Ga naar inhoud

Stront vervelend!


Rescaltje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vandaag wilde ik het konijnenhok schoonmaken, maar toen ik het schuur in kwam,

kwam me een hele viese geur tegemoet. Meteen wist ik wat er aan de hand was

want deze geur betekent namelijk dat mijn konijntje Rescal weer eens diaree heeft...

Ze had alweer zo'n mega viese grote plak stront onder der kont hangen die we met

veel moeite dan wel weer weg hebben kunnen krijgen bij dat arme beestje. Maar mijn vraag is nu, weet iemand waardoor mijn konijntje steeds zo'n diaree heeft?

Ze eet niks anders dan bephar care+ voer en hooi en stro, en elke dag 1 hazelnootje

( mijn andere konijntje heeft nergens last van )

Ik ben er al een keer mee naar de dierenarts geweest en heb toen een kuurtje gehad

dat haar darmpjes opschoonde.. maar dat heeft dus blijkbaar niet geholpen op lange termijn...

Ik zou echt heel graag willen dat dit stopt, het arme beestje loopt rond met grote

plakken stront vastgeplakt aan haar vacht en ik wil niet dat ze straks maden krijgt

We maken het meteen schoon als ze het weer heeft, en dat is zeker wel eens per week

Hopelijk weet iemand een oplossing of heeft advies!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig om het in ieder geval te proberen...

En anders even een tijdje op alleen hooi ?

Bij mijn konijn hielp dat altijd wel goed..al was ze bij tijd en wijlen ook wel te dik, dus een periode alleen hooi werkte prima voor zowel het overgewicht als de darmfunctie.

Wat je ook kan proberen is ander voer...wellicht zit daar het probleem.

En dan denk ik nog aan de mogelijkheid dat je konijn iets mankeert.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of mijn andere konijn Preston zonder voer kan, die komt elke ochtend en avond op me af rennen als ik naar buiten kom, echt net een hondje, en dan rent ie naar zijn voerbak want dan weet ie dat ie voer krijgt... ik heb ze zelfs al op dieet gezet...

Als ze het na een week zonder hazelnootjes nog al heeft ga ik ander voer proberen

k hoop niet dat ze iets ernstigs mankeert, krijg al een brok in mn keel als k er aan denk, wil der echt nog even niet kwijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst dat nootje weg te laten

Helpt dat niet, zou je kunnen proberen een weekje geen voer te geven...

Je andere konijntje dan even apart voeren..Zou dat een optie zijn ?

en anders eens voorzichtig ander voer proberen....

Aan mankeren denk ik;

Een keer ontwormen (met Panacur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ zaza : eerst ga ik een weekje zonder hazelnootje proberen idd

Ze hebben laatst nog een ontworm spulletje gehad!

En wat voor voer zouden jullie me dan aanraden? Biks heb ik al geprobeerd en dat lustte ze echt niet, ze heeft zichzelf zelfs een paar dagen uitgehongerd ( op een gegeve moment ook even het hooi weggehaald omdat ze het niet wilde eten en op hooi ging leven ) toen zijn we maar weer overgegaan op beaphar voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .