Ga naar inhoud

jonge konijntjes, wat eten


turbo

Aanbevolen berichten

bij mij eten de kleine met hun moeder mee van groente. ze zijn ook ongeveer 4 weken oud. ze hebben nog geen plakpoep ofiets gehad. ze vinden het trouwens heel lekker :) maar ze moeten natuurlijk niet te veel eten natuurlijk, langzaam opbouwen.

(zo doe ik het tenminste, en het gaat zo goed )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleintjes aten ook vrij snel (ws al eerder dan 4 wk) met het groen van moeders mee maar ook brokken ed....nooit last van plakpoep ed gehad.

Bij ons is het hoofdzakelijk witlof beetje brocoli en een beetje sla. Heerlijk vinden ze dat. Elke dag krijgen ze een beetje net als toen mama er nog bij was. Inmiddels zijn ze een week zelfstandig met het eten en drinken (sinds mama ziek was en helaas overleden :( ) en ze doen het super! Vandaag zijn ze 6 weken en 2 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik gaf de jongen ook delijk wat groente heel langzaam opbouwen, maar lees op veel sites en hoor van veel fokkers om het niet te doen. Maar een echte reden om het niet te doen heb ik nog niet gehoord of gelezen. Ben daar wel erg benieuwd naar.

Ik weet wel dat er bij fokkers weinig of niks geen groen voer wordt gegeven is dit omdat het te duur is? Kun je dan niet genoeg verdienen aan die ukkies? Ken zelf een fokker die niet eens hooi geeft maar alleen stro, met de reden dat ze steeds verstoppingen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat er bij fokkers weinig of niks geen groen voer wordt gegeven is dit omdat het te duur is? Kun je dan niet genoeg verdienen aan die ukkies? Ken zelf een fokker die niet eens hooi geeft maar alleen stro, met de reden dat ze steeds verstoppingen hebben.

Een broodfokker zal graag willen verdienen idd een sport of showfokker heeft juist een dure hobby waar niet verdient wordt, rijk zijn ze wel ;-) Hier krijgen juist de jonge groen en minder bix, zeker bij moederloze nijnen. Er zijn zeker meer fokkers die hun dieren groen voeren.

mijn kleintjes zijn morgen 3 weken oud en ze lopen al te knabbelen aan hooi en dergelijke...

alleen het moeder konijn eet supper veel (inverglijking met wat ze normaal eet)

kan dit kwaad of niet??

Moeders eten met 3 weken echt heel erg veel omdat ze nu het meeste melk geeft van alle weken melk. Lekker laten eten, wel opletten dat de jonge genoeg hooi eten en niet alleen bix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Moeder heeft veel nodig omdat ze de kleintjes moet voeden enzo kost dat heel veel energie en voeding voor haarzelf. Dus dat heeft ze echt wel nodig hoor :) Als je haar aait kun je wel voelen of ze het nodig heeft of dat ze zich aan het klemvreten is want dan merk je wel dat ze dik word;)

Hoeveel kleintjes heb je??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb er twee, ik zag de eerste 2weken de moeder naar de kleintjes lopen en vervolgens waren die buikjes helemaal rond van de melk. Maar dat zie ik nu niet meer gebeuren. Ze jumpen nu het hele hok door en als ze mama tegen komen is het MAMAMAMAMAMA MELEK en Molly (moederkonijn) hopt vlug over de kleintjes heen. Ik had ze alle 3 ff in de ren gezet maar de kleintjes lopen gewoon gras te eten, al denk ik niet dat het goed voor ze is. Na 5 minuten waren ze dan ook weer terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, tja op een gegeven moment zie je het niet meer dat ze aan t voeden is. Soms is t voor moeder wel even fijn om even niet bij de kids te zijn. Ik zette haar dan even helemaal alleen in de ren of in de kamer en daar genoot ze echt van! Om 22:30u was het voedertijd en werd ze compleet gelift door de 6 kids onder dr buik. De buik en zijkanten waren ook helemaal kaal van het trappelen en vechten om een plekje :).

Maar goed, mama heeft echt t eten wel nodig ookal zie je haar verder niet meer voeden. Als de kids groeien en er goed levendig en gezond uit zien kun je er vanuit gaan dat mama ze goed verzorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .