Ga naar inhoud

Gemengd voer!


LisaBD

Aanbevolen berichten

fokkonijnen verbruiken wel meer energie tijdens de bevalling en de zoogperiode. Dus dan raken ze dat vet weer kwijt.

Then again, wsl fokte hij niet met alle konijnen, dus als de anderen het ook goed deden...

ze deden het er allemaal goed op, na het overlijden zijn de meeste verkocht aan een andere fokker die verbaasd was van de goede conditie.

Maar ik denk niet dat rammen veel energie zullen verbruiken tijdens het bevallen en zogen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook de royal select nr. 97 van aveve, en ben er al 10 jaar heel tevreden over! Kost ruim €10 voor een zak van 25 kg, en zo'n zak is bij mij binnen de maand op. Het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn, voor mensen in België vind ik dit echt een aanrader. Mijn konijnen zijn mooi, gezond en sterk (kunnen makkelijk zomer en winter buiten zonder ziek te worden). Ze hebben ook geen vetlaag want ze kunnen volop rennen!

@Tao_Gini: hoeveel geef je hiervan per kg/lichaamsgewicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook de royal select nr. 97 van aveve, en ben er al 10 jaar heel tevreden over! Kost ruim €10 voor een zak van 25 kg, en zo'n zak is bij mij binnen de maand op. Het hoeft niet duur te zijn om goed te zijn, voor mensen in België vind ik dit echt een aanrader. Mijn konijnen zijn mooi, gezond en sterk (kunnen makkelijk zomer en winter buiten zonder ziek te worden). Ze hebben ook geen vetlaag want ze kunnen volop rennen!

@Tao_Gini: hoeveel geef je hiervan per kg/lichaamsgewicht?

ik ben zelf nog wat aan het zoeken, ze kregen eerst Bonito onbeperkt omdat ze zelf de juiste hoeveelheden aten met een mooi evenwicht tussen biks en hooi. En ze lieten ook geen BDKs liggen.

Ze werden er ook niet dik van.

Als ze met deze biks ook zelf kunnen regelen krijgen ze deze ook onbeperkt. Nu krijgen ze met zn 2en 100gram. Ik schat ze samen 3 tot 4 kg. maar ze eten wel overduidelijk meer hooi. Dus ga het zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen sportkorrel van kasper faunafood. 14/15 euro voor een grote zak van ik meen 15/20 kilo.

Dit omdat mijn eerste konijn dit al kreeg bij de fokker, en omdat ik 2 franse heb (voorheen 3) en dit gewoon goed brok is voor een betaalbare prijs. Met zo'n reuzachtig klein zakje SS trek ik het hier misschien een week? :mdr:

En ben ik na een paar maanden ook nog eens straat arm :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .