Ga naar inhoud

konijn opvoeden aan de lijn?


rabbitlover

Aanbevolen berichten

mijn konijn gaat best vaak aan de riem, dat vind hij wel leuk en gaat vrolijk rondhupsen.:bounce:

ik kan dan erachteraan gaan rennen, anders trek ik hem.

het is een wener, een groot ras, maar ik wil dat hij lekker bij mij blijft en alss ik ren dat hij ook rent.

kan dat eigenlijk wel?:$

ik weet het niet, jullie wel?

ik wacht op antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuigjes worden afgeraden, je konijn hoeft maar een onverwachte sprong te maken of jij trekt er te hard aan en hij kan zijn rug breken. Als je iets aan een riem wil moet je een hond kopen.

Misschien een idee om een grote ren voor je konijn aan te schaffen waarin hij zelf kan rennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik wil dat hij lekker bij mij blijft en alss ik ren dat hij ook rent.

Ik denk dat je dan beter een hond aanschaft. Konijnen kan je vrees ik niet zo trainen. En ik denk ook niet dat als hij begint met rennen je hem dan nog kan bijhouden, en wanneer hij dan ook nog aan een tuigje zit kan dat tot ongelukken leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuigjes worden afgeraden, je konijn hoeft maar een onverwachte sprong te maken of jij trekt er te hard aan en hij kan zijn rug breken. Als je iets aan een riem wil moet je een hond kopen.

Misschien een idee om een grote ren voor je konijn aan te schaffen waarin hij zelf kan rennen?

helemaal mee eens....konijnen horen gewoon konijn tezijn en lekker vrij telopen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor ts dat kan :)

Je kunt je konijn ook leren aan het tuigje mee te lopen, en je bij je houden is helemaal makkelijk, hij loopt vanzelf tegen het tuigje op en kan niet verder :) Altijd opletten en voorzichtig blijven maar niet onzeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn was een jaar of 7 toen mijn moeder dacht wat leuk zo'n klein meisje met een konijn aan een lijntje / tuigje... Maar mijn vorige bun was een echte vrijheidsstrijder haha en die knaagde in een moment het tuigje door. Zo mam, dat was geen succes... Vanaf dat moment nooit meer getracht zoiets door te voeren. Lekker vrij laten die kleine beestjes en stukken afzetten met hekjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ben me ervan bewust dat dit topic niet meer zo actueel is en dat mijn reactie niet on-topic is, maar... Toch wil ik graag opmerken dat er op dit forum op veel legitieme vragen van nieuwe konijnenhouders nogal bits wordt gereageerd.

Ik stel de expertise van de harde kern op dit forum ontzettend op prijs, maar wil er graag aan herinneren, dat mensen die hier hun vragen stellen geen dierenmishandelaars zijn en ook niet onnozel. Mensen die hun ideeën (zoals het aanlijnen van een konijn) hier in de groep te gooien alvorens hun huisdier ermee te confronteren, doen juist hun best om goed voor hun dier te zorgen. Reacties zoals "Als je iets aan een riem wil moet je een hond kopen of GOOI DE RIEM WEG!!! Het is geen hond!! Verder wil ik hier geen woorden meer kwijt .... vind ik dan ook misplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het omhoog schoppen van dit topic om (volledig off topic) af te geven op de manier van reageren door sommigen hier toch ook behoorlijk misplaatst. Pak dan een topic dat nog wel actueel is, zoals het er hier af en toe aan toe gaat zijn er genoeg te vinden waar je je ongenoegen in kunt uiten hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .