Ga naar inhoud

gegrepen voor vos


goldyp

Aanbevolen berichten

Wat vreselijk wat vreselijk... :(

Gecondoleerd.. en sterkte met dit verlies.

Jullie moeten jezelf echt niks verwijten, zoals eerder gezegt is, de vos' eerste actie is meestal de nek breken van de prooi. Dat was waarschijnlijk wat de gil veroorzaakte, daar had je in die paar seconde helaas ook niks meer aan kunnen doen.

Ik vind dat jullie geweldig toegewijd zijn aan Droppie. Jullie hebben alles gegeven wat mogelijk was, petje af.

nogmaals, veel sterkte met dit verlies.

Verschrikkelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het is logisch dat je denkt dat je je schuldig voelt...maar is het ook terecht ?

Als ik.................dan............

Als we.............dan.........

Je weet het niet...en aan 'hadden', heb je niets..

Dingen gaan zoals ze lopen...en dat is onomkeerbaar..

Wat ook onomkeerbaar is zijn de mooie herinneringen die jullie aan hem hebben..

En de rest...echt, het slijt op den duur wel...

Daar heb je nu niets aan, weet het...

Nu is er verdriet..en dat mag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt onwijs verschrikkelijk dit heb net voor eerst deze topic echt van voor naar achter gelezen, wat een toewijding, wat een vechtlust van jullie beide zowel het konijn als jullie. Ik zou zeggen zet die poll maar alvast neer voor het einde van het jaar van dierenliefhebber van Bunny Bunch 2011 want al moet ik 10 accounts aanmaken (sorry ZaZa) deze is gewoon voor jou.

Echt heel veel sterkte met het verlies.

aangepast door L&L
Link naar reactie
Delen op andere sites

achteraf zal je altijd zeggen als ik maar... maar dat had waarschijnlijk niks uitggehaald.

jullie waren er optijd bij want droppie leefde nog toen je beneden kwam!

je heb er alles aan gedaan en nog meer!!

koop een mooie urn voor droppie desnoods en geef hem een mooi plekje, dat hebben die van ons ook!

dat geeft ook troost..,mooie foto met een kaarsje erbij zodat hij het lichtje kan zien vanuit de hemel!!

nogmaals heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt jezelf helemaal niets te verwijten. Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden doen, en zelfs veel meer dan dat sommige andere mensen zouden gedaan hebben. Droppie heeft jullie liefde van begin tot einde gevoeld. En volgens mij (wat frank he) heeft Droppie ook alleen daardoor gevochten! Denk terug aan de mooie tijden. Hoop dat niemand ooit hetzelfde moet meemaken en wees fier op jezelf, dat je zo gevochten hebt voor het konijntje dat jullie graag zag! Sterkte. Het verdriet slijt, uiteindelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

LIEVE DROP,

Wie had dat gedacht zo midden in de nacht.

Ineens jou leven zo bruut verstoord en al bijna door die vos vermoord.

Ik kon je helaas niet snel genoeg helpen en daar moet ik mee leven, ik wilde je zo graag een tweede kans geven.

Al moest ik voor je ermee naar de maan, echt alles had ik ervoor gedaan.

Jij was niet zomaar een konijn al van het eerste moment dat jij bij ons was heb je duidelijk laten blijken dat je er graag bij ons in de tuin wilde prijken.

Geen hek of omheining was jou hoog genoeg jij wilde vrij zijn en was altijd bij ons in de buurt, kwam vaak even door het raam gegluurd.

Nooit meer kroelen op het gras , nooit meer jouw verschijning tussen onze spelende kinderen waar je heel graag bij was.

Nooit meer een stukje brood of appel op het gras omdat ik wist dat je in de buurt was.

Nooit en nooit meer jou olijke kop voor ons raam waar je iedere avond voor ging staan, het is zo erg om dit te moeten missen en zonder jou verder te gaan.

De tuin zal nooit mee zo zijn zonder dit wel heel bijzondere en lieve konijn.

Lieve drop, ik kan nu niet meer zeggen zet hem op maar je moet echt weten ik zal je nooit vergeten.

Jij hebt mij laten voelen dat je echt om ons gezin gaf en nu ..........lig je daar doodstil in je eigen graf.

Rust zacht lieve Droppie ik houd zoveel van je.

Lieve mensen ik wil iedereen bedanken voor alle lieve woordjes en steun die ik de afgelopen week heb mogen ontvangen.

Ik wilde hierbij het verhaal over lieve drop afsluiten en ik hoop dat ik over een tijdje weer een keertje al die lieve berichtjes terug kan lezen dus als jullie willen blijf maar lekker schrijven en ik waardeer echt jullie steun .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me met deze prachtige liefhebbende woorden over Droppie alweer aan het huilen gemaakt... Wat zal het leeg zijn in huis en tuin nu die kleine snoes er niet meer is.

Laat het verdriet maar slijten door de tijd en laat vooral alle goede herinneringen de boventoon voeren wanneer jullie aan Droppie denken. Hij heeft zoveel van jullie gehouden en verdient het om met vreugde herdacht te worden, die kleine vechter van jullie. Laat je onterechte schuldgevoel niet teveel toe. Je hebt Droppie altijd het beste gegund en gegeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg mooi geschreven. Ik ken het gevoel van ......... had ik maar dit of ............. had ik maar dat. Maar laat dat alsjeblieft gaan want jullie hebben er echt alles aan gedaan.

Het duurt lang voordat het een plekje krijgt ..... ik weet het .... en vooral de leegte en het gemis.

Maar hou hem in jullie gedachten als een dierbare en mooie herinnering. Jullie Droppie zal dan altijd in jullie hart voort leven. Heel veel sterkte toegewenst.

aangepast door Bunny Sammy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow wat erg, kan helaas niet helpen maar laat graag weten dat ik het erg aangrijpend vind om het zo te lezen.

In de natuur redden ze zichzelf ook erg goed met verwondingen, maar hoe ze dat doen kan ik helaas niet vertellen. Las op internet dat fysiotherapie ook kan helpen. http://www.dgkcentrum-beek.nl/contentcms/index.php?option=com_content&task=view&id=159&Itemid=51

Lezen kan geen kwaad toch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goldyp ik wens jullie veel sterkte met dit verlies.

Ik had het even niet meer gelezen en was er ook vanuit gegaan dat Droppie het zou halen.....helaas mocht dit niet zo zijn.

Het is altijd een domper op het geheel als je dier komt te overlijden, of je er nu veel/weinig tijd, veel/weinig geld in geïnvesteerd heb...Het brengt veel verdriet met zich mee en dat wil niemand...

Wat heb je een mooi stukje geschreven zeg! Dit zal je helpen in het verwerken van het verlies...

Hoop dat jullie veel steun aan elkaar kunnen hebben in dit proces.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Goldyp

Ik vind het zo erg voor jullie. Ik kan er eigenlijk geen woorden voor verzinnen.

Het raakt me echt. Ik ken jullie niet, maar ik voel wel de liefde die jullie voor Droppie hebben/hadden.

Droppie is bevoorrecht om zo zijn leven te hebben geleid, helaas met een tragisch einde.

Ik snap dat je nu moeite hebt om naar plekken in en om het huis te gaan die je aan Droppie doen denken.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe erg ik met je/jullie meeleef.

Rust zacht lieve Droppie en heel veel sterkte lieve Goldyp en gezin.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve droppie,

Alweer een week geleden ben jij uit mijn leven gegleden.

Ieder dag nog tranen om jou omdat ik zo intens nog van je hou.

Soms heb ik het gevoel dat ik je weer om me heen voel en dat ik je weer kan kroelen, je zachte vacht kan voelen.

het is zo leeg in de tuin zonder jou en vaak bij het besef daarvan krijg ik het heel erg benauwd.

Maar ja iedereen zegt je moet het achter je laten je hebt er alles voor gedaan en ga eens wat steviger in je schoenen staan.

Natuurlijk slijt het verdriet maar nu nog even wanneer ik aan jou denk krijg ik vaak weer mijn tranen maar dan wel dat niemand het meer ziet.

Droppie forever!!!!!

Lieve mensen, ik wil toch even iets met jullie delen, sinds het overlijden van Droppie heeft onze 14 jarige oude hond al een paar keer precies de plek opgezocht om te gaan rusten waar droppie ook altijd in de tuin zat, de tuin bij ons is erg groot dus dit kan toch geen toeval meer zijn. voorheen kwam onze hond nooit in dit stuk tuin omdat het voor haar te ver lopen is, nu loopt onze hond ook sinds vorige week veel beter.

In ieder geval lijkt het wel of droppie af en toe nog via Kwiebes ( onze hond) aanwezig lijkt te zijn, natuurlijk is het wel wat vaag maar geeft wel voor mij een goed gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet doen waar jij een goed gevoel aan overhoudt. Tranen en pijn zal je nog wel even houden. Je bent een maatje kwijt en dat doet pijn. Alleen mensen die zielsveel van konijnen (of andere huisdieren) houden kunnen dat begrijpen. Ja, je moet het achter je laten en de pijn vervangen voor de fijne herinneringen ... maar dat kost tijd....pijn moet slijten.

PS: Je hond zal hem waarschijnlijk ook missen net als jij; hij heeft toch ook samen geleefd met je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve droppie,

Alweer een week geleden ben jij uit mijn leven gegleden.

Ieder dag nog tranen om jou omdat ik zo intens nog van je hou.

Soms heb ik het gevoel dat ik je weer om me heen voel en dat ik je weer kan kroelen, je zachte vacht kan voelen.

het is zo leeg in de tuin zonder jou en vaak bij het besef daarvan krijg ik het heel erg benauwd.

Maar ja iedereen zegt je moet het achter je laten je hebt er alles voor gedaan en ga eens wat steviger in je schoenen staan.

Natuurlijk slijt het verdriet maar nu nog even wanneer ik aan jou denk krijg ik vaak weer mijn tranen maar dan wel dat niemand het meer ziet.

Droppie forever!!!!!

Lieve mensen, ik wil toch even iets met jullie delen, sinds het overlijden van Droppie heeft onze 14 jarige oude hond al een paar keer precies de plek opgezocht om te gaan rusten waar droppie ook altijd in de tuin zat, de tuin bij ons is erg groot dus dit kan toch geen toeval meer zijn. voorheen kwam onze hond nooit in dit stuk tuin omdat het voor haar te ver lopen is, nu loopt onze hond ook sinds vorige week veel beter.

In ieder geval lijkt het wel of droppie af en toe nog via Kwiebes ( onze hond) aanwezig lijkt te zijn, natuurlijk is het wel wat vaag maar geeft wel voor mij een goed gevoel.

Ik geloof plechtig dat dieren "aanwezigheid" kunnen voelen en zien. Waarschijnlijk kan Kwiebes je Droppie nog voelen/zien omdat Droppie bij je blijft... (ik weet niet of je erin gelooft, maar ik wel). Wel erg lief hoor die Kwiebes, hij mist Droppie ook. Zo zie je maar weer dat dieren soms net mensen zijn...

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat dieren 'aanwezigheid' kunnen voelen of zien.

1half jaar geleden is mijn schoonvader overleden aan kanker.. (tenmiste, niet eens aan kanker, maar aan een hartaanval omdat zn lichaam zo zwak was, maargoed, beetje offtopic)

Ik was direct naar mijn vriend's huis gegaan en toen ik daar was, zag je Senna (hond) ineens heel stil zijn en rond kijken.. Heel anders dan wat ze normaal doet! Net of ze inderdaad mn schoonvader zag. Heel apart was dat, maar voor mij wel een teken dat Senna hem zeg en dat hij nog even een 'laatste bezoekje' bracht oid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar vindt je troost in :love:

Lieve droppie,

Alweer een week geleden ben jij uit mijn leven gegleden.

Ieder dag nog tranen om jou omdat ik zo intens nog van je hou.

Soms heb ik het gevoel dat ik je weer om me heen voel en dat ik je weer kan kroelen, je zachte vacht kan voelen.

het is zo leeg in de tuin zonder jou en vaak bij het besef daarvan krijg ik het heel erg benauwd.

Maar ja iedereen zegt je moet het achter je laten je hebt er alles voor gedaan en ga eens wat steviger in je schoenen staan.

Natuurlijk slijt het verdriet maar nu nog even wanneer ik aan jou denk krijg ik vaak weer mijn tranen maar dan wel dat niemand het meer ziet.

Droppie forever!!!!!

Lieve mensen, ik wil toch even iets met jullie delen, sinds het overlijden van Droppie heeft onze 14 jarige oude hond al een paar keer precies de plek opgezocht om te gaan rusten waar droppie ook altijd in de tuin zat, de tuin bij ons is erg groot dus dit kan toch geen toeval meer zijn. voorheen kwam onze hond nooit in dit stuk tuin omdat het voor haar te ver lopen is, nu loopt onze hond ook sinds vorige week veel beter.

In ieder geval lijkt het wel of droppie af en toe nog via Kwiebes ( onze hond) aanwezig lijkt te zijn, natuurlijk is het wel wat vaag maar geeft wel voor mij een goed gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees net pas heel het verhaal..ik wil even zeggen dat ik het super goed vind wat jullie voor hem gedaan hebben..Denk dat, jammer genoeg, haast niemand je na zal doen..Je hebt echt ALLES gedaan wat mogelijk was. Helaas mocht het allemaal niet baten..Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte wensen met dit enorme verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Droppie,

de tuin is zo leeg zo zonder jou, je moet weten dat ik nog steeds heel veel van je hou.

Niemand kan je plaatsje innemen jij was zo speciaal maar toch wil ik je even zeggen in september komen er twee nieuwe bewoners in onze tuin ook al missen we je allemaal.

Voor ons geen konijnen meer we gaan voor de dwergvarkentjes deze keer.

Hopelijk brengen zij ons ook de liefde en vreugde die jij ons bracht en jawel deze gaan in stal iedere nacht.

Jij eigen gedenkplaatsje is al in de tuin gemaakt en ik hoop dat je een beetje over onze nieuwe vriendjes waakt.

Rust zacht lieve droppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .