Ga naar inhoud

Nina wordt gecastreerd!


Soon

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Nou ze heeft verder vannacht en vanmorgen niets meer zelf gegeten. Wel haar dwangvoer en water gehad, wat ze goed toeliet. Ik heb niet het idee dat ze pijnlijk is, ze lag nl languit vanmorgen (pootjes naar voren en achterpoten opzij). Ze had vanmorgen nog niet gekeuteld dus ik heb haar om 6.30 weer cisaral gegeven. Wondje ziet er mooi rustig uit.

Het is zo weer tijd voor haar pijnstilling, ik ga haar dan een beetje plagen met wat eten.

Suf is ze niet meer, vanmorgen was ze weer aardig pittig en ze was me toch boos toen ik bij haar kwam, knorren/piepen en stampen :bad:

Ze ligt niet tegen het kruikje aan en haar oren zijn goed warm, dan kan ik het kruikje wel weglaten toch?

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze zelf weer wat gaat eten. Ik ga straks nog even wat verse wilgentakken knippen.

Ik ga nu even wat aandacht geven aan Polo, die was vannacht denk zo gefrustreerd dat hij aan het hout van de ren is gaan knagen, ik werd er zelfs wakker van, arm beest....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goedemorgen! Nou ze heeft verder vannacht en vanmorgen niets meer zelf gegeten. Wel haar dwangvoer en water gehad, wat ze goed toeliet. Ik heb niet het idee dat ze pijnlijk is, ze lag nl languit vanmorgen (pootjes naar voren en achterpoten opzij). Ze had vanmorgen nog niet gekeuteld dus ik heb haar om 6.30 weer cisaral gegeven. Wondje ziet er mooi rustig uit.

Het is zo weer tijd voor haar pijnstilling, ik ga haar dan een beetje plagen met wat eten.

Suf is ze niet meer, vanmorgen was ze weer aardig pittig en ze was me toch boos toen ik bij haar kwam, knorren/piepen en stampen :bad:

Ze ligt niet tegen het kruikje aan en haar oren zijn goed warm, dan kan ik het kruikje wel weglaten toch?

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze zelf weer wat gaat eten. Ik ga straks nog even wat verse wilgentakken knippen.

Ik ga nu even wat aandacht geven aan Polo, die was vannacht denk zo gefrustreerd dat hij aan het hout van de ren is gaan knagen, ik werd er zelfs wakker van, arm beest....

Het klinkt wel goed dat ze zich zo gedraagt maar als ze nog niet eet zou ik wel blijven dwangvoeren. ;) Als ze verder goed warm aanvoelt kan je het kruikje wel weg laten. Maar hou dat wel goed in de gaten. ;) Hoop dat ze vandaag wel gaat eten zelf.

Aah gos... arme Polo. Ga hem ook maar aandacht geven. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik blijf zeker dwangvoeren! En JIPPIE net lag er na het dwangvoeren 1 mooie droge ronde keutel!!!!!! Het plagen met eten heeft niet geholpen ze draait gewoon haar koppie weg. Ik laat haar maar even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:party: ik dacht net, ik zal even een vers takje met blaadjes van onze druif afknippen en aan Nina geven. Ik houd het onder haar bekje en jaaaaaaa ze eet twee grote bladeren met het takje op!!! Ik ben blij. Tevens weer twee keuteltjes. Het gaat de goede kant op!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

:party: ik dacht net, ik zal even een vers takje met blaadjes van onze druif afknippen en aan Nina geven. Ik houd het onder haar bekje en jaaaaaaa ze eet twee grote bladeren met het takje op!!! Ik ben blij. Tevens weer twee keuteltjes. Het gaat de goede kant op!!

:bounce: Dat klinkt goed!! Hopelijk zet het door. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de afgelopen 4 uur heeft ze 5 SS biksjes, een takje vd druif met twee bladeren, en een half blaadje andijvie op!!! Maar moet ik haar nu nog dwangvoeren? Of proberen of ze wat dwangvoer van een schoteltje wil eten? Wie kan mij helpen.

Er lagen ook 5 grote erg droge keutels. Ik heb ook geen idee of ze wat drinkt, ze gooit steeds haar waterbak om (ze is sowieso erg boozig, gooit met alles in het hok, graaft wild in de handoeken, valt mij aan als ik in het hok kom en knort luid, ze zal wel boos zijn door het hele gebeuren) en uit het flesje drinkt ze iig niet.

De DA arts belde net en vond het niet slecht klinken, doorgaan met de pijnstilling, en bij niet tot weinig eten door met dwangvoer (maarja is wat ze nu op heeft te weinig? Ze belden precies voordat ze SS ging eten), en vanavond nog een keer cisaral.

Wie kan mij helpen qua dwangvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze niet meer groenten gewend? Lekker witlof of iets anders? Het klinkt inderdaad niet gek maar iets meer eten zou niet gek zijn. Misschien kun je de Science weken en dat aanbieden? Misschien vindt ze dat wel hartstikke lekker. Eet ze al hooi of ook nog niet? De pijnstiller zou ik denk ik nog wel een paar dagen blijven geven voor de zekerheid. Volgens mij heb ik weleens ergens gelezen 4-5 dagen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt van alles in haar hok maar ze is erg kieskeurig op het moment hihi. En nee hooi heb ik haar nog niet zien eten en het plukje dat er nog ligt is nog niet geslonken. Misschien een half portie dwangvoer?

De DA gaf idd 5 dagen aan voor de pijnstiller. Ciseral is nu even aankijken naar de keutelproductie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt van alles in haar hok maar ze is erg kieskeurig op het moment hihi. En nee hooi heb ik haar nog niet zien eten en het plukje dat er nog ligt is nog niet geslonken. Misschien een half portie dwangvoer?

De DA gaf idd 5 dagen aan voor de pijnstiller. Ciseral is nu even aankijken naar de keutelproductie.

Cisaral mag je ook 4x per dag geven want dit werkt maar 6 uur. ;) Dit moet je dan weer gaan afbouwen als het keutelen beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb haar net toch maar een half portie dwangvoer gegeven, al is het alleen maar om alles op gang te houden. Ik zag dat ze ook aan een worteltje had zitten knabbelen! Ze wordt dus al wat minder kieskeurig al kiest ze wel het meest ongezondst dus lekkerst (ach ja zou ik ook doen). Ik heb haar ook weer ciseral gegeven, ook om het op gang te houden.

Even nog een vraagje ( pffff sorry hoor ze blijven maar komen) stel ze blijft vanavond zo eten zou ik er dan vannacht weer uit moeten voor dwangvoer? Ik doe het met liefde hoor, alleen waren vannacht de kids hier er wakker van geworden (waarom slapen die nou zo licht....) dus het was feest in huis hihihi. Misschien moet ik alleen even gaan kijken of ze wat op heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!!

Afgelopen nacht heeft ze weer wat minder zelf gegeten, alleen een klein stukje andijvie. Ik heb haar dus weer wat meer gedwangvoerd. Ze had wel 20 keutels liggen, sommige mooi droog sommige wat nattig, ik zie trouwens geen BKD keutels dus ik neem aan dat ze die gewoon opeet. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

Wat ik mij wel nog afvroeg, als ze weer redelijk eet, wanneer ga je dan weer over op haar normale eetpatroon (2x per dag biks, 1 keer groente en verder hooi.) nu ligt er natuurlijk telkens wat in haar kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die geef ik echt stip optijd. Ze heeft net twee sprietjes hooi gegeten onder zachte dwang (onder haar bekje mee blijven plagen. Maar verder eet ze nog niet echt genoeg.... Wel vanaf 6.30: 6 biksjes, 2 takjes vd druif met 4 bladeren, een stukje appel, een klein blad andijvie. En dan natuurlijk het dwangvoer al gaat dat niet meer zo makkelijk. Keutelen gaat op en af, tot nu erg weinig 5 stuks, afgelopen nacht wat meer. Nou ja ik ga er vrolijk mee door.

Zou ze haar vent missen? Wat als ik hem nou eens in een paneelren naast haar hok zet? Of is dat te veel stress voor haar.

Oh en ze is echt vreselijk boos en agressief, ze heeft me vanmorgen heel hard gebeten, ik heb gewoon een wond. Zodra ik in de buurt komt gaan haar oren naar achteren, piepen, slaan met de poten en bijten dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu in een bakje biks gedaan wat ze normaal voor de operatie ook at op een dag, en in de koelkast ligt de portie van 400 gram groente klaar. Dat geef ik dan verdeeld over de dag, zo heb ik zelf een wat beter overzicht over of ze genoeg eet. Ze eet alleen nog niet veel hooi. Ze is wel altijd een niet zo'n goede hooi eter geweest maar van de kruidenhooi gaat het altijd wel.

Ik las dat de critical care vooral op basis van timothy hooi is, moet ik dat dan zien als de hooi vervanger. Of is dat meer de biks vervanger?

Haar keutels zijn wat donkerder en plakkeriger, maarja dat kan ook bijna niet anders ze eet amper hooi of ander droogvoer.

Als ze morgen nog niet niet echt goed eet en keuteld ga ik toch even overleggen met de DA denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gekeken wat er gebeurd als je haar mannetje er weer bij zet?

Ik heb mijn vrouwtje diezelfde avond weer bij het mannetje gezet (uiteraard in de gaten gehouden of hij lief voor haar was) en dat ging uitermate goed. Ze at meteen al goed en deed alles weer als normaal, ZOLANG ik die pijnstiller maar optijd gaf. Anders ging ze stilletjes in een hoekje zitten.

Hij was heel zorgzaam voor haar en ik denk dat dat haar ook heeft geholpen en gesteund heeft met het herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is een beetje dat ze in een geleende binnenkooi zit van 1.20 bij 65 dat is te klein voor hun samen. Naar buiten is ook geen optie want dan moet ze springen om op de bovenverdieping te komen, het trapje gebruikt ze niet, en dat mag ze nog niet. Maar ik mailde vanmorgen met Jenni van huizepluis (daar is de kooi van) en die dacht dat ik haar vanaf maandag wel weer kon gaan koppelen.

Ik ben ook een beetje bang dat het vechten wordt wat natuurlijk niet goed is voor haar wond, ze is namelijk nogal pittig. Ik kan haar morgen wel even in de panelenren zetten naast het buitenhok als het weer het toe laat zodat ze even kunnen snuffelen.

Ohhh en goed nieuws trouwens, toen ik net wat biks en groenten aan haar gaf vloog ze erop af en was het binnen 15 minuten op!!!!!!! Alleen de keutels moeten nog ff goed op stoom komen nu.

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de hormonen wat tot bedaren komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ja dat is dan lastig. Hopelijk laat het weer het morgen toe, dan kunnen ze elkaar in ieder geval even zien.

Ik durf je niet te zeggen hoelang het duurde voordat de hormonen wat waren bijgedraaid. Geloof dat dat een paar weken duurde bij mijn konijn. Nu is het een schatje:) :love: (ik zie haar in zo'n zacht kattenmandje rommelen, ze is een klein angorakonijntje die ik net een paar dagen terug geknipt heb, dus ze heeft een paar pluimoren en verder een korte coupe ^^ ) (sorry.. smolt even weg :D:$)

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Nina is weer als van ouds, schrokt haar eten weg binnen 10 minuten en eet ook alles weer!! Sinds vanmorgen is ze ook niet meer zo boos, ze liet zich net gewoon zonder boos of bang te worden oppakken. Nou dat is echt niet hoe ze normaal doet. Verder is ze actief en relaxed.

Ik ga zo buiten de panelen ren neerzetten, gaat ze daar lekker even in, het is lekker weer! En kunnen ze elkaar alvast weer even zien!

Bedankt voor jullie steun en luisterend oor!! Ik vond dat echt heel fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Soon,

even meegelezen! Mijn voedster word vandaag geholpen. Heb haar om half 9 gebracht, mag om 12u bellen hoe het is gegaan. Het is nu 11:20, geen telefoon gehad, dus neem aan dat het goed is gegaan....

Net als jij een ziekenboeg ingericht. Mijn konijn zit permanent in huis, dus een kooi is al aanwezig. Heb kranten op de bodem vd kooi gelegd met daarop een handdoek en een drie-dubbel opgevouwen fleeceplaid, lekker warm. Heb ook een stoffen kattenmandje gekocht(meer een kussen met een rand zeg maar). Die kun je makkelijk met de hand wassen en konijn kan er makkelijk op en af. Bewegen zal namelijk wel even vervelend zijn met zo'n buikwond(spreek uit ervaring trouwens, voelt heel trekkerig aan de eerste 2 dagen, irritant!).

Mijn konijn wordt om dezelfde reden geholpen als die van jou. Ook om de haveklap schijnzwanger, veel "rijden" op haar speelbal, bijterig en grommerig naar mij. Kan haar bijna niet zonder bijtwondjes uit de kooi of buitenren halen. Ze verdedigd haar territorium erg goed. Ik heb nog 4 konijnen, die wonen buiten, maar mogen regelmatig in huis loslopen. Met 1 konijn kan ze goed opschieten, een ex-ram, die heeft haar wel onder de duim, haha! Andere konijnen zal ze aan flarden scheuren als ik haar niet opgesloten hou in de kooi.

Ik hoop dat ze straks ook rustiger word en niet meer zo'n hormoonbom is! Niet alleen fijn voor haar maar ook voor mij en de andere nijnen!

Ik hoop dat jou konijn inmiddels weer is opgeknapt. Ben benieuwd of die van mij ook gedwangvoederd moet worden. Eerst maar eens zien hoe ze er aan toe is als ze thuis komt.

Het is hier een echte ziekenboeg, want mijn andere konijntje wordt ook vandaag(vanmiddag) voor de 3e keer geholpen aan haar gebit, ze heeft haakjes op de kiezen. Gelukkig zijn haar snijtanden wel in orde. Ze is 6 jaar en de DA vermoed dat het door ouderdom komt(gebit gaat met de jaren zakken), ze had tot vorig jaar zomer namelijk nooit moeite met eten. Om haar maak ik me niet zoveel zorgen, ze is de laatste keer ook snel opgeknapt. Maarja, you never know! Ik "vermaak" me dus wel vanavond met 2 "zieke" konijnen!

Groetjes en beterschap voor jou konijntje!

ps; nog een tip(mss heb je die niet meer nodig), maar ik gebruik zelf olvarit wortel om mijn konijnen te dwangvoederen. Maar speciaal dwangvoeder zal wel beter zijn op langere termijn. Olvarit is voor een dag of 2 wel te doen. Vaak zie je zelf wel aan het konijn als ie weer toe is aan zelf eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh succes!! Heb je inmiddels al gebeld? Ik had ook lekkere warme doeken neergelegd maar die gooit ze steeds op een hoopje om vervolgens lekker met haar buik op de koude bodem te gaan liggen, koelen is natuurlijk ook fijner dan warmen.

Lekkere ziekenboeg idd! Succes.

Ik begreep dat met critical care het juist beter is omdat daar veel vezels in zitten en dat is goed voor de darmen, in olvarit zitten nagenoeg geen vezels en veel suiker. Maar had ook olvarit in huis hoor voor het geval ze de critical care niet lekker zou vinden, gelukkig vond ze het heeeerlijk.

Ik ga duimen voor een snel herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .