Ga naar inhoud

Luna's oogje


Niek

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie misschien al gelezen hebben heeft Luna last van "ontstoken oogjes". Voor degene die het nog niet wisten zal ik het verhaal vanaf het begin vertellen.

Een week geleden had Luna van de een op de andere dag ontstoken oogjes. Haar linkeroogje traande en het ooglid was gezwollen. Haar rechteroogje was een beetje rood, maar was verder niets aan te zien.

Ik ben toen naar de DA geweest, maar helaas was er een vervangster. Zij heeft naar Luna's oogjes gekeken en ik meende een heel klein wondje op luna's ooglid te zien (een heel klein krasje), maar volgens de DA was het ooglid gezwollen door een ontsteking, maar was het geen wondje. Bovendien was het rechter oogje ook iets rood, dus volgens haar kon het geen wondje zijn!?

Ik heb haar nogmaals gevraagd of het echt geen klein wondje was, maar ze was er heel zeker van.

Ik kreeg oogzalf mee en als het naar een paar dagen niet beter zou zijn moest ik antibiotica komen halen.

Na een paar dagen zalven was het rechter oogje weer helemaal in orde, maar bij het linker oogje bleef het ooglid dik. Het oogje traande niet meer, maar er ontstond wel een "korstje" op het ooglid ... dat is wel vreemd als er geen wondje is?

Weer terug naar de DA en nu kreeg ik dus wel een KKDA. Volgens haar was het rechteroogje niet (meer) ontstoken, maar had ze dus wel degelijk een heel klein wondje op haar linker ooglid. Wat ik aanzag voor een "korstje" was dus dode huid en dat heeft de DA verwijderd. Helaas zal het ooglid nu niet meer helemaal mooi genezen. Ik moet nu het oogje wel blijven zalven totdat het wondje helemaal dicht is.

Het "rode" van Luna's rechteroogje heeft waarschijnlijk dus niets te maken gehad met het ontstoken ooglid aan haar linkeroog.

Hoe het wondje is ontstaan zal ik nooit zeker weten, maar het lijkt erop dat het ontstaan is door een nageltje. Misschien dat Jur of Tygo wel over haar heen gerend is en daarbij met een pootje haar oogje geraakt heeft? Als ik soms zie hoe gek die met z'n drieën door de ren vliegen lijkt me dit niet onwaarschijnlijk!

Hopen dat het ooglid nu wel snel zal genezen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat vervelend! Ik hoop dat Luna er snel boven op komt. Heel veel beterschap voor Luna. Hoe het is gebeurt is idd lastig achter te komen, het hoeft idd echt niet met opzet gebeurt te zijn als een ander konijn de oorzaak was, ongelukjes gebeuren.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna is overigens wel niet zo blij met me nu ik haar steeds moet vastpakken om haar oogjes te zalven.

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ;) En dan kun je wel honderd keer vertellen dat het goed voor haar is ;)

Succes ermee! En veel beterschap voor Luna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ;) En dan kun je wel honderd keer vertellen dat het goed voor haar is ;)

Succes ermee! En veel beterschap voor Luna.

Haha, ja als ze dat nou eens zou begrijpen zou het een stuk gemakkelijker zijn! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .