Ga naar inhoud

Diaree?


jnanis

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,

Mijn moeder had gezien toen ze vanmiddag even ging kijken bij de konijnen dat Nina diaree had. Ze dacht dus meteen dat er iets mis was, maar we konden niks vinden wat de oorzaak kan zijn... Ze hebben geen ander voer gehad en ook niet meer groentes (in verhouding) dan normaal gehad... Ik dacht misschien kan het de stress zijn van het "samenleven" van Nico & Nina, maar is dat wel mogelijk? Weten jullie wat het kan zijn?

Groeten ons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan stress zijn idd. Is de diarree waterig of eerder plakkerig?

Als het plakkerig is, zouden het heel goed de blindedarmkeutels kunnen zijn.

Deze eten de konijnen altijd op, maar door bijv. teveel brokjes kunnen ze deze laten liggen.

Als Nina plakkerige diarree heeft kun je haar (& Nico) een paar dagen alleen hooi & water geven.

Hooi is de basisvoeding voor konijnen. Hierin zit eigenlijk in principe al alles wat ze nodig hebben, dus het is geen probleem als Nico ook even alleen hooi krijgt.

Met alleen hooi gaan ze meestal vanzelf weer hun blindedarmkeutels opeten, waardoor de plakkerige diarree verdwijnt.

Als de diarree blijft aanhouden of als die heel waterig is, moet je even een bezoekje brengen aan de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had nina hier voor ander voer ?

Ik weet niet wie er al bij je was Nico of Nina

Gewoon samen even een of twee dagen alleen op water en hooi zetten

Kijken of de keutels beter worden

Als je het niet vertrouw naar een kkda

En uitkijken is haar of zijn kont vies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, daar had ik wel een vraagje over!!

Mijn konijn heeft ook last van slappe en plakkerige keutels.

Die blijven aan haar kont plakken en die worden heel hard.

Hoe kan ik deze gemakkelijkst verwijderen? Ze werkt helemaal niet mee en vindt het echt niet leuk dat ik haar poep was en ik krijg het er echt heel moeilijk af!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, daar had ik wel een vraagje over!!

Mijn konijn heeft ook last van slappe en plakkerige keutels.

Die blijven aan haar kont plakken en die worden heel hard.

Hoe kan ik deze gemakkelijkst verwijderen? Ze werkt helemaal niet mee en vindt het echt niet leuk dat ik haar poep was en ik krijg het er echt heel moeilijk af!!!

Laat haar kontje anders even in een badje met Biotex Groen weken.

Hierdoor worden de aangekoekte keutels zacht & krijg je ze er makkelijker af :)

Daarnaast ook even een aantal dagen op alleen hooi & water zetten, totdat de keutels weer normaal zijn.

Vervolgens de bixjes weer langzaam opbouwen.

Als de plakpoep blijft aanhouden, moet je een bezoekje brengen aan de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al verschillende keren naar de DA gegaan... na onderzoek van de keutels heeft ze een panacur-kuur gehad van 10 dagen, dat hielp wel: ze heeft er vijf dagen geen last meer van gehad.

Daarna is het opnieuw begonnen, weer een panacur-kuur van 10 dagen maar het slaat niet aan, wordt enkel erger...

Zal straks nog eens bellen om te vragen wat ik nu met haar moet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al verschillende keren naar de DA gegaan... na onderzoek van de keutels heeft ze een panacur-kuur gehad van 10 dagen, dat hielp wel: ze heeft er vijf dagen geen last meer van gehad.

Daarna is het opnieuw begonnen, weer een panacur-kuur van 10 dagen maar het slaat niet aan, wordt enkel erger...

Zal straks nog eens bellen om te vragen wat ik nu met haar moet doen!

Zou ik zeker doen. Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .