maken, en er zit sowieso 1 goede tussen:p Die plaats ik dan wel hier, want ik ben er nu nniet meer zo zeker van dat hij echt snot heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier twee konijnen met snot en die hebben ook geen kale neus of korstjes. Het enige wat je ziet is bij de ene wat snot en de ander niest alleen maar.

Toch hebben ze beide echt snot. Met snot moet je echt oppassen, dit is erg hardnekkig en kan chronisch worden zonder behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de troebel vies is, dan naar de DA dan kan der spraken zijn van snot maar alleen de DA kan het bevestigen.

Als de troepel gewoon doorzichtig is, en niet vies maak je dan geen zorgen.

Zijn neusje op de foto is wel vies en de troebel is niet doorzichtig.

Ga even naar de DA, die zal je vast en zeker meer kunnen vertellen :)

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heet snot maar eigenlijk is het meestal een pasteurella infectie. Als je naar de dierenarts gaat, kan hij een kweekje maken van de

snot van je konijn. Daarvoor moet hij wel genoeg snot kunnen verzamelen. Bij mijn konijn ging dat hele wattestaafje zijn neus in.

Bloedde ook daarna. Hij moet eigenlijk even flink niezen eerst. Als ze snot hebben, dan niezen ze veel. Dus meer dan één keer per

dag. Konijnen hebben sowieso gevoelige slijmvliezen en niezen normaal gesproken ook wel eens. Vaak is het zo bij snot dat ze

niesbuien hebben waarbij ze zo twintig keer achter elkaar kunnen niezen, waarbij je wit/gelig snot uit hun neusje ziet komen.

Als het heel erg wordt, kunnen ze het niet meer bijhouden met poetsen en voel je harde stukjes snot rondom hun neusje. Ze hebben

bij snot constant een nat neusje.

Maar je moet sowieso naar de dierenarts als je het wilt weten, die zal je wel antibiotica geven. Je hoeft geen kweekje te laten maken,

dat kost zo'n 100 euro, maar als je het zeker wilt weten wel natuurlijk. Dan kijken ze ook meteen welke antibiotica je het best kunt

gebruiken. Het kunnen namelijk ook andere bacteriën zijn dan de pasteurella. Snot komt volgens mij veel voor, en het is erg

besmettelijk. Als je aan je konijn hebt gezeten, ga dan niet met die handen in de dierenwinkel een konijntje knuffelen bijvoorbeeld.

Nou hoop dat je er wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .